معرفی هیوندای لافستا برای بازار چین

شنبه 8 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

هیوندای در نمایشگاه خودروی پکن از یک سدان کوچک به نام لافستا برای بازار چین رونمایی کرد، که نامی ایتالیایی دارد.

با توجه به نام مبهم لافستا (Lafesta)، شما تنها می‌توانید حدس بزنید که متعلق به یک خودروی سوپراسپرت ایتالیایی باشد؛ اما در واقع این نام یکی از جدیدترین محصولات شرکت کره‌ای هیوندای است. سدان کوچک لافستا که در زبان ایتالیایی به “فستیوال” یا “جشنواره” ترجمه می‌شود، در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن به طور انحصاری به عنوان خودرویی متمرکز بر بازار چین نمایش داده شد.

هیوندای می‌گوید که سدان جدید لافستا، بیش‌تر برای نسل جوان و رو‌به‌رشد طراحی شده است. این سدان کوچک براساس طراحی جدید هیوندای با نام “Sensuous Sportiness” ساخته می‌شود و از سپر تهاجمی همراه با جلوپنجره مشبک آبشاری جدید هیوندای بهره می‌گیرد. علاوه بر آن خودرو با چراغ‌های جلوی براق و نازک و چراغ‌های روشنایی روز LED برجسته می‌شود.

Hyundai Lafesta Sedan / سدان هیوندای لافستا

اگر چه هنوز هیچ تصویر رسمی از داخل کابین سدان هیوندای لافستا وجود ندارد، اما برند کره‌ای می‌گوید که همان ظاهر اسپرت در فضای بیرونی خودرو به داخل کابین نیز ترجمه می‌شود. طراحی داشبورد خودرو به سبک کابین خلبان و با استفاده از امکاناتی با کیفیت بالا همراه است. همچنین گفته می‌شود هیوندای لافستا دارای برخی از پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین سیستم‌های دستیار راننده است که تا به امروز در دسترس هر محصول هیوندای قرار می‌گیرد.

سیمون لوسبی، مدیر بخش طراحی هیوندای موتورز در چین گفت:

چین به سرعت در حال توسعه است و نگرش‌های مردم چین نیز دارند تغییر می‌کنند. آنها اکنون دارای اعتماد به نفس بیش‌تر، روحیه مثبت و خلاقی هستند. سدان هیوندای لافستا به ما کمک می‌کند تا مردم چین بتوانند این روند تغییر را منعکس کنند. این محصول یک نمایش شفاف است که چگونگی نگرش ما نسبت به طراحی جدید اسپرت را در خودروهای هیوندای نشان می‌دهد.

Hyundai Lafesta Sedan / سدان هیوندای لافستا

سدان کوچک هیوندای لافستا با توجه به طراحی تهاجمی خود، از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI متصل به جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه بهره‌مند می‌شود. هنوز هیوندای اشاره‌ای به میزان قدرت تولیدی پیشرانه نکرده است، اما با توجه به نام‌گذاری “اسپرت” آن، احتمالا قدرت تولیدی حداقل در محدوده ۲۰۰ اسب بخار باشد.

هیوندای لافستا طی سه ماهه چهارم سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد، اما انتظار نمی‌رود که برای سایر بازارها نیز ارائه شود. جزئیات بیش‌تر مانند قیمت و عملکرد پیشرانه، پس از انتشار رسمی در خارج از نمایشگاه خودروی چین و طی سال جاری ارائه خواهد شد.

جمعیت بسیار بالای جمهوری خلق چین، توجه بسیاری از خودروسازان جهانی را به خود جلب کرده است؛ این ظرفیت بزرگ در کنار شرایط اقتصادی مناسب چین، اکنون به نقطه‌ی طمع خودروسازان بزرگ دنیا تبدیل شده است. طی ماه‌های اخیر خبرهای زیادی از گوشه و کنار می‌رسد که خودروسازان آلمانی در چین سرمایه‌گذاری می‌کنند. از مرسدس بنز گرفته تا بی‌ام‌و و پورشه، همگی به دنبال مشتریان جدیدی در شرق آسیا هستند. وجود اشتراک فرهنگ میان کشور کره و چین، باعث شده است تا برندهای کره‌ای نیز به دنبال سهم بیش‌تر از بازار خودروی غول اقتصادی جدید دنیا باشند. در این میان هیوندای به لطف طراحی عامه‌پسند و محبوب در میان نسل جوان، خود را برای جذب مشتریان بیش‌تر در چین آماده می‌کند. محصولات کره‌ای در بازار جهانی رتبه بالاتری از نظر کیفیت دارند و همین مسئله باعث شده است تا هیوندای بتواند در بازار روبه‌رشد چین حرفی برای گفتن داشته باشد.

Hyundai Lafesta Sedan / سدان هیوندای لافستا

منبع : زومیت

معرفی کراس اور مفهومی ام جی ایکس-موشن

رونمایی ازخودروی مفهومی DS ایکس ای-تنس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا