رونمایی از لکسوس ES مدل 2019

شنبه 8 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

سدان لوکس لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ در حالی به عنوان نسل هفتم وارد نمایشگاه خودروی پکن شد، که نسبت به مدل‌های پیشین خود طراحی ظریف‌تری دارد.

لکسوس ES در حالی وارد نسل هفتم خود می‌شود که نسبت به دیگر محصولات شرکت سازنده، عامه‌پسندتر به نظر می‌رسد. سدان لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد و نشانه‌هایی از طراحی زاویه‌دار مدل‌های LS و LC را منعکس می‌کند، در حالی که این سدان چهاردر بسیار بزرگ‌تر و جادارتر از قبل به نظر می‌رسد.

لکسوس ES با توجه به بخش بزرگی که برای سقف کوتاه‌تر اختصاص می‌یابد،‌ ظاهر بسیار صاف‌تری دارد که باعث می‌شود خودرو کمی بیش‌تر به سبک کوپه شبیه باشد. لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ همچنان با جلوپنجره مشبک دوک‌مانند متقارن ارائه می‌شود، در حالی که جلوپنجره نسل هفتم بزرگ‌تر از همیشه ساخته شده است و اکنون میله‌های عمودی در مرکز قرار دارند. عقب خودرو به شدت برش خورده است و چراغ‌های LED عقب از طرح L-شکل بهره می‌گیرند.

2019 Lexus ES / سدان لکسوس ES مدل 2019

لکسوس در حال حاضر فقط جزئیات سیستم محرکه خودرو را برای نسخه ES 350 و برای بازار ایالات متحده ارائه می‌دهد. در این مدل از پیشرانه ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر زیر کاپوت استفاده می‌شود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ این ارقام ۲۸ اسب بخار در قدرت و ۱۸ نیوتن‌متر در گشتاور بیش‌تر از نسل قبلی است. نیروی تولیدی پیشرانه از طریق جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته جدید به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در کنفرانس خبری که نماینده این شرکت طی نمایشگاه برگزار کرد، هیچ اشاره‌ای به مشخصات لکسوس ES 300h نشد.

Lexus ES

سدان لکسوس ES جدید روی پلتفرم جدید موسوم به سبک معماری جهانی K سوار می‌شود. این پلت‌فرم از فولاد با مقاومت بالا برای کاهش وزن نسبت به نسل‌های گذشته استفاده می‌کند. البته هنوز لکسوس مشخص نکرده است که سدان ES مدل ۲۰۱۹ چه مقدار از وزن خود را در تغییر پلت‌فرم از دست می‌دهد. به گفته‌ی مهندسان لکسوس، استحکام پیچشی این پلت‌فرم تقریبا برابر با پلت‌فرم جهانی L است که در خودروی لکسوس LS‌ نیز استفاده می‌شود. طول خودروی لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ حدود ۶۵ میلی‌متر افزایش می‌یابد و در مجموع به ۴,۹۷۵ میلی‌متر می‌رسد. به این معنی که مدل جدید لکسوس ES در حال حاضر بزرگ‌تر از خودروی لکسوس GS با ۴,۹۱۴.۹ میلی‌متر است. فاصله محوری خودرو نیز ۵۰ میلی‌متر افزایش می‌یابد، در حالی که عرض خودرو نیز ۴۵ میلی‌متر بزرگ‌تر شده است.

2019 Lexus ES / سدان لکسوس ES مدل 2019

مقاله‌های مرتبط:

در فضای داخلی، نشانه‌های بیش‌تری از طراحی لکسوس LS وجود دارد. نمایشگر سیستم اطلاعاتی و سرگرمی ۱۲.۳ اینچی اکنون در مرکز داشبورد قرار گرفته است که یک پد لمسی نیز برای کنترل آن در کنسول مرکزی وجود دارد. همچنین گزینه‌ی جدید کرم نفیس (Rich Cream) برای روکش صندلی‌ها و لوازم داخلی کابین وجود دارد که چرم سفید را با تزئین بخش‌هایی توسط چرم قهوه‌ای ترکیب می‌کند.

سدان جدید لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ اواخر امسال به بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که جزئیات بیش‌تر در ایام نزدیک به شروع فرآیند فروش در اختیار مشتریان قرار گیرد. اگرچه سازنده هنوز قیمت خاصی مشخص نکرده است، اما می‌توان با توجه به قیمت مدل ۲۰۱۸ که بین ۴۳,۷۵۰ دلار تا ۴۶,۸۵۰ دلار قرار دارد، مدل ۲۰۱۹ نیز حداکثر تا ۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

منبع : زومیت

رونمایی اتر کراس اور مفهومی و الکتریکی هوندا اِوِروس

رونمایی از خودروی مفهومی و برقی بی ام و iX3

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا