طرح مفهومی تویوتا ای پالت، در CES رونمایی شد – فناوری

چهارشنبه 20 دی 1396 فناوری

ابتکار جدید تویوتا با نام ای پالت در سیستم حمل و نقل عمومی کاربرد دارد و تمام برقی و خودران خواهد بود. شرکت‌های بزرگی از جمله مزدا، آمازون و اوبر نیز در این پروژه حضور دارند.

در نمایشگاه CES 2018، غول خودروسازی ژاپن از یک مدل مفهومی و کاملا جعبه‌ای رونمایی کرد که با نام ای پالت (e Palette) شناخته می‌شود. آنچه از طرح مفهومی تویوتا برای حمل و نقل آینده به نظر می‌رسد، کاربردی و نازیبا بودن آن است. ابتکار تویوتا، قابل استفاده برای جابه‌جایی مردم و کالاها خواهد بود؛ ضمن اینکه در ابعادی با طول‌های متفاوت ۴ تا ۷ متر قابل ساخت است. هرچند ظاهر این محصولجذابیت چندانی ندارد، بسیار کاربردی و هوشمندانه عمل می‌کند. نمونه‌ای از ای پالت که در CES به نمایش درآمد، دارای طول ۴.۸ متر، عرض ۲ متر و ارتفاع سقف ۲.۲۵ متر است.

toyota e palette

طرح ای پالت، ارتفاع سقف قابل توجه و عرضی معادل یک خودروی معمولی دارد و از سویی دیگر، فاقد هرگونه انحنا و حجم‌دهی ظاهری در نمای جانبی است. با این اوصاف، می‌توان بزرگ‌ترین اجسام و بیشترین افراد ممکن را داخل آن جا داد. چنین سبکی در طراحی، مسلما مناسب شرکت‌های تاکسی اینترنتی، نظیر اوبر و برندهای فروشگاهی، مثل سایت آمازون و تحویل‌دهنده‌های غذا خواهد بود. با اضافه یا کم کردن صندلی‌ها و محفظه‌ها، می‌توان بهترین چیدمان را برای جابه‌جایی افراد و کالاها، در اختیار داشت.

toyota e palette

صنعت خودرو در سال ۲۰۱۷، بیش از هرچیز بر فناوری خودران، شبکه‌ی خودروهای اشتراکی، ارتباط بین خودروها و پیشرانه‌های برقی تمرکز داشت. تمامی این عبارات، در طراحی ای پالت در نظر گرفته شده‌اند تا محصول مفهومی تویوتا، یک پلت‌فرم کاربردی برای مقاصد مختلف باشد. این خودرو، تمام برقی و بهره‌مند از فناوری خودران خواهد بود؛ اما می‌تواند به‌صورت ساده‌تر و دارای راننده تولید شود. در فضای داخلی، می‌توان فعالیت‌های تجاری گوناگون و قابل جابه‌جایی، نظیر اتاق استراحت هتل یا آشپزخانه و کافی‌ شاپ سیار فراهم کرد.

toyota e palette

تویوتا با همکاری شرکای جدید خود، در نظر دارد شبکه‌ای به هم پیوسته از خدمات حمل و نقل ارزان و کاربردی ارائه دهد. هر دستگاه ای پالت، مانند یک آجر از ساختمانی بزرگ خواهد بود که هماهنگ با دیگر اجزا عمل می‌کند. با این شرایط، شرکت‌های طرف قرارداد با تویوتا، بی‌نیاز از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای اختصاصی برای نظارت بر عملکرد وسایل نقلیه‌ی خود خواهند بود. از سویی دیگر، می‌توان به جای استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی و خودران تویوتا، نمونه‌های شخصی‌سازی شده و اختصاصی کارفرما را روی ای پالت نصب کرد. شرکت‌های همکار تویوتا در پروژه‌ی ای پالت، از بانک اطلاعاتی این شرکت استفاده می‌کنند و البته، مجبور به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با سرورهای تویوتا هستند. علاوه بر این، محاسبات پیچیده‌ی دخل و خرج یا مکان‌یابی خودروها در هر لحظه، توسط کارمندان تویوتا قابل انجام خواهد بود.

toyota e palette

مطمئنا، انتظار ندارید که در آینده‌ی نزدیک، سفارش پیتزای شما توسط خودرویی شبیه ای پالت آورده شود؛ اما با توجه به شروع پیش‌تولید و آزمایش واقعی ای پالت در سال ۲۰۲۰، می‌توان امیدوار بود که تا چند سال دیگر، شاهد تردد چنین مدل‌هایی در شهرهای بزرگ باشیم. تویوتا در تلاش است تا نمونه‌های اولیه از ای پالت را در المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ استفاده کند. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید بیننده‌ی تیزر رسمی تویوتا با موضوع معرفی کاربردهای ای پالت باشید.

 


منبع : زومیت

ریزر از نمونه اولیه پروژه لیندا در CES رونمایی کرد - فناوری

همکاری مایکروسافت و کوالکام برای ترغیب تولیدکنندگان به استفاده از کورتانا - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا