حراج نیسان 300ZX، سریعترین خودروی بانويل – فناوری

شنبه 2 دی 1396 فناوری

پرقدرت‌ترین نسخه از نیسان 300ZX که رکورددار سرعت خودروهای اسپرت کلاس E در بانویل آمریکا  با ۴۲۱ کیلومتر بر ساعت است، به زودی در ژاپن آماده حراج می‌شود.

معمولا وقتی که در مورد خودروهای اسپرت ژاپنی دهه‌ی ۱۹۹۰ صحبت می‌شود، اکثر طرفداران خودروهای آن دوران نیسان اسکای‌لاین را در صدر قرار می‌دهند؛ با این‌حال، دیگر مدل اسپرت نیسان از سری Z32 یعنی 300ZX نیز همیشه طرفداران خاصی داشته است. به‌خصوص نسخه‌ی توئین توربوی آن که با داشتن ۳۰۰ اسب بخار، یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای ژاپنی در آن دهه بود. شاید بگوییدش که ۳۰۰ اسب بخار رقم بالایی نیست و سدان‌های خانوادگی بازار فعلی، حتی بیشتر از این مقدار قدرت تولید می‌کنند؛ ولی۳۰۰ اسب بخار 300ZX در سال ۱۹۹۰، اصلا رقم کمی نبود.

نیسان / Nissan 300ZX

نیسان 300ZX مدل Z32 چهارمین عضو از خانواده‌ی موفق Z نیسان است. این سری با مدل 240Z یا فیلرلیدی (Fairlady) پرطرفدار شروع شد و آخرین مدل سری Z، مدل 370Z با کد Z34 است. شناخته شده‌ترین مدل از سری Z مدل محبوب و پرطرفدار 350Z است که احتمالاً بسیاری از خوانندگان این مطلب در نسخه‌های مختلف سری بازی‌های ویدئویی Need For Speed عاشق آن شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

اما نسل چهارم سری Z با طراحی متفاوت و ارتفاع پایین، یکی از زیباترین مدل‌های این سری است. در واقع در سال ۱۹۹۱ بود که شرکت تیونینگ ژاپنی JUN با همکاری تیونز Blitz یک دستگاه 300ZX را به منظور شرکت در همایش ثبت رکورد سرعت در دریاچه‌ی نمک بانویل آمریکا (Bonneville)، تا دندان بهینه‌سازی کردند. این نسخه‌ی خاص از 300ZX توانست رکورد سرعت ۴۲۱.۵۳۶ کیلومتر بر ساعت را در کلاس خودروهای اسپرت تقویت‌شده‌ی E ثبت کند؛ رکوردی که هنوز هم شکسته نشده است.


نیسان / Nissan 300ZX

تیم‌های مهندسی JUN و Blitz تغییرات زیادی در ظاهر نیسان 300ZX ندادند و فقط به تغییر چراغ‌های جلو و مواردی جزئی برای بهبود آیرودینامیک بسنده کرده‌اند، ولی در زیر کاپوت داستان خیلی فرق می‌کند و حاصل کار این دو تیم، ۹۸۵ اسب بخار قدرت بوده است. تیم تیونینگ JUN ابتدا در سال ۱۹۹۰ حداکثر سرعت ۳۷۳ کیلوکتر بر ساعت را ثبت کردند؛ یک سال بعد در کلاس E/BMS رکورد جدیدی را به دست‌ آوردند. این کلاس امروز به عنوان E/BGMS شناخته می‌شود که البته هنوز هم سریع‌ترین خودروی این کلاس نیسان 300ZX است.

نیسان / Nissan 300ZX


مدتی پیش بود که خبر حراج نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی تویوتا سوپرا، توسط مؤسسه‌ی مزایده و حراج BH ژاپن را منتشر کردیم. این مؤسسه امروز از طریق وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که نیسان 300ZX رکورددار را هم در ماه آینده به حراج خواهد گذاشت. کارشناسان BH قیمتی حدود ۷۰ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار را برای این نیسان خاص تخمین می‌زنند.

احتمالاً قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلار برای رکورددار سرعت بانویل که نماینده‌ی خوبی از هنر تیونینگ ژاپنی است، محتمل خواهد بود.


منبع : زومیت

آیا استفاده از فیس آیدی در آیفون X به معنی پایان دوران حسگرهای اثر انگشت است؟ - فناوری

تلگرام هم به عرصه ارزهای رمزنگاری شده پیوست؟-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا