خرید باتری فولکس واگن، برابر ارزش برند تسلاموتورز

دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 فناوری

 

قرارداد خرید باتری به ارزش ۴۰ میلیارد یورو توسط فولکس واگن، تقریباً برابر ارزش کل سهام تسلاموتورز آمریکا است.

مقامات گروه خودروسازی فولکس واگن در همایش سالانه‌ی سهام‌داران این شرکت در برلین، از اهداف قابل توجه غول خودروسازی آلمان جهت تولید و عرضه‌ی مدل‌های تمام برقی سخن گفتند. بر اساس برنامه‌ی میان‌مدت فعلی، فولکس واگن تا سال ۲۰۲۵ باهدف عرضه‌ی ۸۰ خودروی برقی و دست‌یابی به میزان فروش سالانه ۳ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی (با احتساب تمام زیرمجموعه‌ها، شامل آئودی، سئات و اشکودا)  به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

Volkswagen / فولکس واگن

مقاله‌های مرتبط:

پیش از این اعلام شده بود که در سال ۲۰۱۸، فولکس واگن ۸ مدل جدید برقی عرضه می‌کند اما پس از پایان جلسه‌ی ۱۰ روز پیش، این تعداد به ۱۸ مدل برقی در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرد. برنامه‌ی بعدی فولس واگن، خرید پک‌های باتری با ظرفیت مجموع ۱۵۰ گیگاوات ساعت سالانه است؛ تا پایان سال ۲۰۲۵ پک‌های باتری خریداری شده توسط این برند آلمانی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید. مدیران ارشد فولکس واگن همیشه به عمل‌گرایی شهرت داشتند. تمایل جدی به فناوری خودروهای برقی و پاک کردن خاطره‌ی بد رسوایی آلایندگی مدل‌های دیزل در دستور کار این شرکت قرار دارد. در حال حاضر قرارداد خرید پک‌های باتری با ارزش ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تقدیم برندهای موردنظر باتری‌ساز شده است.

Volkswagen / فولکس واگن

کمتر از یک ماه پیش بود که خبر قرار داد خرید باتری فولکس واگن به ارزش ۲۰ میلیارد یورو منتشر شد. بخش عمده‌ای از این باتری‌ها، در خودروهای برقی بزرگ‌ترین بازار فروش محصولات فولکس واگن؛ اروپا و چین نصب خواهند شد. با افزایش خط تولید خودروهای برقی فولکس واگن به ۱۶ کارخانه تا سال ۲۰۲۲، عرضه‌ی این مدل‌ها به بازار دیگر کشورها هم خواهد رسید. کارخانه‌ی براونشوایگ فولکس واگن که پک‌های باتری مدل‌های فعلی را تولید می‌کند، با هدف سالانه تولید ۵۰۰ هزار پک باتری فعالیت خود را گسترش خواهد داد. این کارخانه در کنار ساخت سیستم‌های فرمان خودروهای خودران، پک‌های باتری پلتفرم MEB فولکس واگن را هم تولید می‌کند.

تسلا مدل X

برای درک سرمایه‌گذاری سنگین فولکس واگن در فناوری خودروهای برقی به این نکته توجه کنید. ماه گذشته بود که برای اولین بار، ارزش هر سهم تسلاموتورز فراتر از ۳۰۰ دلار و مجموع ارزش سهام این برند به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۸ میلیون دلار رسید. فورد و جنرال موتورز با ارزش سهام به‌ترتیب ۴۵ میلیارد و ۷ میلیون دلار و ۵۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار در رده‌های بعدی هستند. درواقع تسلاموتورز که روزی به‌عنوان یک استارت‌آپ به صنعت خودروسازی وارد شد، امروز با ارزش‌ترین برند خودروساز آمریکایی است. با درنظر گرفتن این ارقام، کاملاً مشخص است که فولکس واگن مبلغی بیشتر از ارزش برند تسلا موتورز را به خرید باتری اختصاص داده است.

فولکس واگن

تمام این موارد نشانگر اهداف مشخص و جدی مقامات فولکس واگن در توسعه و تولید خودروهای برقی است. تولید و مونتاژ خودروهای غول خودروسازی آلمان ظرف چهار روز، بیشتر از تعداد تولید محصولات تسلا در یک‌سال است. باتوجه به ورود جدی برندهای بزرگ خودروساز جهان به بازار خودروهای برقی که در چندسال اخیر شرکت‌های نوپا بدون رقیب در این حوزه فعالیت می‌کردند، به‌نظر می‌رسد که تسلا با آینده‌ای فوق‌العاده چالش برانگیز روبرو باشد.

منبع : زومیت

پیشرفت بزرگ دانشمندان در تولید امگا ۳

مدیر ارشد ولوو: کیفیت ساخت چینی‌ها، بهتر از اروپایی‌ها است

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا