راه حل کارآفرینان موفق دنیا در برابرشکست

یکشنبه 27 آبان 1397 موفقیت

 

اگر در کاری به اوج موفقیت برسید و سپس دوران شما به پایان برسد، چه خواهید کرد؟ آیا تا به‌حال به شروع از پله‌ی اول فکر کرده‌اید؟.

مارک کوبان

Mark Cuban

کوبان در گفتگو با گای راز، میزبان برنامه‌ی« چگونه این پادکست را ساختم» از شبکه‌ی NPR، می‌گوید:

احتمالا کافه‌دار نیمه‌وقت خواهم شد. من شب‌ها در یک کافه و روزها به‌عنوان فروشنده مشغول به کار می‌شوم.

بیل گیتس

Bill Gates

گیتس در یک رویداد مشترک با همراهی دوست خود، وارن بافت، گفت قصد دارد به مبحث هوش مصنوعی بپردازد:

امروزه کار کردن در حوزه‌ی هوش مصنوعی در سطح بسیار پیشرفته‌ای قرار دارد. این حوزه شگفت‌انگیز است؛ بنابراین به عقیده‌ی من هر شغلی در ارتباط با آن، یک شغل هیجان‌انگیز در زندگی محسوب می‌شود.

وارن بافت

Warren Buffett

بافت طی همین گفتگو گفت که به شغل مشابهی می‌پرداخت و همچنان روی سرمایه‌گذاری تمرکز می‌کرد؛ چرا که از کار خود بسیار لذت می‌برد:

من از انجام دادن این کار در دهه‌ی بیست زندگی‌ام، دهه‌ی سی و حتی در حال حاضر که ۸۶ سال سن دارم، لذت می‌برم. تصور می‌کنم در هر شغل دیگری غیر از سرمایه‌گذاری با شکست مواجه می‌شوم.

باربارا کورکوران

Barbara Corcoran

کورکوران به هم‌قطار خود یعنی کوبان در صنعت خدماتی می‌پیوست؛ او به شغل مورد علاقه‌ی خود یعنی پیشخدمتی مشغول می‌شد. کورکوران طی مصاحبه با فرنوش ترابی در پاسخ به این سؤال که چرا به این کار مشغول خواهد شد، گفت:

یادگیری در این شغل بیش از هر شغل دیگری است. من با تجربه‌ی اشتغال در انواع شغل‌های دست پایین، این نظر را دارم. بهترین نکته در مورد پیشخدمت بودن این است که فرد، قلمروی خود را دارد. مسئولیت‌های فردی خود را دارد. میز مربوط به خود را اداره می‌کند. پیشخوان او در کنترل او است. شکردان باید پر شود. کچاپ باید در ظرف خود ریخته شود.

ریچارد برانسون

Richard Branson

وقتی فعالیت شخصی یک فرد، رفتن به فضا باشد؛ جای تعجبی ندارد که ذهنیت این فرد، دست زدن به یک اقدام بزرگ و در غیر این‌ صورت، در خانه نشستن باشد. برانسون در کتابش به نام «پیدا کردن اصل خود» می‌نویسد:

اول از همه باید مطمئن شوم که به بدترین وجه ممکن ورشکست شده‌ام. سپس به سراغ دفتر یادداشتم می‌روم و بهترین ایده‌های پرداخته‌نشده را پیدا می‌کنم و به کار کردن روی آن‌ها مشغول می‌شوم.

 

۷ قانون برای دستیابی به یک کسب و کار موفق

۷ قانون برای دستیابی به یک کسب و کار موفق

آشنایی با ۱۰ کاری که برای دستیابی به موفقیت لازم است

۱۰ روش فوق العاده برای دستیابی به موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا