ریمک C Two، ایمن‌ترین خودرو برای ریچارد هموند – فناوری

پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 فناوری

مدیران جوان ریمک در اقدامی جالب و خلاقانه، با مجهز کردن ریمک C Two به کپسول آتش‌نشانی ویژه، قدرتمندترین ابرخودروی جاده‌ای را مختص ریچارد هموند ایمن‌سازی کرده‌اند.

 C Two یا Concept Two محصول جدید شرکت ریمک (Rimac) واقع در کشور کرواسی، با مشخصات فنی باورنکردنی رونمایی شد. این ابرخودروی تمام برقی با قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار و زمان ۱.۸۵ ثانیه در تست سرعت صفر تا  ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ستاره‌ی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ لقب گرفته است. ریمک C Two در حال حاضر قدرتمندترین خودروی جاده‌ای جهان است که نوید آینده‌ای درخشان در صنعت خودروهای برقی می‌دهد.

Rimac C Two


اما شرکت ریمک و ابرخودروی اول آن با نام کانسپت وان (Concept One)، به دلایل کاملاً قابل درک خودروی مورد علاقه‌ی ریچارد هموند، مجری پرطرفدار مستند خودرویی گرندتور (The Grand Tour) نیست. در جریان فیلمبرداری فصل دوم گرندتور، ریچارد هموند در حال رانندگی با ریمک کانسپت وان در یک مسیر شیب تند، در سوئیس بود که حادثه‌ی ناگواری را تجربه کرد.

خودروی Rimac Concept One

مقاله‌های مرتبط:

هموند در دور سوم این مسیر پر پیچ‌وخم و شیب‌دار بود که با سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت کنترل این ابرخودروی گران‌قیمت را از دست داد و به پایین تپه هدایت شد. خوشبختانه قبل از آتش‌سوزی و سوختن کامل خودرو، هموند از کانسپت وان بیرون آورده شد اما ابرخودروی ریمک کاملاً در آتش سوخت. با آغاز پخش فصل دوم گرندتور، همانطور که انتظار داشتیم تقریباً در هر قسمت، هموند باید طعنه‌های همکاران خود، جرمی کلارکسون و جیمز می را تحمل می‌کرد.

مدیران جوان ریمک در اقدامی خلاقانه و البته بسیار جالب، دومین محصول خود را کاملاً برای شخص ریچارد هموند ایمن کرده‌اند. در کابین C Two و پشت راننده یک کپسول آتش‌نشانی قرار گرفته که با یک غلاف چرمی با نوشته‌ی «جهت آتش‌سوزی در هیل‌کلایمب» ثابت شده است.

ریمک / Rimac C Two

ریچارد هموند پس از آگاهی از این شوخی مدیران ریمک، با طنز خاص خود پاسخ داده است:

مفتخر شدم؛ همیشه دوست داشتم که تأثیر واقعی در طراحی خودرو داشته باشم. الان واقعاً به این خواسته رسیدم.

به‌نظر می‌رسد حتی با اینکه ابرخودروی جدید ریمک در مقایسه با کانسپت وان ۷۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر دارد، بر اساس گفته‌‌های تیم مهندسی این شرکت، C Tow برای راننده‌ی تازه‌کار تا حرفه‌ای هیجان رانندگی لازم را فراهم می‌کند.

Vampire Dragster سال ۲۰۰۶

ریچارد هموند سابقه‌ی بدی در تصادف‌های شدید و ازبین بردن خودروهای گران‌قیمت دارد. شدیدترین تصادف او که منجر به صدمه‌ی جدی و خانه‌نشینی چندماهه‌ شد، در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد. هموند در حال تست و رانندگی با خودروی مجهز به موتور جت موسوم به ومپایر (Vampire، به معنی خون‌آشام) بود که در سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت، کنترل خودرو را از دست داد. صحنه‌ی تصادف شدید هموند در سال ۲۰۰۷ و اولین قسمت از فصل ۹ برنامه‌ی تاپ گیر (Top Gear) پخش شد. به درخواست هموند پس از این قسمت کلارکسون و می هیچوقت به این حادثه اشاره‌ی مستقیم نکردند.

گرندتور / The Grand Tour

از طرفی تصادف هموند با کانسپت وان سوژه‌ی همیشگی کلارکسون و می در فصل دوم گرندتور بود. با اقدام جالب مدیران ریمک، احتمالاً هموند باید فصل سوم گرندتور را با شوخی‌های بیشتر همکارانش به پایان برساند. فصل دوم گرند تور با برنامه‌ی ویژه‌ی سفر به موزامبیک و در ۱۱ قسمت به پایان رسید. ویژه برنامه‌ی کلمبیا گرندتور در تاریخ نامشخصی پخش خواهد شد و سپس برای تماشای فصل سوم، باید تا ماه‌های آخر سال ۲۰۱۸ منتظر ماند.


منبع : زومیت

آپدیت بعدی ویندوز 10 شامل یک پلتفرم جدید هوش مصنوعی خواهد بود - فناوری

شیائومی می‌میکس 2S هفتم فروردین معرفی می‌‌شود - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا