زندگی پرشتاب کارآفرینی و راهکارهای کنار آمدن با آن – فناوری

شنبه 23 دی 1396 فناوری

افرادی که فقط به ریسک‌های بلندمدت فکر می‌کنند، ممکن است همه‌ی زمانشان را از دست بدهند و از دستیابی به اهداف اصلی‌شان بازبمانند.

چرا اغلب مردم برای پرداختن به مهم‌ترین مسائل زندگی‌شان عجله‌ای ندارند؟ همه‌ی ما روزی می‌میریم. شاید فردا، شاید پنج سال یا ۵۰ سال بعد؛ درهرصورت مرگ فرامی‌رسد و ما به این حقیقت واقفیم.  

ما زمان و مکان مرگمان را نمی‌دانیم؛ اما این موضوع، واقعیت جهان را تغییر نمی‌دهد. شما زندگی‌ را از کائنات به عاریه گرفته‌اید و باید روزی آن را پس بدهید. درواقع با اولین تنفستان، نخستین وام را از زندگی دریافت کردید. هوایی را به ریه‌ها وارد کردید که با بازدم آن را پرداختید. دنیا تک‌تک نفس‌های شما را در دفتر کل خود ثبت می‌کند و منتظر می‌ماند تا بدهی‌تان را بپردازید.

اگر تابه‌حال به جریان زندگی فکر نکرده‌اید، کافی است به خودتان کمی فرصت بدهید.

حقیقت و عواقب

درک عمیق زندگی، برخی از مردم را می‌ترساند. درحالی‌که شاید اشاعه‌ی ادراک، تأثیر بهتری داشته باشد.

با شناخت جریان زندگی متوجه می‌شویم که ضرب‌الاجل محدودی برای زیستن در اختیار داریم. گرچه مدت دقیق فرصت باقیمانده را نمی‌دانیم، اما می‌توانیم برنامه‌ی زندگی روزمره‌ را بر اساس تکمیل مهم‌ترین مسائل زندگی تنظیم کنیم. هر کاری که انجام می‌دهیم باید در یکی از این سه گروه جای بگیرد:

‍۱) خودمان را خوشحال کند.

۲) افرادی را که دوست داریم شاد کند.

۳) جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند.

اگر فعالیت‌های ما هیچ‌کدام از این اهداف را دنبال نکند، فقط وقتمان را هدر داده‌ایم. انحراف از این مسیر ویرانگر است. اگر نتوانید اعمال و برنامه‌هایتان را برای دستیابی به این اهداف هدایت کنید، روحتان را در معرض سیلی دنیا گذاشته‌اید!

پول بدون هدف، بی‌معنی است. جاه‌طلبی تنها با هدفمندی معنا می‌شود. اهدافی که از این سه گروه عدول کنند، وقت شما را هدر داده‌اند.

به همین دلیل است که می‌بینیم زندگی برخی از افراد ثروتمند، جلوه‌ای فراتر از بدبختی را تداعی می‌کند. ممکن است به سمت یک هدف حرکت کنید و بعد متوجه شوید که راه اشتباهی انتخاب کرده‌اید؛ موضوعی که برخی از مردم را به ناامیدی مطلق می‌رساند. بسیاری از همین مردم ثروتمندی که به آن‌ها حسادت می‌کنیم، زندگی خود را روی کارهایی گذاشته‌اند که هیچ شور و شوقی در آن‌ها به وجود نمی‌آورد و اموالی را جمع کرده‌اند که هرگز واقعاً آن‌ها را نمی‌خواستند.

Entrepreneurship Sense of Urgency

هنوز فرصت دارید راهتان را عوض کنید

تا زمانی که روی این کره‌ی خاکی راه می‌روید، فرصت دارید که مسیر زندگی‌تان را تغییر دهید. گذشته تمام‌ شده است و پافشاری به آن، هیچ فایده‌ای ندارد. حتی اگر پیش‌ازاین همه‌ی عمرتان را هدر داده باشید (همان‌طور که همه‌ی ما از این امر مستثنا نیستیم) هنوز هم می‌توانید اهداف زندگی‌تان را برآورده کنید.

مهم‌ترین علتی که باعث می‌شود در تله‌ی «اتلاف وقت» گرفتار شوید، این است که روی کارهایی تمرکز می‌کنید که فکر می‌کنید مجبورید آن‌ها را انجام دهید؛ یا دیگران از شما انتظار دارند که به آن‌ها بپردازید.

در مورد طرز نگاه دیگران به اهدافتان هم نگران نباشید. اگر مردم اهداف شما را حقیر یا بلندپروازانه می‌بینند، مشکل آن‌ها است، نه مشکل شما. اگر می‌خواهید شرکتی داشته باشید که دنیا را تغییر دهد، زندگی‌تان را در دست بگیرید.

مسلماً همه‌ی اطرافیان با تصمیمات شما موافق نیستند. نباید اجازه دهید حرف یا طرز تفکر دیگران، شما را ناراحت کند. اگر تصمیمی گرفته‌اید که خودتان را خوشحال می‌کند، شادی افرادی را که دوست دارید فراهم می‌کند یا جهان را به مکانی بهتر تبدیل می‌کند، کارتان عالی است.

خودتان را در زمانی که از دست‌ داده‌اید، غرق نکنید. روی آینده‌ای متمرکز شوید که در آن، هر روز گامی به اهدافتان نزدیک‌تر می‌شوید.

کمی وقت بگذارید و فکر کنید که اهداف واقعی زندگی‌تان چیست؟ چگونه می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید و چرا هم‌اکنون اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهید؟ چرا هر چه زودتر کسب‌وکارتان را راه‌اندازی نمی‌کنید؟ چرا نرم‌افزاری را که در مورد آن رؤیاپردازی می‌کنید، توسعه نمی‌دهید؟ چرا کاری را که از آن بیزارید، ترک نمی‌کنید؟

به یاد داشته باشید که زمان محدودی برای زندگی در اختیار داریم. طوری زندگی نکنید که گویا هرگز نمی‌میرید؛ چراکه درهرصورت مرگ فرامی‌رسد و فرقی ندارد که در آن زمان، فهرست کارهایتان را تا چه حد تکمیل کرده‌اید.

حالا شما زنده هستید و فرصت دارید که انسان تأثیرگذاری باشید. هیچ‌وقت دیر نیست.


منبع : زومیت

ابرخودروی مفهومی تویوتا GR، رونمایی شد - فناوری

ابرخودروی مفهومی تویوتا GR، رونمایی شد - فناوری

حراج استون مارتین DB5 کلاسیک در لندن - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا