خط تولید خودروی تمام الکتریکی شبانه‌روزی خواهد شد

جمعه 31 فروردین 1397 دسته‌بندی نشده

 

ایلان ماسک قصد دارد با بهینه‌سازی خط تولید جدید و استخدام ۴۰۰ نیروی تازه، مونتاژ شبانه‌روزی تسلا مدل 3 و تولید ۵ هزار دستگاه از این خودرو در هفته را عملی کند.

دو روز پیش بود که خبری مبنی بر توقف خط تولید تسلا مدل 3 به‌مدت پنج روز منتشر شد. دلیل اصلی این تصمیم، بهبود کلی خط تولید اتوماتیک اعلام شد؛ اما بر اساس ایمیل رسمی ایلان ماسک به کارکنان تسلا موتورز، این توقف پنج‌‎روزه برای آمادگی همه‌‌جانبه‌ی خط تولید جهت افزایش سرعت مونتاژ مدل 3 است.

tesla model 3

بر اساس گزارش وب‌سایت الکترک، ماسک در نامه‌ی خود تولید ۲ هزار دستگاه مدل 3 در هفته را تأیید کرده که در مقایسه با چهار ماه پیش، دوبرابر شده است. هدف نهایی، تولید ۵ هزار دستگاه تسلا مدل 3 در هفته، تا پایان بهار است. ماسک برای تضمین رسیدن به این تعداد مونتاژ و پوشش مشکلات احتمالی، تولید ۶ هزار دستگاه مدل 3 تا پایان بهار را هدف اصلی قرار داده است. افزایش تولید از ۲ به ۶ هزار دستگاه مدل 3 ظرف مدت دو ماه بسیار خوش‌بینانه است. درحقیقت تیم مدیریتی تسلا موتورز برای تحقق این هدف، شیفت جدید کاری در خط تولید مدل 3 ایجاد کرده‌اند تا این سدان تمام برقی به‌صورت شبانه‌روزی مونتاژ شود.

elon musk

مقاله‌ی مرتبط:

تیم‌های بخش‌های مونتاژ اصلی، بدنه و رنگ تسلا موتورز در مجموع با سه شیفت کاری فعالیت خواهند کرد. به دلیل اضافه شدن یک شیفت کاری جدید، تسلا نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد؛ در واقع ۴۰۰ نفر در خط تولید تسلاموتورز استخدام خواهند شد. پیش از این ماسک توئیت کرده بود:

استفاده‌ی بیش از حد از خط تولید اتوماتیک اشتباه بود. دقیق‌تر بگویم، تصمیم اشتباهی گرفتم. انسان‌ها دست‌ کم گرفته شدند.

ماسک در ادامه‌ی ایمیل خود در مورد بهبود مونتاژ، کیفیت ساخت مدل 3 و لزوم سودآوری تسلاموتورز صحبت می‌کند. او در ادامه به قراردادهای تسلاموتورز با دیگر شرکت‌ها، صرفه‌جویی در مخارج و تشبیه برخی شرکت‌های همکار به عروسک‌های تودرتوی روسی اشاره می‌کند. احتمال توقف خط تولید دوباره‌ی مدل 3 در ماه آینده به‌منظور بهینه‌سازی بیشتر وجود دارد. اگر برنامه‌ی مونتاژ شبانه‌روزی مدل 3 با موفقیت اجرا شود و در هر هفته ۶ هزار دستگاه از این مدل تمام برقی به بازار برسد، تسلاموتورز رقیب جدی شرکت‌های خودروسازی بزرگ خواهد بود.

Tesla Model 3

علاوه بر این با دست‌یابی تسلاموتورز به این هدف، احتمال تولید مدل 3 با دو موتور الکتریکی که پیش از این وعده‌ی آن داده شده بود بیشتر خواهد شد. ماسک پیش از این اعلام کرده بود که در صورت تولید ۵ هزار دستگاه مدل 3 در هفته، ساخت نسخه‌ی جدید با دو موتور برقی در نظر گرفته می‌شود. مدل 3 ارزان‌ترین و محبوب‌ترین خودروی تسلاموتورز است که اگر مدل جدید آن با دو موتور برقی عرضه شود، سرعت و شعاع حرکتی بیشتر در کنار قیمت مناسب، فروش بیشتر آن را تضمین می‌کند.

منبع : زومیت

معرفی وقیمت پورشه ماکان توربو

پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا در سال ۲۰۱۷

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا