مرسدس بنزهای هیبرید، ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت

دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 فناوری

 

مرسدس بنز AMG قصد دارد در آینده از یک مدل خودروی هیبریدی ۸۰۰ اسب بخار ، مجهز به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر همراه با موتور الکتریکی در محور عقب رونمایی کند.

قبل از این‌که کوپه چهاردر مرسدس بنز AMG GT معرفی شود،‌ یک خودروی مفهومی هیبریدی مجهز به پیشرانه ۴.۰ لیتری هشت سیلندر خورجینی با دو توربوشارژر به نمایش گذاشته شد که می‌توانست ۸۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند. خبر بد این است که این پیشرانه گفته‌شده در مدل تولیدی نهایی به این میزان قدرت نخواهد داشت؛ اما خبر خوب این است که می‌توانیم همین پیشرانه را در خط تولید خودروهای AMG ببینیم.

توبیاس مورس، رئیس شرکت AMG، در مصاحبه‌ای با دیجیتال ترندز تأیید کرد که «یک روز» پیشرانه هیبریدی خورجینی هشت سیلندر به تولید خواهد رسید. مورس مشخص نکرد چه نوع خودرویی در زیر کاپوت خود از این پیشرانه بهره می‌گیرد؛ اما خبر داد که مهندسان مرسدس AMG در حال حاضر روی یک نسخه تولیدی کار می‌کنند.

تمایل مرسدس بنز برای ساخت مدل تولیدی مرسدس AMG GT هیبرید

مورس گفت:

شاید مدل مفهومی GT را در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته (۲۰۱۷) به یاد داشته باشید؛ این خودروی از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر در جلو و یک موتور الکتریکی در محور عقب بهره می‌گرفت. همه امکانات تجهیز شده است تا توسعه این مدل تکمیل شود و سرانجام روزی به تولید نهایی خواهد رسید.

AMG در تلاش برای کاهش وزن کلی خودرو از پکیج باتری اختصاصی خود برای این موتور الکتریکی بهره می‌برد و از فیبر کربن نیز به‌طور گسترده‌ای در ساخت بدنه استفاده خواهد کرد. البته نگران نباشید؛ چرا که صدای پیشرانه مشابه تویوتا پریوس نخواهد داشت. مورس وعده داده است که نصب تجهیزات هیبرید باعث نمی‌شود صدای پیشرانه تغییر کند و همچنان صدای اگزوز تهاجمی شبیه مدل‌های غیر هیبرید خواهد داشت.

Mercedes-AMG GT concept Coupe / خودروی مفهومی کوپه مرسدس AMG GT

مورس افزود:

اگر راننده ۲۰ کیلومتر با خودروی هیبریدی خود در حالت الکتریکی رانندگی کند، شاید بتواند بسیار راحت، آرام و دور از سروصدا باشد؛ البته هنوز در این مورد کاری انجام نداده‌ایم. ما تحقیقات زیادی با همکاری شرکت‌ها، نوازندگان و گیمرهای متخصص در بازی‌های رایانه‌ای انجام داده‌ایم تا ببینیم چه نوع صدایی می‌تواند برای موتور الکتریکی AMG مناسب باشد. هنوز کار خاصی انجام نداده‌ایم؛ بلکه فقط داده‌های ورودی زیادی جمع‌آوری می‌کنیم.

مقاله‌های مرتبط:

در کنار پیشرانه خورجینی هشت سیلندر هیبریدی جدید مجهز به توربوشارژر، چند فناوری برگرفته از پروجکت وان (Project One) مرسدس AMG نیز در ساخت خودروی هیبریدی به کار گرفته می‌شود؛ از جمله این فناوری‌ها می‌توان به توربوی الکتریکی AMG اشاره کرد. فناوری توربوی الکتریکی چیزی است که در حال حاضر از حضور آن در کراس‌اور آئودی SQ 7 خبر داریم؛ اما در آینده از تجهیز محصولات عملکردی AMG به آن بیش‌تر خواهیم شنید.

در نمایشگاه ژنو سال گذشته این خودروساز آلمانی از خودروی مفهومی کوپه چهاردر مرسدس AMG GT رونمایی کرد که کارشناسان آن را رقیبی برای پورشه پانامرا محسوب می‌کردند. سبک طراحی آینده‌نگر با بهره‌گیری از پیشرانه قدرتمند و استفاده از جدیدترین فناوری روز دنیا، می‌توانست به‌عنوان عوامل مؤثر در موفقیت این پروژه قلمداد شود. اما با توجه به تردیدهای سازنده در مورد تولید نهایی، شاید به این زودی نتوانیم شاهد کوپه اسپرت مرسدس AMG GT و طراحی بسیار زیبای آن باشیم.

منبع : زومیت

چرا اپل در شبکه‌های اجتماعی فعال نیست

رونمایی از میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران،

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا