رفع خستگی چشم با یوگا – گوناگون

دوشنبه 20 شهریور 1396 گوناگون

به گزارش جام نیوز، ما بیشتر از زمانی که در خواب به سر می بریم مشغول تماشای صفحه های نمایش هستیم بنابراین جای تعججب نیست که کار زیادی از چشمانمان بکشیم.نظر سنجی اخیری که توسط اداره آمار ملی بریتانیا انجام شد نشان داد که 72 درصد بزرگسالان در این کشور ،روزانه از کامپیوتر استفاده می کنند. در حالی که آمار گرفته شده در سال 2015 نشان داد این افراد بیش از 50 درصد مدت زمان بیداری خود را صرف استفاده از رسانه ها و وسایل ارتباطی می کنند – بیشتر از مدت زمان متوسطی که یک فرد در خواب است.

 

گذشته از این، مهم ترین حسی که روزانه با آن سر و کار داریم – بینایی است. چشم ما تقریبا 9 ساعت در روز، روی صفحه یک نمایشگر متمرکز است، از کامپیوتر شخصی گرفته تا لپ تاپ، تلفن یا تلویزیون که منجر به معضلی به نام خستگی چشم asthenopia (eye strain) در افراد می شود.

 


چطور خستگی چشم eye strain را تشخیص دهیم؟

 

 

مطالعه ای که در انجمن بینایی The Vision Council انجام شد نشان داد که 70 درصد بزرگسالان آمریکایی از اختلال بینایی ناشی از خستگی چشم دیجیتال digital eye strain رنج می برند و این آمار در انگلستان هم به همین شکل است. دیلیپ دارجی Dilip Darjee، متخصص چشم در Silhouette توضیح می دهد:

 

” خستگی چشم زمانی رخ می دهد که عضلات چشم بیشتر از آنچه که لازم است کار کنند که این فعالیت بیشتر، منجر به خستگی و فرسودگی چشم می شود. پیش از این فاصله انجام وظایف چشم بیشتر از امروز بود و نوع وظایف عمدتا خواندن متن های پرینت شده سیاه و سفید مثل کتاب و روزنامه بود نه وسایل دیجیتال. امروزه فاصله کاری چشم به خاطر استفاده از کامپیوتر، تلفن، آی پد iPad و غیره کمتر شده و با وجود نور آبی صفحه های نمایش، خستگی چشم یکی از مشکلات رایج زندگی امروزه شده.

 

بنابراین اگر شما در حال استفاده از هر نوع تکنولوژی مبتنی بر صفحه نمایش به مدت طولانی هستنید احتمال این که برخی از علایم خستگی چشم را تجربه کرده باشید وجود دارد.

 

منبع : جام نیوز

ترس مسعود ده نمکی از سوسک و سیم خاردار! - گوناگون

لطفا در خانه بامبو نگه دارید - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا