جزئیات تازه‌ای از کراس اور تمام برقی کیا نیرو 2018

دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

مدل جدید کیا نیرو، دستخوش تغییرات ظاهری شده است و در دو نسخه‌ی مختلف به تفکیک باتری و مسافت کارکرد عرضه می‌شود.

کراس‌اور کیا نیرو، اخیرا در نسخه‌های بنزینی و پلاگین هیبریدی وارد بازار شده است. اوایل سال جاری میلادی مدل مفهومی شاسی‌بلند کوچک کیا، در نمایشگاه CES معرفی شد. سپس این خودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودروهای برقی کشور کره‌ جنوبی در معرض دید عموم گذاشته شد و قرار است به‌زودی به سبد محصولات خودروساز کره‌ای اضافه شود. همان‌طور که انتظار داشتیم، زبان طراحی مرسوم با تغییرات اندکی در محصول جدید هم به چشم می‌خورد.

مقاله‌های مرتبط:

به‌طور کلی، نوآوری زیادی در طراحی بدنه‌ی دوست‌دار محیط زیست کیا دیده نمی‌شود و بخش اعظمی از تحولات در قسمت جلوی خودرو اعمال شده‌اند؛ جایی که پنجره‌ی مشبک سابق با صفحه‌ای هم‌رنگ بدنه به همراه سوکت‌های شارژ جایگزین شده است. چراغ‌های نورافکن روزانه سپر کیا نیرو، ظاهری شبیه به نوک پیکان دارند که هر کدام با نوار آبی روشن به دو قسمت تقسیم شده‌اند. از همین نوار خلاقانه و زیبا در بخش پايینی پنجره مشبک هم استفاده شده است. در کناره‌های خودرو، پایه‌‌ی ورودی درب‌ها با طراحی نو دیده می‌شوند و ظاهرا چرخ‌های مدل جدید هم شکل قبلی را ندارند و منحصربه‌‌فرد هستند.

کراس اور برقی کیا نیرو 2018 / Kia Niro EV Crossover

جزئیات زیادی درباره‌ی پیشرانه‌ی کراس‌اور برقی کیا در دسترس نیست؛ اما خودروساز کره‌ای بین دو گزینه‌ی باتری مختلف به مشتری حق انتخاب داده است. مدل پایه از باتری ۳۹.۲ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود تا با یک مرتبه شارژ کامل، مسافت کارکردی برابر با ۲۴۰ کیلومتر فراهم کند؛ درحالی‌‌که این رقم برای نسخه‌ی ۶۴ کیلووات ساعته (با قیمت بیشتر)، به ۳۸۰ کیلومتر می‌رسد.

بر اساس ادعای شرکت سازنده، مدل مفهومی نیرو، قدرتی برابر با ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب‌ بخار) دارد که این رقم در مقایسه با هیوندای آیونیک (۱۱۸ اسب بخار از باتری ۲۸ کیلووات ساعتی)، بسیار بیشتر است. در هر صورت، مدل پایه کیا نیروی برقی تا این حد قدرت ندارد و شاید کمتر از ۱۴۰ اسب بخار ارائه دهد.

Kia Niro Plug-In Hybrid

همچنین کیا محصول جدید خود را با تجهیزات ایمنی مدرن مثل دستیار پیشگیری برخورد از مقابل، حفظ حرکت بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، کنترل توجه و هوشیاری راننده، هشدار برخورد از پشت و سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه، معرفی کرده است. خودروساز کره‌ای، حجم تولید ۲۱ هزار واحدی را برای این خودرو در نظر گرفته است. اخیرا پیش‌فروش این خودرو کلید خورده است و طبق برنامه‌ریزی، کیا آن را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ با قیمتی در حدود ۳۹ هزار دلار روانه‌ی بازار کشور کره می‌کند. در ادامه، نیرو از اوایل سال ۲۰۱۹ وارد بازار اروپا و جهان خواهد شد.

منبع : زومیت

معرفی مرسدس بنز AMG GT S رودستر

نگاه عمیق به هیوندای النترا اکو ۲۰۱۸

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا