قابلیت App Actions و Slices در اندروید P تعاملی جدید را فراهم می‌سازد

جمعه 21 اردیبهشت 1397 فناوری

 

در مراسم شب گذشته نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید پی با قابلیت‌های بسیار زیادی از جمله App Actions و Slices برای کاربران در دسترس قرار گرفت.

گوگل در مراسم کنفرانس گوگل I/O، نسخه اندروید پی را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کرد که اکنون بسیار هوشمندتر از گذشته شده است. هوشمندی سیستم‌عامل و ارائه راهکارهایی تازه در تعامل با دستگاه ازجمله قسمت‌های بسیار مهم گوگل در کنفرانس دیشب بود. دو قابلیت «Actions» و «Slices» به‌صورت مستقیم قابل پیاده‌سازی روی اپلیکیشن‌های ثالث بوده و می‌تواند تجربه کاربر در هنگام کار با گوشی هوشمند را تحت تأثیر قرار بدهد. از قسمت‌های مختلفی می‌توان به این دو قابلیت مذکور دست پیدا کرد. از طریق نوار جستجو یا گوگل اسیستنت می‌توانید فعالیت‌هایی که مدنظر دارید، سریع‌تر انجام شود.

اندروید پی P

گوگل با پیاده‌سازی هوش مصنوعی در این نسخه از اندروید این امکان را درون Actions فراهم می‌کند که خود سیستم به‌صورت هوشمند نیازهای شما را تشخیص بدهد. برای مثال جهت ارسال پاسخ به پیام، بر اساس تجربیات به‌دست‌آمده و عادات شما، پاسخ‌هایی در نظر گرفته می‌شود یا اگر هدفون خودتان را به دستگاه متصل کنید، با توجه به عادات قبلی از شما در مورد کاری که مدنظر دارید، سؤال می‌پرسد. بدین‌صورت برای انجام کارهای روزمره، گوگل شما را راهنمایی می‌کند.

اندروید پی P

Slices در انجام کار با یک اپلیکیشن ثالث به شما کمک می‌کند. برای مثال اگر شما «خانه» را جستجو کنید، به‌صورت هوشمند در یکی از نتایج، قابلیت درخواست خودرو از اپلیکیشن ثالث فراهم می‌شود. بدین ترتیب از طریق جستجو می‌توانید به‌تمامی قسمت‌های موردنیاز در یک اپلیکیشن هم دسترسی داشته باشید. در طولانی‌مدت این فرایند کمک بسزایی در تجربه کاربری شما خواهد داشت.

با ادغام فعالیت هر اپلیکیشن با خود سیستم‌عامل و ارتباط سریع‌تر کاربر با آن‌ها، گوگل امیدوار است اندروید پی بیش از گذشته کاربردی‌تر شود. یکی از فلسفه‌های اندروید جدید، ارتقای تجربه کاربر و افزایش سرعت تعامل با اپلیکیشن‌ها است. آیا شما به سراغ نسخه پیش‌نمایش خواهید رفت؟

منبع : زومیت

روئت وان پلاس 6 در رنگ های مشکی و سفید

گوگل نسخه جدید اپلیکیشن News را با تجهیز به هوش مصنوعی معرفی کرد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا