درمان کبد چرب با رژیم غذایی سالم

شنبه 2 بهمن 1400 سلامت
درمان کبد چرب با رژیم غذایی سالم

درمان کبد چرب با رژیم غذایی سالم

نتایج آخرین تحقیقات محققان در زمینه رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب، نشان می‌دهند که زردچوبه گزینه‌ای موثر برای درمان کبد چرب است و نه تنها از این بیماری پیشگیری کرده، بلکه بدن را برای هضم چربی‌ها تحریک می‌کنکبد یکی از اصلی ترین ومهم ترین بخش های بدن انسان محسوب می شود. سم زدایی و تصفیه خون را کبد انجام میدهد. کبد در حالن نرمال پنج درصد چربی دارد که بالا رفتن این عدد کبد چرب را بههمراه دارد. یک رژیم غذایی مناسب می تواند به درمان کبد چرب کمک شایانی بکند.

زردچوبهنتایج آخرین تحقیقاتمحققان در زمینه رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب، نشان می‌دهند که زردچوبه گزینه‌ایموثر برای درمان کبد چرب است و نه تنها از این بیماری پیشگیری کرده، بلکه بدن را برایهضم چربی‌ها تحریک می‌کند. زردچوبه باعث شده تا میزان چربی‌های اضافی کبد به حداقلبرسد. نصف قاشق چای‌خوریزردچوبه را با یک لیوان آب داغ مخلوط کنید. اجازه دهید آب خنک شود و سه مرتبه در روزآن را میل کنید.

درمان کبد چرب با رژیم غذایی سالم

درمان کبد چرب با رژیم غذایی سالم

لیمو

لیمو یک آنتی‌اکسیدان طبیعیبوده که می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. لیمو حاوی ترکیبی به نام نارنگنین است که برای کاهش التهاب کبد ناشی از کبد چرب مفید می‌باشد.آبِ لیمو تازه را با مقداریآب مخلوط کرده و هر روز ۲ تا ۳ مرتبه و به مدت یک ماه میل کنید.

سرکه سیب

یکی از بهترین مواد طبیعیبرای استفاده در رژیم غذایی در درمان کبد چرب سرکه سیب است. این سرکه به کاهش وزن وکاهش چربی اضافه که در کبد رسوب کرده کمک می‌کند. سرکه سیب همچنین از التهاب کبد جلوگیریکرده و منجر به سلامت کبد می شود. برایگرفتن بهترین نتیجه از سرکه سیب طبیعی و خالص استفاده کنید.

گل قاصدک

گل قاصدک بدلیل اینکه می‌تواندچربی‌های جمع‌شده در کبد را متابولیزه کند، برای درمان کبد چرب استفاده می‌شود. اینگیاه یک معجون قدرتمند برای کبود محسوب می‌شود که عملکرد مطلوب کبد را افزایش دادهو به درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی که ناشی از چاقی مفرط است کمک می‌کند.برای استفاده از این گیاه،می‌توانید از برگ‌های تازۀ قاصدک در سالادتان استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضروری بدن میباشد. مصرف مداوم چای سبز بهعملکرد مغز، کاهش خطر سرطان، از بین بردن باکتری‌ها و سوزاندن چربی‌های اضافه کمک می‌کند.چای سبز یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان کبد چرب است، به ویژه در کسانی که به بیماریکبد چرب غیرالکلی مبتلا هستند.

درمان کبد چرب با رژیم غذایی سالم

گند خونی یا گندیدن خون

گند خونی یا گندیدن خون

خواص انجیر برای پوست و زیبایی

خواص انجیر برای پوست و زیبایی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا