سورنتو با آرایش، قیمت و موتور جدید-فناوری

چهارشنبه 26 مهر 1396 فناوری

با آنکه پیش بینی قیمت سورنتوی جدید در شرایط فعلی بازار خودروی کشور چندان منطقی به نظر نمی رسد اما به توجه به قیمت حدود 280 میلیونی مدل های موجود در ایران،مشاهده برچسب قیمت 300 الی 320 میلیون تومانی بر روی نخستین سورنتوهای 2018 وارداتی چندان دور از ذهن نیست.

فرادید| ارسلان سلیمانیان؛ کیا سورنتو در بازار کشورمان خودروی شناخته شده ای به شمار می آید. شاسی بلند سایز متوسط کمپانی کیا که نخستین بار در سال 2002 معرفی شد در سالهای میانی دهه هشتاد شمسی نیز جزو اولین محصولات این خودروساز بود که توانست مجوز واردات به ایران را کسب کند.

سورنتو با آرایش، قیمت و موتور جدید 

به گزارش فرادید، با آنکه سورنتو طی سه نسل متوالی شانس حضور در بازار کشورمان را داشت اما همواره زیر سایه سنگین رقبایی تویوتا پرادو یا حتی برادر ناتنی اش یعنی هیوندای سانتافه قرار داشت. حال پس از گذشت چند هفته از رونمایی نسخه فیس لیفت (به روز شده) نسل سوم این خودرو، اخبار درِگوشی حاکی از عرضه سورنتوی جدید به ایران طی چند ماه آتی است.

 سورنتو با آرایش، قیمت و موتور جدید

 

با نیم نگاهی به سورنتوی جدید آن را خودرویی جذاب با طراحی پخته خواهید یافت که بی شباهت به محصولات بنام سگمنت شاسی بلندهای شهری نیست. برای مثال شباهت انکارناپذیر نمای جلو به محصولات ولوو و شباهت نمای عقب این خودرو به زبان طراحی محصولات جیپ از جمله انتقاداتی است که نگارنده به طراحی سورنتو وارد می داند. با این حال شکل و شمایل ظاهری و طراحی داخلی سورنتوی جدید آنقدر پخته و متناسب هست که بتوان به آن نمره قبولی داد.

ضمن آنکه مدیران کیا معتقدند کیفیت ساخت و متریال بکارگرفته شده در محصول جدیدشان نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است؛ ادعایی که گذشت زمان صحت و سقم آن را تایید خواهدکرد. نسل نو سورنتو جدید با دو پیشرانه به روی خط تولید خواهد رفت که اولین آنها یک پیشرانه 2/2 لیتری 4 سیلندر با بیشینه قدرت 190 اسب بخاری (در دور موتور 6300rpm) و بیشینه گشتاور 245 نیوتون متری (در دور موتور 4250rpm) بوده و دیگری یک پیشرانه 4 سیلندر توربو به حجم 2 لیتر است.

سورنتو با آرایش، قیمت و موتور جدید 

 

احتمال می رود مدل های وارداتی به ایران  از نوع 2 لیتری باشند. گفتنی آنکه این پیشرانه همان پیشرانه بکارگرفت شده در نسل نو هیوندای ix45 بوده که چند صباحی می شود روانه خیابان های کشور شده است. قدرت تولیدی این پیشرانه نیز توسط یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار به چرخ های خودرو منتقل می شود. جالب است بدانید که میزان مصرف سوخت این خودرو 7/8 و 5/11 لیتر در هر صد کیلومتر از مسیر پیمایش در سیکل جاده ای و شهری اعلام شده که نشان از توجه ویژه کره ای ها به مقوله مصرف سوخت است.

سورنتو با آرایش، قیمت و موتور جدید 

 

با آنکه سورنتوی جدید در چند تیپ مختلف عرضه می شود اما پیش بینی می شود که نمونه های وارداتی به کشور از نوع فول آپشن باشند که دارای تجهیزات استانداری چون سامانه ناوبری با نمایشگر 8 اینچی، چرم ناپا، کنترل کروز هوشمند، 10 کیسه هوای ایمنی و رینگ های آلیاژی 19 اینچی هستند. با آنکه پیش بینی قیمت سورنتوی جدید در شرایط فعلی بازار خودروی کشور (که فعلا اوضاع ثبت سفارش ها مشخص نیست)چندان منطقی به نظر نمی رسد اما به توجه به قیمت حدود 280 میلیونی مدل های موجود در ایران،مشاهده برچسب قیمت 300 الی 320 میلیون تومانی بر روی نخستین سورنتوهای وارداتی چندان دور از ذهن نیست. رقم گزافی که شاید نگذارد سورنتوی جدید آنگونه که باید و شاید خودی نشان دهد!

منبع : فرادید

رونمایی از گلکسی Note8 در ایران (+عکس)-فناوری

لپ تاپ و تبلت یکجا در یک سیستم/ انعطاف پذیرترین نوت بوک دنیا-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا