سودآوری بی‌سابقه‌ی شاسی‌بلندها برای نیسان – فناوری

سه‌شنبه 24 مرداد 1396 فناوری

شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که سود ماهانه‌ی فروش مدل‌های روگ (ایکس تریل)، تایتان و آرمادا افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش نشویل، عرضه خودروهای مدل روگ (ایکس تریل)، تایتان و آرمادا تا سه ماه دیگر افزایش می‌یابد. سود این برند در ماه گذشته به دلیل تقاضای بیشتر برای وانت‌های سبک و کراس‌اوورها، ۱.۲ درصد افزایش یافت.

شرکت نیسان به‌طور متوسط، ماهانه ۱۳۱,۰۵۷ دستگاه خودرو به فروش می‌رساند که بیشتر از ماه متناظر سال ۲۰۱۶ با تعداد ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه است. اینفینیتی در ماه ژوئن ۱۲,۲۷۱ دستگاه خودرو به فروش رسانده که ۱۱ درصد افزایش یافته است. در مجموع، فروش دو برند در ماه به میزان ۲ درصد افزایش یافت.

اینفینیتی

وانت‌های سبک و کراس‌اوورهای نیسان رکورد فروش ۱۶ درصدی را با ۶۵,۴۹۳ دستگاه خودرو در ماه ژوئن به خود اختصاص دادند تا فروش کلی این خودروها، ۱۲ درصد کاهش یابد و به ۶۶,۱۱۴ رسید.

در مقایسه، فروش ساب‌کامپکت Versa با ۴۴ درصد کاهش به ۸۱,۵۵ دستگاه در ماه رسیده است. اما جودی وایلر، معاون بخش فروش نیسان در ایالات متحده، می‌گوید این تغییر نشان‌دهنده‌ی حرکت عمدی نیسان برای کاهش تولید و عرضه خودروی ورسا است.

new nissan versa note

وایلر می‌گوید نیسان در تلاش است تا به خرده‌فروشان کمک کند که فروش تضمینی خودروهای مورد استفاده را تحریک کنند. به این ترتیب کارخانه باید تولید خودروی ورسا را کاهش دهد که این روش سنتی برای مجبور کردن مشتریان به خرید خودروهای جدید به کار برده می‌شود.

بنیاد ALG، پیش‌بینی کننده‌ی ارزش صنعت خودرو، تخمین می‌زند که میزان سود نیسان در آمریکای شمالی شامل فعالیت‌های نیسان و اینفینیتی، از ابتدای سال جاری میلادی با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به‌طور متوسط به بیش از ۴۱۴۸ دلار در هر خودرو برسد. ربکا لیندلند، تحلیلگر اجرایی کلی بلو بوک (KBB: Kelley Blue Book) می‌گوید:

نیسان در حال استفاده‌ی گسترده از هزینه‌های انگیزشی است، سود ۲ درصدی خودروسازان مختلف، یک موفقیت بسیار چشمگیر برای این صنعت است؛ اما به مرور کاهش خواهد یافت. در حال حاضر در بخش‌هایی از صنعت خودرو رقابت تنگاتنگی وجود دارد و آن‌ها به دنبال راه‌های جدید برای فروش بیشتر هستند. اکنون بازار در شرایط بعد از نقطه اوج خود قرار دارد؛ اما نیسان، هنوز به آرامی رشد می‌کند.

وایلر می‌گوید:

افزایش فروش ماه ژوئن به‌وضوح نشان‌دهنده‌ی آمادگی برای ورود روگ اسپرت جدید است. فقط چند صد دستگاه خودروی روگ اسپرت – که کمی کوچکتر و ارزان تر از ایکس‌تریل معمولی است – در ماه ژوئن به نمایشگاه‌های خودرو رسید. خبر خوب این است که آن‌ها داغ و محبوب هستند. فروشندگان به ما می‌گویند این خودروهای جدید بلافاصله به فروش می‌روند و ما هنوز حتی تبلیغ آن‌ها را آغاز نکرده‌ایم. تولید مدل‌های اسپرت در تابستان آینده بیشتر خواهد شد و تبلیغات این خودرو در آن زمان آغاز می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

فروش کراس‌اوور سایز متوسط روگ (ایکس تریل) با ۳۴,۳۴۹ سفارش تحویل برای این ماه، ۱۷ درصد افزایش یافته است که این محصول را به پرفروش ترین محصول غیر وانت این خودروساز تبدیل می‌کند. فروش وانت تایتان ۳۶۹ درصد افزایش یافت و به ۴۱۹۹ دستگاه رسید. نیسان هنوز تایتان را تنها در شهرهای انتخابی بازاریابی می‌کند؛ زیرا این خودروساز در تلاش است که عرضه خودرو براساس نیاز بازار تنظیم شود. فروش شاسی‌بلند  فول‌سایز آرمادا در ماه ژوئن به بیش از سه برابر و به مقدار ۲۳۷۰ دستگاه رسیده است.

Nissan-Rogue

نتایج فروش ماه ژوئن اینفینیتی در مقایسه با روند فروش عمومی دیگر شاسی‌بلندهای نیسان، بیش از حد انتظار بود. این شرکت همچنین اعلام کرد که فروش خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور ۴ درصد کاهش یافته؛ درحالی‌که فروش کلی خودروهای اینفینتی ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است. افزایش تولید نسخه‌ی فیس‌لیفت از کوپه Q60، باعث افزایش فروش ۳۷ درصدی شد. میزان فروش سدان Q50 هم  به ۳۲۲۴ دستگاه رسید.


منبع : زومیت

چگونه یک کارمند حرفه‌ای استخدام کنیم - فناوری

نگاهی به ۱۱ ویژگی برتر اندروید O در آستانه انتشار - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا