روبو ماشین چمن زنی میمو، محصولی از هوندا

شنبه 17 تیر 1396 فناوری

روبو ماشین چمن زنی میمو

شرکت هوندا یکی از شرکت هایی است که در زمینه لوازم خانگی های مدرن فعالیت میکند ، او با تولید یک ربات چمن زن وارد عرصه بازار شده است که با هر بار شارز کردن میتواند ۰.۲ هکتار چمن اصلاح کند و HRM 520 که می‌تواند تا ۰.۳ هکتار  چمن اصلاح کند.

 

 

 

میمو هوندا دارای تیغه‌های جدیدی است که برای افزایش عمر مفید آن نصب شده است.این محصول، اولین روبو ماشین چمن‌زنی هوندا است که در ایالات متحده به فروش می‌رسد. میمو یک روبو ماشین چمن‌زنی و دارای میکرو رایانه، باتری، تایمر و سنسور با قابلیت تنظیم است. تایمر را می‌توان برای روز یا شب تنظیم کرد، در حالی که تایمر فصلی می‌تواند فواصل برش را براساس فصل تنظیم کند – مثلا کار بیشتر در فصل بهار.

روبو ماشین چمن زنی میمو

روبو ماشین چمن زنی میمو

راه‌‌اندازی اولیه نیاز به نصب سیم‌های مرزی برای اطمینان از منحرف نشدن مینو دارد. این سیم‌های مرزی را می‌توان در زیر و یا بالای زمین در اطراف محیط چمن و در اطراف موانع مانند درختان و گل‌ها نصب کرد. هوندا بدون هیچ زحمتی این کار را با نصب سیم برای شما انجام می‌دهد.

چمن‌زن‌ دارای تیغه‌های پره‌ای فولادی است که ساعتگرد و پاد‌ساعتگرد می‌چرخند. از دیگر خصوصیات آن قابلیت چرخش 25 درجه‌ای است. هوندا می‌گوید، مینو طوری طراحی شده که چمن‌ها را کوتاه بزند، اما به طور مرتب برش‌های کوچکی زده می‌شود تا چمن‌ها بتوانند به عنوان کود طبیعی هم استفاده شوند.

علاوه بر انتخاب حالت‌های برش تصادفی، جهت‌دار و ترکیبی، دو گزینه برش اضافی هم وجود دارد: مارپیچ و کناره‌ای. مینو  از حالت مارپیچ در مناطقی که چمن ممکن است سریعتر رشد کند، استفاده می‌کند و حالت کناره‌ای برای تنظیم چمن‌‌زنی در امتداد سیم مرزی برای انتخاب الگوی چمن‌زنی مناسب استفاده می‌شود.سنسورهای ۳۶۰ درجه‌ای چمن‌زن می‌تواند موانع را تشخیص دهد و از برخورد آن جلوگیری کند.

وقتی مینو به مرز محیط می‌رسد، می‌تواند به جای حرکت به عقب، یک حرکت چرخشی رو به جلو انجام دهد. هوندا می‌گوید این قابلیت باعث کاهش زمان کلی چمن‌زنی و صرفه‌جویی می‌شود. اگر مانعی با سنسورهای ۳۶۰ درجه‌ای چمن‌زن یا از طریق برخورد با پوشش شناور آن شناسایی شود، چمن‌زن می‌ایستد.

 

اگر کسی بخواهد این چمن‌زن را بدزدد زنگ هشدار چمن‌زن صدا می‌کند. در چنین موقعی، چمن‌زن خاموش می‌شود و دوباره می‌تواند تنها با ورود یک کد پین اختصاصی فعال شود.مشخصات دو مدل این چمن‌زن در جدول زیر آمده است:

مدلطولعرضارتفاعوزننوع باتریولتاژ شارژ
HRM 310۶۵سانتی‌متر۵۵ سانتی‌متر۲۷ سانتی‌متر۱۱.۶ کیلوگرم۲۲.۲ ولت و ۳.۶ آمپرساعت۱۲۰ ولت
HRM 520۶۵سانتی‌متر۵۵ سانتی‌متر۲۷ سانتی‌متر۱۱.۸ کیلوگرم۲۲.۲ ولت و ۱.۸ آمپرساعت۱۲۰ ولت

مقاله‌های مرتبط:

وزن اضافی مدل ۵۱۰ مربوط به باتری قابل شارژ آن است که حدود ۲۰۰ گرم سنگین‌تر است. باتری بزرگتر باعث می‌شود مدل ۵۱۰ یک ساعت بیشتر کار کند، در حالی که مدل ۳۱۰ پس از ۳۰ دقیقه نیاز به شارژ دارد. با این حال، زمان چمن‌زنی به شکل و پیچیدگی محل و همچنین شیب بستگی دارد. زمان شارژ با استفاده از یک خروجی ۱۲۰ ولتی برای هر دو مدل مساوی است.هر دو مدل میمو، از ماه ژوئن در ایالات متحده (به استثنا ء کالیفرنیا) از طریق نمایندگی هوندا در دسترس قرار می‌گیرند. HRM 310  با قیمت ۲۴۹۹ دلار و HRM 520 با قیمت ۲۶۹۹ دلار عرضه می‌شود.

 

 

لنوو محصولات جدیدش را نهم شهریور در ایفا 2017 معرفی می‌کند - فناوری

سامسونگ از جدیدترین مانیتور گیمینگ خود رونمایی کرد-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا