جذاب‌ترین وانت های تقویت شده در نمایشگاه شیکاگو – فناوری

چهارشنبه 9 اسفند 1396 فناوری

نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ میزبان علاقه‌مندانی بود که برای تماشای خودروهای کلاس وانت پیک‌آپ و دیدن محصولاتی از برندهای فورد، شورولت و تویوتا لحظه‌شماری می‌کردند.

وانت پیک‌آپ در ایالات متحده آمریکا طرفداران زیادی دارد و همین امر باعث شده تا نمایشگاه خودروی شیکاگو هیچ‌وقت خالی از بخش وانت نباشد. در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۸ نیز برخی از برندهای معروف مانند فورد، شورولت، GMC و حتی تویوتا محصولات جدید خود را به نمایش گذاشتند؛ در این مقاله به بررسی هفت وانت پیک‌آپ برجسته می‌پردازیم.

وانت فورد F-550 فایرواکر ۶×۶ مدل ۲۰۱۸ مخصوص آتش‌نشانی

2018 Ford F-550 / وانت پیک‌آپ فورد F-550

با توجه به استقبال خوب از وانت مرسدس بنز G کلاس ۶×۶، افراد زیادی منتظر هستند تا بیش‌تر در مورد پیشنهاد مشابه فورد بدانند. محصول جدید فورد به کمک شرکت متخصص خودروهای اضطراری جاده‌ای اسکیتر براش تراکس (Skeeter Brush Trucks) و با اعمال تغییراتی چند در بدنه، به یک وانت بسیار فوق‌العاده تبدیل شده است. یکی از جدیدترین پیشنهادات، پکیج فایرواکر ۶×۶ است که با امکان انتخاب سه کفی عقب مختلف برای خریداران عرضه می‌شود.

اما قطعات جالب‌تر همه زیر کاپوت وانت است؛ پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر تک میل‌سوپاپ‌رو (SOHC) با حجم ۶.۸ لیتر، ۲۸۸ اسب بخار و ۵۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت ابتدا وارد جعبه دنده کمکی متداول F-550 می‌شود و پس از آن در حالت استاندارد به اکسل جلو دارای قفل توپی انتقال پیدا می‌کند. سپس به سمت جعبه دنده دیگری می‌رود که عمل تقسیم قدرت را بین محورهای میانی و عقب انجام می‌دهد. هر دو محور عقب و میانی از اکسل متداول فورد بهره می‌گیرند و به کمک فنرهای مارپیچی پشتیبانی می‌شوند. 

 محور عقب فاصله عرضی استاندارد ۴۳۰ سانتی‌متری وانت پیک‌آپ را اشغال می‌کند. محور میانی باعث می‌شود تا درجه حداکثر وزن/جرم عملیاتی خودرو به ۸۱۶۵ کیلوگرم افزایش یابد در حالی که وزن عملیاتی یدک‌کش نیز به ۸۸۴۵ کیلوگرم می‌رسد. طبق گفته نمایندگان اسکیتر براش تراکس، این میزان تقریبا برابر با امتیاز شاسی کلاس ۳ است که در هنگام تجهیز شدن برای کاربردهای آتش‌نشانی می‌تواند تا دو برابر قیمت درخواستی فایرواکر ۶×۶ (حدود ۲۵۰،۰۰۰ دلار) به فروش برسد.  

پیک‌آپ مفهومی GMC سیرا 2500HD همه‌جا‌رو مخصوص کوهستان

GMC Sierra 2500HD / وانت پیک‌آپ GMC سیرا

وانت مفهومی GMC ماه نوامبر گذشته در ویل ایالت کالیفرنیا معرفی شد تا نشان دهنده‌‌ی رابطه‌ی جدیدی با نام تجاری ویل ریزورتس (Vail Resorts) باشد و شاید بتوان اثبات کرد که نیسان حق انحصاری در تولید خودروهای مفهومی تجاری ندارد. ویژگی اصلی پیک‌اپ مفهومی سیرا این است که مجموعه‌ کاملی از زنجیرهای سفارشی مت‌تراکس (Mattracks) به جای چرخ‌ها استفاده می‌شود که در هنگام عبور از خاک، گل‌ولای و برف سطح تماس بالایی با زمین فراهم کند و حالت شناوری را نیز افزایش می‌دهد. این قابلیت باعث می‌شود تا وانت نیمه سنگین در کوهستان‌های برفی به راحتی حرکت کند و راننده نگران ماندن در برف نباشد. 

جای تعجب نیست که پیک‌آپ کوهستان GMC همچنین دارای طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی رسمی سازنده، از جمله یک میله محافظ اسپرت برند سیرا (Sierra)، پوشش چرم تونو در فضای داخلی، آستردوزی شیک کف خودرو در جلو و عقب، محل قرارگیری دوچرخه و اسکی تال همراه با پوشش کفی عقب وانت است.

وانت پیک‌آپ فورد شلبی باجا رپتور F-150 مدل ۲۰۱۸

2018 Ford Shelby Baja Raptor F-150 / وانت پیک‌آپ فورد شلبی باجا رپتور

شرکت توسکانی موتور مستقر در الکهارت ایالت ایندیانا آمریکا دارای امتیاز انحصاری برای تبدیل وانت فورد شلبی است و به طور منظم در نمایشگاه خودروی شیکاگو حضور می‌یابد. در سال جاری توسکانی ورودی جدیدی مبتنی بر فورد رپتور به نمایش گذاشت که برای افرادی که رپتور معمولی را دوست دارند، مناسب است. ورودی هوای سرد، اگزوز با محدودیت کمتر، اینترکولر آلومینیومی با عملکرد عالی از جمله امکانات جدید وانت فورد شلبی است و پیشرانه آن به کمک تیونینگ کامل می‌تواند ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۲۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. دیگر تغییرات وانت جدید شامل آرم‌های سفارشی شلبی، رینگ‌های ۱۸ اینچی شلبی رپتور، تعلیق بهبود یافته، کاپوت جدید با دو ورودی هوا، سپر سفارشی، سیستم روشنایی و قفسه یدکی شلبی باجا است. در کل تبدیل وانت فورد شلبی باجا رپتور ۴۹,۲۹۵ دلار به قیمت خودرو اضافه می‌کند و آن را به ۱۱۷,۴۶۰ دلار می‌رساند.

وانت فورد شلبی F-150 مدل ۲۰۱۸

2018 Ford Shelby F-150 / وانت پیک‌آپ فورد شلبی مدل 2018

مدل ۲۰۱۸ وانت پیک‌آپ فورد شلبی F-150 به پیشرانه ۵.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر همراه با سیستم تزریق سوخت دوگانه (پاشش داخل درگاه و تزریق مستقیم) و جعبه دنده اتوماتیک ۱۰ سرعته مجهز شده است. سوپرشارژر پیشرانه نیز کمی اصلاح شده و توان خروجی وانت را به ۷۵۵ اسب بخار افزایش می‌دهد، در حالی که این مقدار ۷۵۰ اسب بخار در سال ۲۰۱۷ و ۷۰۰ اسب بخار در سال ۲۰۱۶ بود. تغییرات دیگر مدل ۲۰۱۸ فورد F-150 شامل رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی (مدل قبلی ۱۸ اینچی)، طرح چرمی فضای داخلی و پدال‌های نو است. تغییرات وانت ۴۶،۴۷۰ دلار به قیمت نهایی مدل پایه می‌افزاید و آن را به ۱۰۷،۹۶۵ دلار می‌رساند.

وانت فورد F-250 پراجکت SD126 مدل ۲۰۱۷ 

2017 Ford F-250 Project SD126 / وانت پیک‌آپ فورد F-350

ممکن است کمی ظاهر این وانت تغییریافته عجیب به نظر برسد، که شاید به این دلیل باشد که BDS ساسپنشنز برای شروع از پیک‌آپ F-۲۵۰ XLT شروع کرد و سپس فاصله محوری به ۳۲۰ سانتی‌متر افزایش داده شد تا تطابق بیش‌تری با کفی کوتاه عقب داشته باشد. کفی برای راحت قرار گرفتن تایرهای بزرگ ۲۰ اینچی BFGoodrich باجا کمی بالاتر رفت و لاستیک‌ها روی رینگ‌های ۲۰ اینچی Stazworks Cheyenne قرار گرفتند. تغییرات BDS شامل تعلیق چهار میله‌ای جلو و میله پیچشی عقب همراه با کویل‌اورهای DSC و کمک‌فنرهای ۳ اینچی است که ارتفاع سواری را به ۳۵.۵۶ سانتی‌متر افزایش می‌دهند. استفاده از ضربه‌گیرهای فاکس باعث می‌شود تا حرکت وانت در مسیرهای ناهموار به نرمی صورت پذیرد. دیگر تغییرات شامل ضربه‌گیرهای سفارشی روژ ریسینگ، و سیستم روشنایی جدید است که برای اولین رونمایی رسمی در نمایشگاه SEMA به آن اضافه شدند. 

وانت پیک‌آپ شورولت رترورادو مدل ۲۰۱۸

2018 chevrolet silverado retrorado / وانت پیک‌آپ شورولت سیلورادو رترورادو مدل 2018

به دلیل عدم حضور نماینده شرکت اطلاعات زیادی در مورد این وانت منتشر نشده است، اما با نگاهی گذرا می‌توان به برخی خصوصیات آن دست یافت. قطعات زیادی متعلق به شرکت BDS ساسپنشنز در این وانت پیک‌آپ استفاده شده که از جمله می‌توان به کیت بالابرنده ارتفاع خودرو، بازوهای کنترلی جدید BDS در قسمت جلو، میله‌های کششی ریکویل (Recoil) در عقب و ضربه‌گیرهای فاکس اشاره کرد. همچنین پکیج گرافیکی یکپارچه برای تزئین فضای بیرونی وانت استفاده می‌شود که بدون شک الهام‌بخش کلمه “Retrorado” است.

وانت تویوتا تاندرا 

Toyota Tundra / وانت پیک‌آپ تویوتا توندرا

مقاله‌های مرتبط:

بزرگترین وانت پیک‌آپ نمایشگاه خودروی ۲۰۱۸ شیکاگو این هیولای تویوتا موسوم به توندرا است که در سالن‌های مختلف نمایش داده شد؛ وانت تویوتا توندرا اولین بار در سال ۲۰۱۴ در دیتونا 500 رونمایی شد و همچنین در نمایشگاه SEMA و مکان‌های دیگری نیز طی سال‌های اخیر ظاهر شده است. سواری روی تایرهای بزرگ همراه با رینگ‌های سفارشی SWR، وانت توندرا را به بزرگ‌ترین خودروی نمایشگاه تبدیل می‌کند که حدود ۴۵۳۵ کیلوگرم وزن دارد. پیشرانه ۵.۷ لیتری ۵۰۰ اسب بخاری مجهز به سوپرشارژ اسپرت تویوتا (TRD) باعث می‌شود تا نسبت قدرت به وزن خودرو شبیه وانت‌های نیمه سنگین معمولی باشد.

تعلیق بزرگ چهار میله‌ای همراه با کمک‌فنرهای کینگ، اکسل سیاره‌ای ۲۰ تنی کلارک و فرمان هیدرولیکی جلو و عقب سفارشی شده است. هیولای تویوتا توندرا برای حمایت مالی از طرح ابتکاری ملی “استخدام قهرمانان یا hiring Our Heroes” ساخته شد تا به خانواده‌های قربانیان جنگ و کهنه سربازان کمک کند. 


منبع : زومیت

شماره مدل پرچم‌دار «جودی» ال‌جی فاش شد - فناوری

شارژ سریع چیست و چگونه کار می‌کند؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا