جاذبه های گردشگری ژنو

سه‌شنبه 24 مرداد 1402 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری ژنو

جاذبه های گردشگری ژنو

شهر ژنو یکی از شهرهای بین‌المللی دنیا به شمار می‌رود که در بخش فرانسوی‌ زبان کشور سوئیس قرار دارد. تاریخچه‌ی پیدایش ژنو به سال ۱۸۷۱ میلادی برمی‌گردد. این شهر دومین شهر اقتصادی کشور سوئیس، سومین شهر اقتصادی اروپا و نهمین شهر اقتصاد رقابتی جهان است.

شهر ژنو در سال دو هزار و نه میلادی مقام سوم بهترین شهرهای مناسب و دارای کیفیت زندگی در دنیا را به دست آورده است. بسیاری از افراد برجسته و سرشناس جهان در این شهر مدتی زندگی کرده‌اند که از مشاهیر ایرانی زندگی کرده در ژنو می‌توان دکتر محمود حسابی را نام برد.

مساحت شهر ژنو نزدیک به شانزده کیلومترمربع است و دو رشته‌کوه ژورا و آلپ این شهر را محاصره کرده‌اند. اکثریت مردم ژنو دارای مذهب پروتستان می‌باشند و بیش از پنج درصد از ساکنین ژنو را هم مسلمانان تشکیل می‌دهند.ژنو دارای آب و هوایی معتدل و قاره‌ای است و البته تحت تأثیر جریانات آب و هوایی اقیانوسی نیز قرار دارد. زمستان‌ها در ژنو هوا ملایم و تابستان‌ها هم معتدل است. در این مطلب نگاهی به مهم‌ترین جاذبه های گردشگری ژنو انداخته‌ایم. 

فواره آبی ژنو

در کنار موج‌شکنی متصل به بندر ژنو، فواره‌ی بزرگی از سطح دریاچه در ستونی ۱۴۰ متری به سمت بالا اوج می‌گیرد. این فواره به نمادی از ژنو و معروف‌ترین نشان اختصاصی‌اش تبدیل شده است. یک پمپ قدرتمند، حدود ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه را به حرکت وا می‌دارد. اینجا همچنین چشم اندازی خوب از «بن د پاکی» (Bains des Pâquis) می‌باشد که محل مورد علاقه‌ی مردمِ محلی برای شنا، لذت بردن از سونا و یا استراحت در یک کافه است.

جاذبه های گردشگری ژنو

فواره آبی ژنو

فواره آبی یکی از جاذبه های گردشگری ژنو


 میدان بورگ دو فور

در قلب شهر قدیمی ژنو، در نزدیکی معبد سنت پیر، شما این محل معروف را پیدا خواهید کرد. احتمالاً اینجا قدیمی‌ترین میدان در شهر و قطعاً جذاب‌ترین آن‌هاست. این محل در موقعیت روم باستان قرار دارد و از قرن نهم به بعد بازار مهمی در آن برپا شده است. در قرن ۱۶، پروتستان‌های تبعید شده در اینجا پناه یافتند.

امروزه گردشگران و مردم محلی این مکان دلنشین را به کافه‌ها و رستوران‌هایش می‌شناسند. علاوه بر آب‌نمای قرن ۱۸، مجسمه‌ی کلمانتین (Clementine) توسط «هینتز شوارتز» در این میدان ایستاده است. کاخ دادگستری که از سال ۱۸۶۰ محل دادگاه می‌باشد (در اوایل سال ۱۷۰۰ به‌عنوان صومعه ساخته شد) در همین منطقه به چشم می‌خورد.

جاذبه های گردشگری ژنو

میدان بورگ دو فور

نمایی از میدان بورگ دو فور در ژنو


ساعتی ساخته شده از گل

این ساعت که در گوشه ای از یاردین آنگلیس (Jardin Anglais) (باغ گل انگلیسی) قرار گرفته، ترکیبی از تکنولوژی و هنر گلهای تزئینی است که از ۸ دایره ی هم مرکز با گلها و گیاهان فصلی شکل گرفته اند، ایجاد شده است. این مجموعه در سال ۱۹۵۵ به وجود آمده و همه روزه در معرض میلیون ها لنز دوربین بازدیدکنندگان گوناگون قرار دارد.

جاذبه های گردشگری ژنو

ساعتی ساخته شده از گل

ساعتی ساخته شده از گل در ژنو


 دیوار جنبش پروتستان

آغاز ساخت دیوار ریفورمیشن یا دیوار نهضت در سال ۱۹۰۹ میلادی بوده است. این بنا بر دیوارهای دفاعی که تا اواسط سده‌ی نوزدهم میلادی شهر ژنو را محافظت می‌کرده‌اند ساخته‌شده است.

در این محل چهار تندیس بزرگ پنج‌متری از رهبران جنبش پروتستان وجود دارد. طول این دیوار صد متر است و در آن تاریخی ۴۵۰ ساله از مذهب پروتستان به نمایش درآمده است. و از جاذبه‌های گردشگری ژنو است.

جاذبه های گردشگری ژنو

دیوار جنبش پروتستان

دیوار جنبش پروتستان یکی از جاذبه های گردشگری ژنو


ساختمان سازمان ملل

مجموعه بزرگی از ساختمان‌های مرمری که کاخ ملل را تشکیل می‌دهند، مقر اروپایی سازمان ملل متحد می‌باشد، محلی که بعد از نابودی جامعه ملل که دفتر اصلی آن اینجا بود در نظر گرفته شد. به این ترتیب این مجموعه به یک مرکز دیپلماسی جهانی، بزرگ‌ترین مرکز سازمان ملل متحد پس از نیویورک، با عبور بیش از ۲۵۰۰۰ نماینده در سال تبدیل شد.

در یک تور با راهنما، می‌توانید با فعالیت‌هایی که در اینجا صورت گرفته آشنا شوید و فضای داخلی و آثار هنریِ اهدایی توسط کشورهای سراسر جهان را مشاهده کنید. سالن مجمع، با ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ نفر برای جلسات سازمان ملل متحد و سازمان‌های وابسته به آن استفاده می‌شود. نمای زیبایی از رشته کوه‌های آلپ از لابی آن قابل مشاهده می‌باشد.

در انتها، دو درب برنز طلاکاری شده از ایتالیا توسط ناپلئون آورده و به جامعه ملل توسط کلمانسو (Clemenceau) ارائه شده است. نقاشی‌های قرمز قهوه‌ای روی طلا در دیوارها و سقف‌ها توسط «J. M. SERT» در تالار کوچک شورا، هدیه‌ای از اسپانیا است که در سال ۱۹۳۶ تکمیل شده و نشان دهنده زمینه‌هایی از پیشرفت‌های فنی، اجتماعی، پزشکی و صلح جهانی می‌باشد.

در سرسرا سه نقش برجسته توسط «اریک گیل» با الهام از میکل آنژ دیده می‌شود. کتابخانه بیش از یک میلیون اقلام چاپی و همچنین مجلات و کتاب‌های الکترونیکی را شامل می‌شود. در میانه‌ی تراس بزرگی منتهی به پارک، کره‌ی برنز با علائم طلاکاری شده از زودیاک (Zodiac) توسط مجسمه ساز آمریکایی پل منشیپ (Paul Manship) نمایان است.

جاذبه های گردشگری ژنو

ساختمان سازمان ملل

درب ورودی ساختمان سازمان ملل


کلیسای سنت پیر

کلیسای سنت پیر از سبک های مختلفی چون گوتیک، رومانسک و نئو کلاسیک ساخته شده است. در کند و کاوهای اخیر در زیر این کلیسا آثاری مهم و باارزش از زمان امپراتوری روم و رسیدن مسیحیت به این شهر در قرن یازدهم پیدا شده است. این کلیسا برجی به ارتفاع ۱۵۷ متر دارد و از جاذبه های مهم توریستی شهر ژنو به حساب میاد.

جاذبه های گردشگری ژنو

کلیسای سنت پیر

کلیسای سنت پیر یکی از جاذبه های گردشگری ژنو

مرکز سرن

سازمان پژوهش‌های هسته‌ای ژنو یا مرکز سرن یکی از مراکز تحقیقاتی برجسته در اروپاست. این مرکز دارای بزرگترین لابراتوارهای فیزیک جهان است و میزبان میلیون‌ها آزمایش روزانه است. همچنین، در این مرکز موزه ای وجود دارد که به زیبایی مراحل پیشرفت سازمان را به نمایش می‌گذارد. سرن با بازگو کردن تئوری‌های علمی و دستاوردهای جدید به شکلی ساده و قابل درک برای بازدیدکنندگان، به عنوان یکی از مکان‌های پربازدید ژنو محسوب می‌شود.

موزه آریانا

موزه آریانا در سوئیس قرار دارد و به ظروف شیشه‌ای و سفالی اختصاص داده شده است. این موزه بیش از ۲۰،۰۰۰ آثار هنری را در بر می‌گیرد و تاریخ هنرهای سرامیک را نمایش می‌دهد. ساختمان موزه نیز به تنهایی تماشایی است و معماری آن ترکیبی از سبک‌های معماری نئو کلاسیک و نئو باروک است. این موزه همچنین مقر «آکادمی بین‌المللی سرامیک» است.

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو در قلب شهر ژنو قرار گرفته است و از مناظر طبیعی فوق العاده ای برخوردار است. از سواحل دریاچه می توان به کوه های زیبا و برف گرفته شده در پشت آن نگاه کرد و از طبیعت زیبایی که این منطقه ارائه می دهد لذت برد. همچنین در جلوی دریاچه، تاکستان های معروف لاوکس قرار دارند که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده اند.

با توجه به زیبایی و جذابیت دریاچه ژنو، این منطقه برای تورهای مسافرتی و تفریحی بسیار محبوب است و همچنین اهمیت زیادی در میان مردم محلی دارد. از طریق بازدید از دریاچه ژنو، شما می توانید لحظاتی از آرامش و زیبایی طبیعت را تجربه کنید و خاطرات خوبی را در این منطقه به دست آورید.

Vieille Ville

Vieille Ville در ژنو مرکز تاریخی شهر است که متشکل از ساختمان های قدیمی و زیبا است. خیابان ها و میدان های این منطقه برای عکاسی بسیار مناسب هستند. قدم زدن در میان این ساختمان های قدیمی و زیبا، نوشیدن قهوه در کافه های زیبای اطراف و بازدید از موزه ها و گالری های منحصر به فرد، کلیسای St Peter و میدان Bourg-de-Four که در این منطقه قرار دارند، تجربه ی بی نظیری برای شما خواهد بود.

پیشنهاد دایان

بهترین زمان برای سفر به ژنو در ماه های جولای و آگوست است که هوا معتدل است و دریاچه ژنو، میزبان دوستداران ورزش های آبی می شود. در نظر داشته باشید که حتی تابستان نیز امکان باراش باران در ژنو وجود دارد پس در سفر به این شهر، همراه داشتن چتر را فراموش نکنید. شهر ژنو زمستان های سردی دارد، هر چند که این فصل نیز زیبایی های خاص خود را داشته و کوه آلپ و شهر ژنو منظره ای بسیار شاعرانه پیدا می کند، این شهر در این فصل، میزبان طرفداران ورزش های زمستانی می شود.

 

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

جاذبه های گردشگری هلسینکی فنلاند

کشور بلاروس

کشور بلاروس/همه چیز درباره کشور بلاروس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا