ستاره‌های حاضر در اکران‌ تابستانی فیلم‌ها از پورعرب و هاشم‌پور تا کرامتی و بهرامی

سه‌شنبه 12 تیر 1397 سینما

ستاره‌های حاضر در اکران‌ تابستانی فیلم‌ها از پورعرب و هاشم‌پور تا کرامتی و بهرامی

فیلم سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

این روزها فیلم‌های مختلفی روی پرده‌های سینما رفته است. آثاری که در اکران عمومی میزبان مخاطب‌ها هستند و بلیت گران‌قیمتی هم معادل ۱۵ هزار تومان دارند بیشتر بر بازیگرها و ژانرهایی مانند کمدی متکی هستند. درخشش کارگردان‌‌‌های ستاره ایران رو به افول رفته است. آنها دیگر مخاطب‌های فراوانی ندارند.

 

اگر یادتان باشد زمانی فیلم‌هایی مانند «هامون» (۱۳۶۸) به کارگردانی داریوش مهرجویی، «اعتراض» (۱۳۷۸) به کارگردانی مسعود کیمیایی و «ناخدا خورشید» (۱۳۶۵) به کارگردانی ناصر تقوایی انبوه سینمادوستان‌ را راهی صف‌های سینما می‌کرد. این اتفاق در حال حاضر کم‌تر رخ می‌دهد. فیلم‌هایی مانند «ساعت ۵ عصر» (۱۳۹۵) به کارگردانی مهران مدیری و «فروشنده» (۱۳۹۴) به کارگردانی اصغر فرهادی در روزهای اول اکران خود توانستند هیجان فزاینده‌ای ایجاد کنند که به دیگر فیلم‌های روی پرده تعمیم نیافت.

 

این روزها بازیگرها و فیلم‌های کمدی هستند که مردم را به سینما می‌کشند، حتی اگر بد باشند! مثلا چند سالی می‌شود که رضا عطاران با اینکه فیلم‌های درخشانی از لحاظ فیلمنامه و کارگردانی نداشته، با استقبال خوبی مواجه شده است. امسال بیشتر ستاره‌های قدیم و جدید سینمای ایران در اکران تابستانی حاضر هستند. به جز ستاره‌هایی که در ادامه گزارش به آن‌ها می‌پردازیم بازیگرهایی مانند محسن کیایی، هادی حجازی‌فر، رعنا آزادی‌ور، بهنوش بختیاری، بابک حمیدیان، ژاله صامتی، سام درخشانی، گوهر خیراندیش، بهاره کیان‌افشار، صابر ابر، مهدی فخیم‌زاده، هنگامه قاضیانی، جواد عزتی، شبنم مقدمی و احمد مهران‌فر نیز در اکران فصل تابستان حاضر هستند. 

 

رضا کیانیان

رضا کیانیان در سال‌های اخیر بازیگر کم کاری بوده است. او این روزها با فیلم «دلم می‌خواد» (۱۳۹۲) به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا روی پرده‌های سینما حاضر است. در خلاصه این فیلم آمده است: «بهرام فرزانه نویسنده‌ای که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که او را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد». کیانیان اولین حضورش در سینما را با فیلم «تمام وسوسه‌های زمین» (۱۳۶۸) به کارگردانی حمید سمندریان تجربه کرد، اما برخی اعتقاد دارند که او با فیلم «آژانس شیشه‌ای» (۱۳۷۶) به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سینما جا افتاد.

 

مهناز افشار

مهناز افشار در چند سال گذشته تقریبا بازیگر پر کاری بوده است. او این روزها با فیلم‌های «دارکوب» (۱۳۹۶) به کارگردانی بهروز شعیبی و «دلم می‌خواد» روی پرده سینماها رفته است. خلاصه داستان «دارکوب» چنین است: «زنی معتاد (سارا بهرامی) دنبال شوهرش سابقش (امین حیایی) می‌رود تا بتواند از او پول بگیرد. اما شوهرش با زن دیگری (مهناز افشار) ازدواج کرده است و یک دختر هم دارند. زن معتاد فکر می‌کند که این دختربچه باید فرزند خودش باشد …» فیلم «دوستان» (۱۳۷۸) به کارگردانی علی شاه‌حاتمی اولین حضور سینمایی افشار است، اما برخی اعتقاد دارند که او با فیلم «شور عشق» (۱۳۷۹) به کارگردانی نادر مقدس در سینما مطرح شد.

 

جمشید هاشم‌پور

جمشید هاشم‌پور با نام هنری جمشید آریا در دهه ۷۰ زندگی خودش به سر می‌برد. او روزهای پر فروغی در سینما ایران به طور خاصه در دهه ۱۳۶۰ داشته است. فیلم «آواز قو» (۱۳۷۹) با بازی هاشم‌پور نیز شور و حال خاصی به سینمای اواخر دهه ۱۳۷۰ داده بود. او این روزها با فیلم «دارکوب» روی پرده سینماها رفته است. 

 

بازیگری که یکی از شمایل‌های سینمای مردم‌پسند ایران است. البته هاشم‌پور هیچ‌گاه کلیشه نمانده و نقش‌های متفاوتی را هم بازی کرده است. «جهنم سفید» (۱۳۴۷) به کارگردانی ساموئل خاچیکیان اولین حضور جدی هاشم‌پور در سینماست، اما برخی اعتقاد دارند که او با فیلم «تاراج» (۱۳۶۳) به کارگردانی ایرج قادری تبدیل به سوپر استار سینما شد.

 

رضا عطاران

رضا عطاران که یکی از ستاره‌های پول‌ساز سینمای این روزهای ایران است به واسطه حضور در تلویزیون تبدیل به یک ستاره شده است. او این روزها با فیلم‌های «مصادره» (۱۳۹۶) به کارگردانی مهران احمدی و «هزارپا» (۱۳۹۶) به کارگردانی ابوالحسن داودی روی پرده سینما است. البته اکران «هزارپا» از ۱۴ تیر آغاز می‌شود. عطاران اهل درجا زدن و بازی‌های تکراری نیست. او همیشه متفاوت و در ژانرهای درام و کمدی موفق بوده است. فیلم «کلید ازدواج» (۱۳۷۶) به کارگردانی داود موثقی اولین حضور عطاران است، اما برخی اعتقاد دارند که کارگردانی و بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و «ترش و شیرین» باعث شهرت فراوان او شده است.

 

ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب بازیگری است که در اوخر دهه ۵۰ زندگی خود به سر می‌برد و در سال‌های پایانی دهه ۱۳۶۰ یکی از ستاره‌های مهم سینمای ایران بود. جالب است بدانید که «عروس» (۱۳۶۹) به کارگردانی بهروز افخمی هم اولین فیلم پورعرب محسوب می‌شود و هم اولین اثری است که باعث شهرت فزاینده او شد. این روزها پورعرب که بازیگر کهنه‌کار هنر هفتم با فیلم «به وقت خماری» (۱۳۹۶) به کارگردانی محمد حسین لطیفی روی پرده سینماها رفته است. این فیلم یک کمدی اجتماعی درباره یک مراسم ازدواج که تاکنون خلاصه داستانی از آن منتشر نشده است. پورعرب در دهه ۱۳۸۰ حضور پر رنگی هم در تلویزیون داشت که اخیرا در این رسانه هم کم‌ کار شده است.

 

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در آخرین روزهای دهه چهارم زندگی‌اش قرار دارد. او بازیگری است. او به سرعت تبدیل به چهره‌ای مورد توجه در سینما شد. کرامتی این روزها با فیلم «مرداد» (۱۳۹۵) به کارگردانی بهمن کامیار روی پرده‌های سینما رفته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زوج جوان پرستاری بعد از سال‌ها زندگی مشترک می‌خواهند صاحب فرزند شوند اما به علت سابقه سقط جنین از نظر پزشکی فعلا امکان آن فراهم نیست و درمان‌های خاصی را می‌طلبد…» فیلم «مردی از جنس بلور» (۱۳۷۷) به کارگردانی سعید سهیلی اولین حضور سینمایی کرامتی است، اما برخی اعتقاد دارند که او با فیلم «مرد بارانی» (۱۳۷۸) به کارگردانی  ابوالحسن داوودی تبدیل به ستاره شد.

 

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار در ابتدای دهه چهارم زندگی خود به سر می‌برد و از همان ابتدای ورودش به سینما با استقبال خوبی از سوی مخاطب‌ها روبه‌رو شد. گلزار از طریق موسیقی توانست نامی برای خودش دست و پا کند و پس از این اتفاق بود که وارد سینما شد. او در سال ۱۳۷۷ در گروه موسیقی «آریان» که بسیار پر طرفدار هم بود به نواختن گیتار مشغول بود. 

 

پس از آن مورد توجه ایرج قادری کارگردان کهنه‌کار سینما قرار گرفت و در فیلم «سام و نرگس» (۱۳۷۹) در یکی از نقش‌های اصلی ظاهر شد. 

 

سپس در فیلم «شام آخر» (۱۳۸۰) فریدون جیرانی هم حاضر و تبدیل به یک ستاره شد. او این روزها با فیلم «دلم می‌خواد» فرمان‌آرا روی پرده‌های سینما حاضر است.

 

 رویا نونهالی 

رویا نونهالی در اواسط دهه پنجم زندگی‌اش قرار دارد. او یکی از بازیگرهای زن قدرتمند سینمای ایران است. نونهالی اولین بازیگر زنی است که با اولین حضورش روی پرده سینما با فیلم «عروسی خوبان» (۱۳۶۷) به کارگردانی محسن مخملباف توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از هفتمین جشنواره فیلم فجر 

 

برباید. او یک بار دیگر هم برای بازی در فیلم «بوی کافور عطر یاس» (۱۳۷۸) فرمان‌آرا سیمرغ بلورین گرفته است. بنابراین نونهالی از اولین بازی خود در سینما تبدیل به یک ستاره مهم شده است. نونهالی این روزها با فیلم «دلم می‌خواد» فرمان‌آرا دوباره روی پرده‌های سینما رفته و مانند رضا کیانیان در بیشتر فیلم‌ها فرمان‌آرا حاضر بوده است. 

 

سارا بهرامی

سارا بهرامی بازیگر دهه شصتی سینمای ایران است که توانسته به سرعت تبدیل به یکی از بازیگرهای مورد توجه سینمای ایران تبدیل بشود. او این روزها با فیلم‌های «دارکوب» شعیبی و «هزارپا» داودی روی پرده سینماها حاضر است. او در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۶)  برای بازی در فیلم «دارکوب» توانست  سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برباید. بهرامی بازیگر جدیدی در سینمای ایران محسوب می‌شود و برای اولین بار در دو فیلم «آینه‌های روبرو» (۱۳۸۸) به کارگردانی نگار آذربایجانی و «تهرون» (۱۳۸۸)  ساخته نادر تکمیل همایون به عنوان بازیگر ظاهر شد. به نظر می‌رسد که باید منتظر درخشش بازیگرهای دهه شصتی بیشتری هم باشیم.

 

سیدحسین رسولی

 

ebtekarnews​.‎​com

مرجع : سرپوش

مهناز افشار: مرضیه ابراهیمی، زندگی را انتخاب کرد

مروری بر كنسرت‌ نوازندگان خارجی در ايران؛ از جيپسی‌های قلابی تا پلی‌بک كلايدرمن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا