طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 آشپزی

سوپ پیاز فرانسوی چیست ؟

سوپ پیاز یکی از غذاهای سنتی و محبوب فرانسه است که به صورت سوپ سرد یا گرم مصرف می‌شود. این سوپ با استفاده از پیاز، کره، آرد و بولیون تهیه می‌شود و ممکن است با اضافه کردن سایر مواد مانند سیر، پنیر و خامه بهبود یابد. سوپ پیاز به عنوان یک غذای سنتی فرانسوی در رستوران‌های بسیاری در سراسر دنیا سرو می‌شود و در فصول سرد به عنوان یک غذای گرم کنار نان تازه و خامه ارائه می‌شود.

خواص پیاز

پیاز دارای قند‌ها، ویتامین‌ها مانند A و C، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و فسفر است. از جمله خواص پیاز می‌توان به مبارزه با سرطان، کمک به بهبود سلامت قلب، کاهش قند خون بالا، تقویت معده و بهبود هضم، حفظ سلامت استخوان، جلوگیری از آلرژی و کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، درمان اختلالات گوش، بهبود خواب، بهبود تنفس، بهبود سلامت چشم، بهبود سلامت دهان، تقویت مغز، درمان وبا، درمان تب، تسکین درد قاعدگی اشاره کرد

خواص پیاز

خواص پیاز

مواد لازم سوپ پیاز فرانسوی:

  •  آب ۵ لیوان
  •   پیاز ۲ عدد
  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  •  سیر خرد شده ۲ عدد
  • سس ورچستر شایر ۱ عدد
  •  پنیر سوئیسی ۱ لیوان
  •  نان تست ۴ برش
مواد لازم سوپ پیاز فرانسوی: 

مواد لازم سوپ پیاز فرانسوی:

 طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی :

1. پیاز و کره را درون ماهی تابه قرار داده و با حرارت متوسط پیازها را سرخ می کنیم تا ترد شوند.سیر را اضافه می کنیم و بمدت ۱ تا ۲ دقیقه حرارت می دهیم (مواظب باشید سیرها نسوزند).

2. آب(ترجیحاً آب گوشت) و سس “ورچسترشایر” را اضافه بکنید. بگذارید بمدت یک دقیقه بجوشد. کاسه هایی که برای پذیرایی لازم دارید را آماده کنید.به اندازه یک دهم پیمانه، پنیر در ته هرکاسه بریزید،کاسه ها را با سوپ پر کنید و کنار بگذارید.

3. نان تست را بر روی آنها بگذارید و سپس یک دهم پیمانه پنیر سوئیسی بر روی آن بریزید. گریل فر را روشن کرده و آن ها را تا پنیر آب شود در فر قرار دهید. سوپ را سریعاً سرو کنید .مواظب باشید،کاسه ها داغ هستند.

طرز تهیه نان ترتیلای مکزیکی به سه روش

دستور پخت فلافل خانگی خوشمزه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا