رکورد بی نظیر فیلم سینمایی بمب یک عاشقانه

چهارشنبه 18 بهمن 1396 سینما
رکورد بی نظیر فیلم سینمایی بمب یک عاشقانه

رکورد بی نظیر فیلم سینمایی بمب یک عاشقانه

در این مطلب مهم ترین حواشی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پنجمین روز برگزاری در پردیس سینمایی ملت و پراستقبال ترین فیلم ها در این دوره از جشنواره فجر را به شما معرفی میکنیم

سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر از 12 بهمن ماه آغاز شده است و روز گذشته پنجمین روز حضور اهالی رسانه در پردیس ملت با حضور بازیگران و عوامل فیلم های سینمایی حاضر در این دوره از جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

جشنواره فیلم فجرجشنواره فیلم فجر

پنجمین روز برگزاری با حضور سازندگان فیلم های سینمایی در سینماهای مردمی و برپایی نشست های جنجالی و پرسروصدا در سینمای اهالی رسانه همراه بود. همچنین در این روز یکی از فیلم ها توانست رکورد روز گذشته خود را در سینماهای مردمی تکرار کند.

حواشی ادامه دار نشست های خبری در جشنواره فیلم فجر

در پنجمین روز از نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه، خبرنگاران ساعت 14 شاهد نمایش فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی بودند، فیلمی که ریتم و موضوع متفاوتی که داشت تا حد زیادی تماشاگران را راضی نگه داشت، اما بازی بازیگران آنچنان که باید به دل مخاطبان نشست.
جشنواره فیلم فجر

هومن سیدی و نوید محمدزاده با مغزهای کوچک زنگ زده در جشنواره فیلم فجر

نشست خبری این فیلم نیز با روندی عادی و مناسب در حال سپری شدن بود تا اینکه در پایان جلسه نحوه صحبت دو خبرنگار که فرصتی برای پرسش سوال خود پیدا نکرده بودند باعث نارضایتی سیدی شد و او در واکنش به آن ها بیان کرد که می تواند مانند خودشان صحبت کند و جلسه را ترک کرد.
«امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی دومین فیلمی بود که برای اهالی رسانه به نمایش درآمد، فیلمی که از همان ابتدا با انتخابش حواشی زیادی را ایجاد کرد. این فیلم به گفته شیخ طادی دومین گام از سه گانه ای است که مدنظر دارد.
حضور علی نصیریان بازیگر «امپراطور جهنم» پس از سال ها در نشست خبری یک فیلم بسیار اهمیت داشت. او در اواسط جلسه پرسش و پاسخ به علت کسالت سالن نشست خبری را ترک کرد.
سومین و آخرین فیلم روز سه شنبه به «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی اختصاص داشت فیلمی برگرفته از یک داستان واقعی با بازی باران کوثری که به کاپیتان تیم ملی فوتسال می پردازد که همسرش او را ممنوع الخروج کرده است.
تشویق ها کوثری در نشست خبری و تکرار یک رکورد
برخلاف انتظار در نشست خبری این فیلم به جای آنکه از بازیگران به خاطر ایفای نقش های متفاوتشان سوال شود، تمامی سوال ها حول محور کارگردان و نگاهی که در فیلم داشت می گشت.
این نشست شاهد اعتراضات مکرر خبرنگاران و عکاسان به روند برگزاری جلسات پرسش و پاسخ بود و موضوع فیلم هم باعث شده بود تا دوگانگی میان اهالی رسانه شکل بگیرد. همچنین سخنان لیلی رشیدی در آخر نشست درباره قوانین عقب افتاده کشور با تشویق باران کوثری و حاضرین همراه شد.
جشنواره فیلم فجر

عوامل فیلم لاتاری در جشنواره فیلم فجر 36

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی به همراه علیرضا رضاداد روز گذشته برای بازدید از سینمای رسانه به پردیس ملت آمدند. حیدریان در این دیدار اعلام کرد که برای داشتن جشنواره ای تخصصی تر بهتر است این رویداد در همین مکان برگزار شود.
اعتراضات عکاسان به دلیل نداشتن موقعیت مناسب برای عکاسی، اعتراض یک خبرنگار به افرادی که خودشان را زودتر به سالن نشست رسانده و با پرسیدن سوالاتی تنها قصد معرفی خود را دارند، از حواشی روز پنجم جشنواره در سینمای اهالی رسانه بود.
«بمب، یک عاشقانه» رکورد خود را تکرار کرد
ششمین روز از جشنواره فیلم فجر با حضور گسترده سازندگان و عوامل فیلم های حاضر در سینماهای مردمی همراه شد.
جشنواره فیلم فجر
همچنین بخوانید : جشنواره فیلم فجر اخبار و رویداد ها

لیلا حاتمی و پیمان معادی در جشنواره فیلم فجر 36

در این روز رضا عطاران به همراه مهران احمدی با حضور در پردیس کورش به تماشای «مصادره» با مردم نشستند. امین حیایی هم با حضور در سینما جوان «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی را با مردم تماشا کرد.
حضور بهرام رادان، علیرضا قربانی و مصطفی کیایی در سینما فرهنگ برای دیدن «چهارراه استانبول» جالب توجه بود. «لاتاری» محمدحسین مهدویان و «اتاق تاریک» روح الله حجازی دیگر فیلم هایی بودند که عواملشان در سینماهای مردمی حضور پیدا کردند.
نکته با اهمیت روز ششم جشنواره، تکرار رکورد فیلم «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی بود. فیلم معادی در روز ششم با سانس فوق العاده 50 دقیقه بامداد سینما آزادی رکورد 12 اکران در یک روز جشنواره خود را بار دیگر تکرار کرد.
«لاتاری» در پردیس کوروش و سینما ماندانا، «شعله ور» در پردیس چارسو و «چهارراه استانبول» در سینما فرهنگ و اریکه ایرانیان، «مصادره» در سینما جوان و پردیس کوروش دیگر آثاری بودند که در روز ششم به سانس فوق العاده رسیدند.
هشت فیلم برتر جشنواره از نگاه مردم
ستاد جمع آوری آرا مردمی جشنواره فیلم فجر مطابق روزهای گذشته، اسامی هشت فیلم برتر از نگاه مردم را اعلام کرد.
جشنواره فیلم فجر

عوامل فیلم بمب یک عاشقانه در جشنواره فیلم فجر 36

اسامی این هشت فیلم عبارتند از «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی، «عرق سرد» سهیل بیرقی، «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی، «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی، «دارکوب» بهروز شعیبی و «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا.
بر این اساس «سرو زیر آب» محمدعلی باشه آهنگر دومین فیلمی بود که از رقابت کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگر خارج شد.
همچنان برخی از سازندگان فیلم های حاضر در جشنواره و تعدادی از رسانه ها به نحوه جمع آوری آرای مردمی انتقاد دارند.
واکنش مسئول بخش آرای مردمی جشنواره به اعتراضات
علی آشتیانی پور، مسئول بخش آرای مردمی سی وششمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته در واکنش به اعتراض برخی کارگردانان به نحوه رای گیری گفت:صاحبان اثر باید رای مردم را بپذیرند و برای رای آنان احترام قائل باشند باید بپذیریم که اگر اثری را به جشنواره می فرستیم به ان مجموعه اعتماد کنیم و به نوع داوری ها و رای مردم هم احترام بگذاریم.
او ادامه داد:اینکه فیلم سازی می گوید فیلمش به سانس فوق العاده رسیده اما رای برتر را در آرای مردمی نگرفته دلیلی بر نا عادلانه بودن آراء نیست، بلکه کارگردانان باید بدانند سانس فوق العاده تاثیری در آرای مردمی ندارد.
آشتیانی پور در ادامه تصریح کرد:طبیعتا روز آخر قرار است یک فیلم برتر از آرای مردمی اعلام شود و آن 24 فیلم که از قافله عقب ماندند قطعا ناراحت هستند اما امیدواریم که در اکران عمومی بتوانند جایگاه خودشان را میان مخاطبان پیدا کنند. ضمن احترام به تمامی فیلمسازان، باید به رأی مردم و سلایق آنان احترام بگذارند.
منبع:نمناک
اکبر عبدی در نقش رئیس جمهور آمریکا

اکبر عبدی در نقش رئیس جمهور آمریکا

گپ و گفتی بی پرده با اکبر عبدی

گپ و گفتی بی پرده با اکبر عبدی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا