رونمایی از جدیدترین خودروی ساخت ایران ((رهام))

یکشنبه 31 تیر 1397 دسته‌بندی نشده
رونمایی از جدیدترین خودروی ساخت ایران ((رهام))
جدیدترین خودروی ساخت ایران با نام رهام در هفدهمین نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد. یک خودروی سدان کامپکت که براساس پلتفرم بومی شرکت سایپا به نام SP100، ساخته شده است. در ادامه با ما باشید.

به هر حال جدیدترین خودروی ساخت ایران با نام رهام در هفدهمین نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد. یک خودروی سدان کامپکت که براساس پلتفرم بومی شرکت سایپا به نام SP100، ساخته شده است. از آنجایی که اکثر خودروسازها از پلتفرم‌های مشارکتی در محصولات خود استفاده می‌کنند، این بار شرکت سایپا با استفاده از پلتفرم بومی، گامی مهم را در بومی سازی خودروها و تولید خودروی ملی برداشته است.

محصول جدید سایپا ؛ رهام معرفی شد

پس از انتشار این خبر در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها متاسفانه در برخی موارد با بی احترامی و توهین همراه بود و تلاش های کم یا زیاد مهندسان در ساخت این خودرو نادیده گرفته شد. اما از حق نباید بگذریم که امروز طراحی رهام تا حد زیادی پخته است و نمی توان ایراد خاصی از آن گرفت. شاید ما بتوانیم به راحتی از پلتفرم ملی صحبت کنیم اما بی شک هیچ فرد کارشناس و غیر کارشناسی توقع ندارد که خودروسازی مانند سایپا با سابقه تولید پراید، تیبا و ساینا، بتواند امروز به پلتفرم ملی، آن هم بدون اتکا به طرح های گذشته جهانیان دست پیدا کند و بدیهی است که از نمونه‌های خارجی الگو برداری کرده باشد.

محصول جدید سایپا ؛ رهام معرفی شد

در کاتالوگ رهام اطلاعات موتور برلیانس سری H300 با حجم ۱۶۵۰ سی سی درج شده است و بسیاری دریافتند که در بحث پیشرانه، شرکت سایپا همکاری و مشارکتی با برلیانس چین داشته است. طبق اعلام سایپا، رهام از پیشرانه ای با حجم 1650 cc استفاده می‌کند که توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 154نیوتون متر استفاده می‌کند. رهام به طور کل در 6 تیپ متفاوت عرضه خواهد شد، دو تیپ ابتدایی با جعبه دنده 5 سرعته دنده ای عرضه خواهد شد و بقیه مدل ها از یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته مجهز به تیپ‌ترونیک استفاده خواهند کرد.

 

محصول جدید سایپا ؛ رهام معرفی شد

امکانات ایمنی و رفاهی رهام، نسبتا قابل قبول است. ۲ کیسه هوا در مدل استاندارد و ۶ ایربگ در نمونه‌ی فول‌آپشن، ترمز ضد قفل (ABS) با فناوری توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD)، سان روف، صندلی چرمی، نمایشگر لمسی ۷ یا ۱۰ اینچ، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه مطبوع خودکار، صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی  فلزی همراه باز و بسته شدن اتوماتیک، سنسور پارک عقب، ورود و خروج بدون نیاز به کلید و استارت دکمه‌ای مهم‌ترین امکانات رهام در مدل‌های مختلف هستند.

محصول جدید سایپا ؛ رهام معرفی شد

قیمت سایپا رهام در تیپ های مختلف، نامشخص است اما بنا به اظهارات غیررسمی، در بازه‌ی قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد که اگر با این قیمت وارد بازار شود احتمالا با استقبال خوبی از طرف مردم ایران روبرو خواهد شد.

منبع«برترین ها

گل زینتی

معرفی گلهای مخصوص تراس و بالکن

سکه دوباره از مرز 3 میلیون رد شد

سکه دوباره از مرز 3 میلیون رد شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا