دو آیپد جدید اپل به عرضه رسمی نزدیک‌ شدند – فناوری

چهارشنبه 2 اسفند 1396 فناوری

دو تبلت آیپد جدید اپل موفق به کسب تأییدیه از کمیسیون اوراسیا شده‌اند و هر دو مدل، سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ را اجرا می‌کنند.

کوپرتینویی‌ها برای معرفی محصولات جدید خود از جمله تعدادی تبلت آیپد و مک‌بوک‌های ارتقاءیافته در بهار ۲۰۱۸ آماده می‌شوند. انتظار داریم مدلهای جدید آیپد پرو با طراحی متفاوت نسبت به نسل قبل عرضه شوند و قابلیت‌های متمایزی ارائه دهند.

به‌تازگی دو دستگاه جدید اپل با شناسه A1954 و A1893 در کمیسیون اوراسیا رؤیت شده‌اند؛ این دو مدل به‌عنوان تبلت ثبت شده‌اند و سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ را اجرا می‌کنند. به همین جهت، انتظار داریم تبلت‌های جدید آیپد اپل در بازه زمانی نزدیک عرضه شوند.

هنوز مشخص نیست مدل‌های رؤیت‌شده، همان آیپدهایی باشند که انتظار داریم در اواخر سال جاری میلادی با طراحی انقلابی ارائه شوند. مدتی پیش، اعلام شد شرکت اپل به دنبال راهی برای حذف دکمه‌ی هوم از تبلت‌های آیپد پرو ۲۰۱۸ است و تصمیم دارد آن‌ها را به  فیس آی‌دی مجهز کند؛ بدین شکل، سیستم احراز هویت تاچ آی‌دی از مدل‌های پرو کنار گذاشته خواهد شد. حذف دکمه‌ی فیزیکی هوم از این مدل‌ها باعث خواهد شد اپل تبلت‌هایی با حاشیه‌های باریک ارائه دهد. هرچند در اطلاعات تازه ثبت‌شده، اشاره‌ای به این قابلیت نشده است. 

آیپد 9.7 اینچی اپل

با اینکه مشخص نیست دو آیپد جدید اپل با شناسه A1954 و A1893 به چه مدل‌هایی اشاره دارند؛ حدس و گمان در رابطه با آن‌ها چندان دشوار نیست. دریافت تأییدیه از کمیسیون اوراسیا، می‌تواند به منزله‌ی عرضه آن‌ها پیش از مدل‌های «پرو» باشد؛ زیرا مدتی پیش اعلام شد که جانشین آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ ارائه خواهد شد. به همین جهت، لزومی ندارد که کوپرتینویی‌ها در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی از کمیسیون اوراسیا برای عرضه تبلت‌های آیپد تأییدیه دریافت کنند.

با فرض اینکه تبلت‌های جدید اپل با شناسه A1954 و A1893، مدل‌های ارزان‌قیمت باشند؛ ممکن است به‌عنوان نسخه‌های مختلفی از آیپد ۹.۷ اینچی ارزان‌قیمت‌ کوپرتینویی‌ها ارائه شوند. سال گذشته، این شرکت یک تبلت آیپد با نمایشگر ۹.۷ اینچی معرفی کرد که برخلاف آیپد پرو ۹.۷ اینچی، تنها ۳۲۹ دلار قیمت داشت؛ به همین جهت، قابل پیش‌بینی است که نسل جدید آن در حال توسعه باشد. در رابطه با این مدل، اعلام شده بود آیپد ارزان‌قیمت جدید اپل توسط Compal Electronics تولید و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ ارائه خواهد شد. این مدل احتمالاً با قیمت ۲۵۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد؛ بدین شکل، اپل نیز می‌تواند در بازار تبلت‌های ارزان‌قیمت حرفی برای گفتن داشته باشد. با این وجود، بعید است تبلت جدید کوپرتینویی‌ها مانند مدل‌های آیپد پرو به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز شود.

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از تبلت‌های آیپد ۲۰۱۸ اپل وجود ندارد؛ بااین‌حال بعید است مدلی با نمایشگر اولد توسط کوپرتینویی‌ها معرفی شود؛ زیرا قیمت پنل‌ اولد بالا است. درصورتی‌که روند مشابهی برای تبلت‌های جدید اپل از سری «پرو» در دستور کار قرار گیرد، انتظار داریم نسخه ارتقاءیافته تراشه A11 Bionic با نام تجاری A11X توسط اپل معرفی شود؛ مدتی پیش اعلام شد که تراشه مذکور، احتمالاً اولین پردازنده اپل با هشت هسته پردازشی خواهد بود و بر مبنای فرآیند ساخت ۷ نانومتری توسعه پیدا می‌کند. سیستم‌روی‌چیپ جدید اپل به پردازنده هشت هسته‌ای با سه هسته پردازشی قدرت‌مند Monsoon و پنج هسته پردازشی Mistral با مصرف انرژی کم‌ مجهز شده است. به احتمال زیاد، این تراشه در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده تولید می‌شود و به دست اپل می‌رسد. به همین جهت، اپل همچنان می‌تواند تبلت‌های جدیدش را در بازه زمانی از پیش تعیین‌شده ارائه دهد.

تبلت‌های جدید آیپد احتمالاً در رویداد توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) معرفی خواهد شد؛ آخرین شنیده‌ها به برگزاری این رویداد در تاریخ ۴ (۱۴ خرداد) تا ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) اشاره دارند. به همراه آیپدهای جدید، ممکن است نسل دوم آیفون کوچک اپل یعنی آیفون اس‌ای ۲ معرفی شود؛ کوپرتینویی‌ها در سال گذشته، تنها نسخه جدید آن‌ را با حافظه ذخیره‌سازی بیشتر ارائه داده‌اند و از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۴ اینچی اپل نسبت به مدل ۲۰۱۶ تغییری نداشته است. با این‌حال، نسل جدید آیفون اس‌ای به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۴.۲ اینچی مجهز خواهد شد و از پردازنده A10 Fusion (تراشه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس) استفاده می‌کند.


منبع : زومیت

طهران چگونه تهران شد؟ - فناوری

۶۰ ثانیه: از احتمال معرفی آیفون اس ای 2 در WWDC تا دیدگاه بانک مرکزی در مورد ارز دیجیتال - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا