رهبر سامسونگ الکترونیکس با حکم دادگاه تجدید نظر آزاد شد – فناوری

دوشنبه 16 بهمن 1396 فناوری

جی وای لی، رهبر کمپانی سامسونگ الکترونیکس که ماه‌ها پیش راهی زندان شده بود، با حکم دادگاه تجدید نظر آزاد شد.

دادگاه تجدید نظر کره‌ی جنوبی در حکم خود رأی به آزادی جی وای لی، رهبر کمپانی سامسونگ الکترونیکس داد. لی به دلیل پرداخت رشوه به مقامات دولتی کره‌ی جنوبی و مخصوصا رئیس جمهور پیشین این کشور، با حکم دادگاه راهی زندان شده بود. رهبر کمپانی سامسونگ الکترونیکس پس از صدور رأی دادگاه عالی تجدیدنظر کره‌ی جنوبی، زندان را ترک کرد.

دادگاه عالی کره‌ی جنوبی رأی دو سال و نیم زندان برای لی را به نصف کاهش داد و حکم ۴ ساله‌ی زندان مربوط به پرداخت رشوه را نیز باطل کرد. جی وای لی ۴۹ ساله، وارث یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان یا همان سامسونگ الکترونیکس است. وی فوریه سال گذشته به جرم پرداخت رشوه راهی زندان شد.

جی وای لی

لی پس از آزادی چنین اظهار نظر کرده است:

باز هم از اینکه نتوانسته‌ام جنبه‌های مثبت خود را به نمایش بگذارم، عذرخواهی می‌کنم. دوران زندان بسیار ارزشمند و گران‌بها بود.

بر اساس حکم اولیه‌ی صادر‌شده، لی محکوم شده بود که در ازای درخواست کمک از رئیس جمهور پیشین کره‌ی جنوبی، مبلغی بیش از ۷ میلیون دلار به‌عنوان رشوه پرداخت کرده است؛ ولی دادگاه تجدید نظر با نفی رأی دادگاه اولیه مبنی بر درخواست کمک از سوی دولت، مبلغ رشوه‌ی پرداخت‌شده را نیز به ۳.۳۱ میلیون دلار کاهش داده است.


منبع : زومیت

ساخت نانوذرات جدید با پتانسیل درمان تومور - فناوری

یک پنجم کارمندان برتر در معرض فرسودگی شغلی هستند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا