لیموزین برقی هونگکی با همکاری بایتون و فاو تولید می‌شود

سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

هونگکی یک برند قدیمی چینی است که خودروهای لوکس برای مصارف دولتی تولید می‌کرد و حالا قرار است با همکاری فاو و بایتون دوباره احیا شود.

گروه خودروسازی فاو (FAW) که در ایران نیز محصولات خود را عرضه می‌کند، یک برند نیمه دولتی در کشور چین است. فاو قصد دارد با کمک شرکت بایتون (‌Byton)، یکی از خودروسازان سابق چین با نام هونگکی (Hongqi) را دوباره احیا کند.

hongqi red flag

نام دیگر هونگکی، رد فلَگ (Red Flag) است و یکی از زیر مجموعه‌های گروه فاو به شمار می‌رود. این برند سابقه‌ی تولید خودروی CA770 را دارد که ۶۰ سال پیش به‌عنوان اتومبیل مائو (رهبر چین کمونیست) مورد استفاده قرار می‌گرفت. زی لیوپینگ، مدیر گروه شرکت‌های فاو، در مصاحبه ای با بلومبرگ گفته است که این خودروساز قصد دارد فروش برند رد فلَگ را تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰۰ هزار دستگاه در سال برساند. در این برنامه فاو قرار است با شرکت بایتون نیز همکاری کند تا جایگزینی برای خودروی CA770 عرضه کنند. اگر نام برند بایتون تاکنون به گوشتان نخورده است، باید اشاره کنیم که این برند چینی هم با سرمایه گذازی فاو تأسیس شده است.

byton

بایتون در نمایشگاه Consumer Electronics Show سال ۲۰۱۷ از اولین خودروی شاسی بلند مفهومی خود رونمایی کرد که امکانات ارتباطی بسیار زیادی دارد و قیمت نمونه‌ی تولیدی آن، ۴۵ هزار دلار عنوان شده است. این خودروی تمام الکتریکی از دو موتور برقی بهره‌مند است که  روی محور جلو و عقب سوار شده‌اند. موتور نصب‌شده روی محور جلو، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و موتور نصب‌شده در عقب خودرو، ۲۶۸ اسب بخار قدرت را تولید می‌کنند.

برای تأمین نیاز موتورهای برقی این خودرو، در مدل پایه از یک باتری لیتیوم-یون ۷۱ کیلووات ساعتی استفاده شده است. البته به‌صورت آپشن می‌توان برای این خودرو یک باتری ۹۵ کیلووات ساعتی نیز سفارش داد. باتری کوچک‌تر می‌تواند شعاع حرکتی ۳۲۱ کیلومتر برای بایتون فراهم کند؛ درحالی‌که در صورت سفارش باتری بزرگ ۹۵ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی این خودرو به ۵۰۰ کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

Hongqi faw

دنیل کرچرت، یک از مؤسسان بایتون، اعلام کرده است که این خودروساز توانایی بالایی در زمینه‌ی خودروهای برقی دارد و با همکاری و سرمایه‌گذاری فاو، می‌توان به موفقت برند رد فلگ امید داشت. کرچرت همچنین به بلومبرگ گفته است که این دو شرکت در زمینه‌ی توسعه، تأمین قطعات و فروش خودرو نیز با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

Byton

برنامه‌های فاو و بایتون در فاز نهایی و در شرف اجرایی شدن هستند و بایتون امیدوار است که بتواند در سال ۲۰۱۹ فروش خودروی شاسی‌بلند برقی خود را در بازار چین آغاز کند. همچنین در صورتی که تمامی برنامه‌ها به‌خوبی پیش برود، بایتون قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ محصولات خود را در بازار اروپا و آمریکا نیز عرضه کند.

منبع : زومیت

کراس اور هیبریدی، جانشین میتسوبیشی لنسر می شود

دستور تهیه چیز کیک مخملی دو رنگ

دستور تهیه چیز کیک مخملی دو رنگ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا