معرفی آیفون اس ای 2 با حسگر اثر انگشت

شنبه 1 اردیبهشت 1397 فناوری

 

بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، نسل جدید آیفون اس‌ای احتمالاً نیمه دوم اردیبهشت بدون جک ۳.۵ میلی‌متری صدا معرفی خواهد شد.

گوشی ارزان‌قیمتمعرفی از زمان معرفی رسمی در سال ۲۰۱۶، هنوز با مشخصات سخت‌افزاری جدید به‌روز نشده است؛ اپل تنها نسخه‌ای از این گوشی را در سال گذشته معرفی کرد که حافظه داخلی آن به ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت ارتقاء پیدا کرده است. همین موضوع باعث می‌شود انتظارات برای رونمایی از نسخه جدید آیفون اس‌ای در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کند و به گزارش، خبرگزاری Mac Otakara، نسل جدید آیفون ۴ اینچی شرکت آمریکایی در ماه می (نیمه دوم اردیبهشت) به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.

سازنده قاب برای گوشی‌های هوشمند، مدعی شده است که آیفون اس‌ای جدید اپل همان ابعاد نسل قبل را حفظ خواهد کرد؛ ضمن اینکه خبری از حذف سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی و جایگزینی آن با سیستم تشخیص چهره فیس آی‌دی نیست. به همین جهت، اکنون انتظار داریم که صفحه‌نمایش ۴ اینچی آیفون اس‌ای جدید اپل بین دو حاشیه نسبتاً ضخیم در پنل جلوی گوشی، جای گرفته باشد؛ این دو حاشیه میزبان دکمه فیزیکی هوم (و حسگر اثر انگشت)، دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است.

به تبعیت از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس که زمینه حذف جک هدفون را از گوشی‌های هوشمند اپل فراهم کردند؛ آیفون اس‌ای ۲ فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است. اگر این گزارش صحت داشته باشد و فروش آیفون ۶ اس و آیفون ۶ پلاس در ماه سپتامبر با رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل متوقف شود؛ کوپرتینویی‌ها دیگر هیچ گوشی هوشمندی با جک هدفون در بازار عرضه نخواهند کرد.

جانشین آیفون ۴ اینچی اپل، فاقد تراشه جدید A11 Bionic خواهد بود و در این زمینه، مشخصات سخت‌افزاری نزدیک به آیفون‌های ۲۰۱۷ دارد. همین موضوع باعث شده است گمان کنیم که آیفون اس‌ای ۲ از پردازنده A10 Fusion بهره می‌گیرد که ۴۰ درصد در مقایسه با تراشه A9 به‌ کار گرفته‌شده در نسل اول آیفون ۴ اینچی اپل، سریع‌تر است. ویژگی‌های پردازنده A10 Fusion، این احتمال را که آیفون اس‌ای ۲ از فرمت تصویر HEIF و استاندارد فشرده‎سازی ویدیو HEVC پشتیبانی می‌کند، تقویت خواهد کرد.

با اینکه گفته می‌شود آیفون اس‌ای آینده اپل از پنل پشتی شیشه‌ای برخوردار خواهد بود و حتی ممکن است مانند آیفون ۱۰ (iPhone Xآیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند؛ هنوز مشخص نیست این ادعا تا چه اندازه صحت دارد. ضمن اینکه نمی‌دانیم سازنده کیس، چگونه توانسته است به مشخصات سخت‌افزاری آیفون اس‌ای جدید اپل دست پیدا کند؛ با این‌حال، بعید نیست شرکت مذکور که نامش مشخص نشده است، توانسته این اطلاعات را از زنجیره تأمین قطعه برای گوشی‌های هوشمند اپل به‌دست آورد تا جزو اولین سازندگانی باشد که قاب برای آیفون اس‌ای ۲ اپل ارائه می‌دهد.

آیفون SE 2

بد نیست اشاره کنیم که اخیراً تعدادی از گوشی‌های آیفون اپل با سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ از کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) تأییدیه دریافت کرده‌اند. ۱۱ آیفونی که اخیراً این تأییدیه را دریافت کرده‌اند، احتمالاً نسخه‌های مختلفی از آیفون اس‌ای ۲ باشند؛ زیرا زمان زیادی به عرضه آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل باقی مانده است و لزومی ندارد که کوپرتینویی‌ها در این بازه زمانی برای پرچم‌داران جدید خود، مجوز دریافت کنند.

گزارش جدید در مورد زمان عرضه آیفون اس‌ای ۲، ممکن است صحت داشته باشد؛ پیش‌تر، خبرگزاری دیجی‌تایمز نیز اشاره کرده بود که نسل جدید آیفون ۴ اینچی اپل در ماه می یا ژوئن معرفی خواهد شد. هرچند، برخی مدعی هستند جانشین آیفون اس‌ای در رویداد جهانی توسعه‌دهندگان اپل به نمایش گذاشته خواهد شد؛ با این‌حال، شرکت آمریکایی از زمان عرضه آیفون ۴ اس در سال ۲۰۱۰، هیچ گوشی جدیدی در این رویداد معرفی نکرده است.

دیگر گزارشی که از این گوشی به‎ دست آمده است، اشاره می‌کند آیفون ۴ اینچی آینده اپل از صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی بهره خواهد برد؛ به ۲ گیگابایت حافظه رم مجهز شده است؛ تراشه A10 Fusion قلب تپنده آن خواهد بود و در دو نسخه با ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ارائه می‌شود. به همین جهت، باید به گزارش خبرگزاری Mac Otakara با دیده شک و تردید نگاه کرد.

منبع : زومیت

ارزان‌ترین مدل آئودی R8 و مدل V10 پلاس قیمت‌گذاری شدند

ال‌ جی جی 7 تین کیو با دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت عرضه می‌شود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا