مواد لازم برای درست کردن لازانیا

لازانیا: ۱ بسته

گوشت (چرخ کرده): ۲۰۰ گرم

پیاز (نگینی خردشده): ۱ عدد

قارچ (ورقه شده): ۱۵۰ گرم

کنسرو گوجه فرنگی: یک دوم پیمانه

کره: ۱۰ گرم

خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

پنیر موتزارلا یا پنیر پیتزا (رنده شده): ۲۰۰ گرم

پودر آویشن: یک دوم ق چ

جعفری تازه: ۱۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روغن مایع: ۱ عدد

دستور پخت لازانیا سس مخصوص به صورت گام به گام

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

آموزش آشپزی:در اولین مرحله از طرز پخت لازانیا شما باید ورقه های لازانیا را داخل قابلمه آب جوش انداخته و مقداری نمک به آن اضافه کنید.حدودا بعد ۴ دقیقه لازانیای شما نرم شده و میتوانید آن را آبکش کنید.

در مرحله بعدی باید مواد گوشتی لازانیا را تهیه کنید. برای اینکار دو قاشق سوپخوری روغن درون تابه ای متوسط بریزید. وقتی داغ شد پیاز را ریخته و تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

حالا میتوانید گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کرده و تفت دهید. قارچ های خرد شده را هم به آن اضافه کرده و تفت دهید.

بعد از ۵ دقیقه گوجه فرنگی را هم در آن ریخته و صبر کنید تا غلیظ شود، به میزان کافی نمک و فلفل بریزید و زیر شعله را خاموش کنید.

کف قالبتان را کمی چرب کنید.

حالا یک ردیف از  ورقه های لازانیا را روی آن بچینید. بعد روی آن یک لایه سس سفید و مخلوط گوشت را بریزید.

روی گوشت هم پنیرتان را پخش کنید.

مجددا باید این کار را تکرار کنید. یعنی ورقه لازانیا، سس و گوشت و بعد پنیر. این کار را تا زمانی انجام دهید که ورقه های لازانیا تمام شود. البته توجه کنید لایه روی لازانیا باید گوشت و پنیر پیتزا باشد.

روی ظرف را با ورق آلومینیومی بپوشانید و به وسیله چاقو چند سوراخ ایجاد کنید.

برای طرز تهیه لازانیا در فر ، ظرف را در طبقه وسط فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده بگذارید. حدودا ۱۵ دقیقه برای پختن لازانیا کافیست. فقط مراقب باشید که نسوزد.

 

طرز تهیه سس لازانیا

اگر قصد دارید حرفه ای لازانیا را درست کنید باید از دو نوع سس استفاده کنید. سس سفید برای بین لازانیا و سس قرمز برای روی آن هنگام خوردن.

1 – طرز تهیه سس سفید لازانیا

برای تهیه سس سفید لازانیا شما به آرد سفید 2 قاشق غذاخوری، کره 50 گرم، شیر 2 لیوان و نمک به مقدار لازم نیاز دارید.

ابتدا آرد را با حرارت ملایم تفت داده تا بوی خامی آن برود. حالا در قابلمه ای دیگر کره را آب کرده و بعد آرد و نمک را به آن اضافه کنید. حالا آنها را مدام هم بزنید. وقتی آرد و کره مخلوط شدند و آرد تغییر رنگ داد، باید کم کم شیر را اضافه کنید. سریع و یکنواخت مخلوط کنید تا سس غلیظ شود. بعد زیر شعله را خاموش کنید تا سس تان خنک شود.

 

2 – طرز تهیه سس قرمز لازانیا

برای تهیه سس قرمز لازانیا شما به رب گوجه فرنگی 150 گرم، آب گرم 1 پیمانه، روغن زیتون 1/3 پیمانه، پودر اوریگانو یا آویشن 1 ق غذاخوری، پودر سیر 1 ق چای‌خوری، شکر دانه ریز 1 ق چای‌خوری و نمک و فلفل از هر کدام نصف ف چای‌خوری نیاز دارید.

در اولین مرحله برای تهیه سس قرمز لازانیا همه مواد را در کاسه ای ریخته و حدود 2-3 دقیقه با هم‌زن دستی به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. سپس مواد را داخل یک بطری شیشه‌ای ریخته و بین 2 ساعت تا 12 ساعت آن را کنار بگذارید تا طعم مواد باهم ترکیب شوند. قبل از مصرف بطری را خوب تکان دهید.

 

منبع : نیک استار