تازه نگه داشتن سیب

شنبه 27 آذر 1400 آشپزی
تازه نگه داشتن سیب

 پاییز فصل برداشت سیب است و بهترین زمان برای لذت بردن از این میوه پاییزی. برای تازه نگه داشتن سیب از زمان خرید میوه تا نگهداری آن در خانه مواردی هست که باید رعایت کرد.

روش های درست نگهداری سیب

قبل از خریدن میوه به رسیده بودن آن توجه کنید

سیب حتی بعد از چیده شدن هم می رسد. به خصوص زمانی که در دمای اتاق نگهداری می شود. اگر می خواهید این میوه عمر زیادی داشته باشد هنگام خرید دقت کنید که زیاد رسیده نباشد. پس کمی باید سفت تر باشد و روی آن هیچ لکه ای دیده نشود.

میوه ها و سبزیجات را کنار هم نگذارید

وقتی سیب ها می رسند از خود گاز اتیلن تولید می کنند که باعث می شود میوه های اطرافش هم بیشتر رسیده شوند. سعی کنید میوه هایی که گاز اتیلن تولید می کنند از سبزیجاتی که به این گاز حساس هستند دور نگه دارید. مثل بروکلی و گل کلم.

سیب ها در یخچال بیشتر می مانند

نگهداری سیب در جای خنک و تاریک آن ها را ترد و تازه نگه می دارد. بهترین جا برای نگهداری سیب ها در کشوهای خشک یخچال و در پلاستیک های جداگانه است. گهگاهی هم یک حوله نمدار روی آن ها قرار دهید تا رطوبتشان را از دست ندهند.

 تازه نگه داشتن سیب

تازه نگه داشتن سیب

برای عمر طولانی سیب ها آن ها را جدا جدا بپیچید

وقتی سیب ها را جداگانه در پلاستیک یا روزنامه بپیچید اگر یکی از آن ها خراب باشد باعث خراب شدن سیب های اطرافش نمی شود.

از آب لیمو برای جلوگیری از سیاه شدن سیب ها استفاده کنید

وقتی سیب را نصف کنید زود سیاه می شود. زیرا اکسیژن به بافت های گیاه راه پیدا می کند و باعث می شود میوه از خود آنزیم هایی تولید کند که منجر به اکسید شدن میوه شود. اگر می خواهید از سیاه شدن سیب جلوگیری کنید کمی روی آن آب لیمو بزنید تا میوه دیرتر تغییر رنگ بدهد.

 

تارت کره ای

تارت کره ای

مافین کدو حلوایی

مافین کدو حلوایی

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا