جاذبه های گردشگری مونیخ

دوشنبه 15 فروردین 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری مونیخ

جاذبه های گردشگری مونیخ

مونیخ، مرکز ایالت باواریا و سومین شهر بزرگ آلمان است. یکی از مهم ترین بخش های تاریخی مونیخ، میدان بزرگ مارین پلاتز (Marienplatz) است که می توانید در آن بناهای تاریخی و مدرن شهر را ببینید. برای کشف جاذبه های مونیخ، موزه ها، گالری ها و کلیساهای شگفت انگیزش، با دایان همراه باشید.

 

 

۱. کلیسای آزام

کلیسای زیبا و عجیب و غریب «Asam» که وقف سنت جان نپوموک شده بود، در سال ۱۷۴۶ تکمیل شد. این کلیسا با مجسمه‌های گچی، نقاشی‌های دیواری و نقاشی‌های رنگ روغن تزئین شده است. اگرچه نمای بیرونی آن، به خصوص در ورودی بزرگ و ستون‌های عظیم کنارش و تندیس در حال مناجات سنت جان که بر سردر آن خودنمایی می‌کند، به اندازه‌ی کافی زیبا و جالب توجه‌اند، اما داخل این بناست که دل‌ ربایی می‌کند.

بخش قابل توجه دیگر، پنجره‌ی مشبک فرفورژه‌ی آهنینی است که از سال ۱۷۷۶ میان مجسمه‌های گچی قدیسان و شبستان و گالری‌ها حائل شده است. قابل توجه‌ترین ویژگی داخلی، محراب بلندی است که توسط چهار ستون پیچ خورده احاطه شده و روی آن یک آرامگاه شیشه‌ای حاوی یک تندیس مومی از قدیس کلیسا قرار دارد.

کلیسای آزام

کلیسای آزام

 


۲. میدان مارین

میدان مارین یا مارینپلتز اصلی ترین میدان شهر مونیخ است. این میدان دید بسیار خوبی نسبت به کلیساها، بناهای تاریخی  و جاذبه های شهر ارائه می دهد. در این میدان جایگاه مارینسوله، مجسمه ی طلایی حضرت مریم «س»، ستون ماریان و تالارهای جدید و قدیمی مونیخ قرار دارند.

در برج تالار جدید مونیخ، گلوکنشیل، کاریلونی با سنتوری ناقوسی و بسیار زیبایی قرار داده اند که بیش از یک قرن قدمت دارد. هر روز در هنگام ظهر این ساز را می نوازند و وقایع تاریخی باواریا را به نمایش می گذارند.

جاذبه های گردشگری مونیخ

میدان مارین

میدان مارین یکی از جاذبه های گردشگری مونیخ


۳. کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر که به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای محلی مونیخ شناخته می‌شود در سال ۱۳۸۶ به سبک گوتیک ساخته شده است. در سال ۱۶۳۶ با اضافه کردن سه محراب و جایگزین کردن گنبدی فانوسی به جای مناره‌های مخروطی برج، تغییراتی در این کلیسا داده شد.

قسمت‌های جالب توجه داخل ساختمان شامل حوضچه‌ی غسل تعمید که توسط هانس کرومپر ساخته شد، آثار تاریخی‌ای که اراسموس گراسر از مرمر سرخ ساخت، محرابی که در قرن پانزدهم ساخته شده و مجسمه‌هایی از مسیح مصلوب می‌شود. در نهایت، می‌توانید از برج ۲۹۹ پله‌ای (که به خاطر هشت صفحه‌ی ساعتش که با هشت زنگ هماهنگ شده است، معروف است) که ارتفاعش به ۹۱ متر می‌رسد و چشم‌اندازی سراسر از شهر را به شما هدیه می‌دهد، دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری مونیخ

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر یکی از جاذبه های گردشگری مونیخ


۴. موزه پیناکوتک

موزه پیناکوتک در واقع سه موزه است: قدیمی، جدید و مدرن. پیناکوتک قدیمی یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های هنری در جهان است، و محل مجموعه برجسته‌ای از نقاشی‌های استادان قدیمی است. پیناکوتک جدید قرن ۱۹ را پوشش می‌دهد در حالی پیناکوتک مدرن نمایشگاه هنر مدرن است.

آنها بخشی از هنر منطقه مونیخ هستند که به عنوان Kuntstareal شناخته شده است. هنگامی که دستور ساخت آن در سال ۱۸۲۶ توسط پادشاه لودویگ‌من داده شد، پیناکوتک قدیمی بزرگترین موزه در جهان بود. نئو رنسانس بیرونی به سرعت تبدیل به مدلی برای موزه‌های واقع شده در سراسر اروپا شد.

جاذبه های گردشگری مونیخ

موزه پیناکوتک

یکی از بخش‌های موزه پیناکوتک در مونیخ


۵. کاخ رزیدنس مونیخ

کاخ رزیدنس مونیخ برای قرن‌ها قبل از آنکه برای عموم مردم در سال ۱۹۲۰ باز شود، خانه حاکمان باواریا یعنی ویتلسباخ‌ها بود. مجموعه‌های هنری آن و سبک‌های مختلف معماری به نمادهای قدرت خانواده سلطنتی تبدیل شد. در جنگ جهانی دوم به محل اقامت خسارات سنگینی وارد شد، اما تا آنجا که ممکن بود ترمیم شد.

امروزه آن به عنوان یکی از بهترین موزه‌های قصری در اروپا در نظر گرفته می‌شود. ویتلسباخ‌ها هنرها و اشیاء را برای قرن‌ها جمع آوری کرده‌اند، که بازدید کننده قادر خواهند بود مجموعه‌ای برجسته از پرسلن، نقاشی‌ها، اشیاء نقره‌ای، مبلمان نادر، لوستر و مجسمه را ببینند.

جاذبه های گردشگری مونیخ

کاخ رزیدنس مونیخ

کاخ رزیدنس مونیخ


 

۶. کلیسای جامع مریم مقدس

 

فراونکیرشه‌ی بزرگ مونیخ (کلیسای جامع مریم مقدس) از زمان استقرار قلمرو اسقف مونیخ و فرایزنگ در سال ۱۸۲۱، کلیسای اصلیِ قسمت جنوبیِ شهر مذهبی بایرن بوده است. این کلیسای آجری ساخته شده به سبک گوتیک که در سال ۱۴۸۸ تکمیل شد، تاثیرگذاری خود را مدیون عظمتش است (۱۰۹ متر طول و ۴۰ متر عرض) و دیوارهای بلند آن همراه با برج‌های دوقلوی ستبر ۱۰۰ متری‌ با گنبدهای رنسانسی‌، مشخصه‌ی این کلیسا به حساب می‌آید.

یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های داخلی آن رد پای عجیب و غریبی است که کف ایوان زیبای آن وجود دارد و گفته می‌شود وقتی شیطان برای سرکشی به کلیسا آمده، این رد پا را از خود به جای گذاشته است. او آنچنان از این بابت که پنجره‌های کلیسا فراموش شده‌اند خوشحال بوده، با پای خودش آنجا را مهر کرده؛ جاپایی که هنوز هم دیده می‌شود!

جاذبه های گردشگری مونیخ

کلیسای جامع مریم مقدس

کلیسای جامع مریم مقدس یا فراونکیرشه‌

 

شهر زیبا و گردشگری مونیخ سومین شهر بزرگ کشور آلمان پس از شهرهای برلین و هامبورگ می باشد. این شهر که مرکز ایالت بایرن است در فاصله ای پنجاه کیلومتری از کوه های آلپ و در دشت های بایرن قرار دارد .
مونیخ درکنار رودخانه ی بزرگ ایسار واقع شده است. این شهر زیبا و توریستی بیش از سی و یک هزار کیلومتر مربع وسعت دارد  و نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار نفر هم جمعیت آن است. شهر مونیخ شهری مدرن و ثروتمند است که جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی را در خود جای داده است.در این مطلب نگاهی به مهم‌ترین جاذبه های گردشگری مونیخ انداخته‌ایم.

 

عمارت زینت الملک شیراز

عمارت زینت الملک شیراز

کشور اندونزی

6 جاذبه گردشگری برتر در کشور اندونزی

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا