رونمایی از جیلی از کراس اور مفهومی آیکون

شنبه 8 اردیبهشت 1397 فناوری

 

جیلی در نمایشگاه خودروی پکن از کراس‌اور مفهومی آیکون با شکل جالب جعبه‌ای رونمایی کرد که الهام‌بخش سیستم سرگرمی نینتندو است.

رابط‌های کاربری و برنامه‌های رایانه‌ای متعلق به دهه ۱۹۸۰، الهام‌بخش شکل جعبه‌ای برای کراس‌اور مفهومی جدید جیلی با نام آیکون (Icon) هستند، که در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش گذاشته شد. طبق گفته‌ی وب‌سایت اتوکار، هنوز خودروساز چینی هیچ جزئیاتی از سیستم محرکه الکتریکی این خودروی مفهومی ارائه نداده است، اما از پلت‌فرم CMA استفاده می‌کند که پیش از این محصولاتی مانند نسخه جدید شاسی‌بلند کامپکت ولوو XC40 از آن بهره می‌گیرند.

Geely Concept Icon SUV / شاسی‌بلند مفهومی جیلی آیکون

گای بورگوین، مدیر طراحی جیلی در اظهاراتی برای توصیف کراس‌اور مفهومی آیکون گفت:

 

این خودروی مفهومی دقیقا مانند یک آیکون موجود در صفحه دسکتاپ رایانه است؛ بنابراین کناره‌های آن کمی از شکل سنتی کرا‌س‌اور فاصله می‌گیرند و به سمت مسطح شدن میل پیدا می‌کنند. در حقیقت طراحی این خودرو الهام‌ گرفته از نمایش ۸ بیتی است. هر دوی سطوح بدنه و گرافیک خودرو به شکل مینیمالیستی تقسیم شده است که متناسب با ابزارهای کنونی هستند.

 

Geely Concept Icon SUV / شاسی‌بلند مفهومی جیلی آیکون

الهام گرفتن از نوع گرافیک موجود در سیستم سرگرمی نینتندو (Nintendo Entertainment System)، یک انتخاب طراحی عجیب است که در این‌جا بسیار جذاب و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. ظاهر طراحی ساده، مسطح و در عین حال بلوکی کراس‌اور مفهومی آیکون به گونه‌ای است که عناصر زیبایی‌شناسی آن را در دید بینندگان برجسته می‌کند. سقف خودرو یک پنل بزرگ شیشه‌ای است که مناسب این طراحی مفهومی به نظر می‌رسد، زیرا نگاه کاملی از داخل کابین به بینندگان ارائه می‌دهد.

Geely Concept Icon SUV / شاسی‌بلند مفهومی جیلی آیکون

جیلی در داخل نیز سبک طراحی ساده را انتخاب می‌کند؛ صفحه لمسی نمایشگر از نظر بصری بسیار فریبنده به نظر می‌رسد، به گونه‌ای که انگار پشت یک پارچه خاکستری قرار دارد. اما چنین ترفند بصری باعث می‌شود که نمایشگر بافت صمیمی و گرمی داشته باشد. ظاهر بلوکی در طراحی صفحه نمایش سیستم اطلاعاتی و سرگرمی نیز وجود دارد که در ترکیب با اهرم تعویض دنده زاویه‌دار، یادآور کنسول بازی نینتندو است. اگرچه صندلی‌های خودرو ظاهر خوب و مجللی دارند، اما به نظر نمی‌رسد که خیلی برای نشستن سرنشینان راحت باشند.

هنوز جیلی از تصمیم خود برای تولید این کراس‌اور مفهومی در آینده اطلاعاتی ارائه نکرده است؛ هر چند که خودروساز بزرگ چینی و مالک ولوو، در حال حاضر تعداد زیادی شاسی‌بلند مبتنی بر پلت‌فرم CMA در راه خط تولید دارد. علاوه بر خودروی ولوو XC40، جیلی دو شاسی‌بلند دیگر نیز در برند لینک‌اندکو (Lynk & Co) دارد که آن‌ها نیز برای تولید برنامه‌ریزی شده‌اند. شاسی‌بلندهای لینک‌اندکو 01 و 02 برای بازار اروپا تولید خواهند شد و به نظر می‌رسد که تا اواخر سال ۲۰۱۹ اولین مدل‌های آن تحویل مشتریان می‌شوند.

جیلی با تصاحب مالکیت شرکت سوئدی ولوو، گام بزرگی در جهت دستیابی به فناوری روز دنیا و استفاده از آن برای محصولات خود برداشت. اکنون جیلی دیگر یک مقلد صرف نیست و با شرکتی که از محصولات لوکس اروپایی و آمریکایی کپی می‌کرد، فاصله زیادی دارد. طی سال‌های اخیر کیفیت محصولات جیلی به طرز شگفت‌انگیزی بالا رفته و به همین علت قدم در عرصه بازارهای اروپایی گذاشته است. البته شاید بیش‌تر این موفقیت‌ها به دلیل استفاده از پلت‌فرم خودروسازان اروپایی باشد، اما به هر حال نمی‌توان از پیشرفت قابل ملاحظه این گروه چینی غافل ماند. با توجه به حضور جیلی در میان سهامداران گروه خودروسازی دایملر، شاید روزی شاهد انتقال فناوری مرسدس بنز نیز به محصولات چینی و یکه‌تازی در بازار جهانی باشیم.

منبع : زومیت

افزایش ۳۵ درصدی سود خالص مایکروسافت

رونمایی ازسدان الکتریکی نیسان سیلفی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا