تیزر دیدنی نیسان با موضوع فناوری پروپایلوت – فناوری

یکشنبه 8 بهمن 1396 فناوری

نیسان در طرحی خلاقانه با معرفی فناوری پارک خودکار موسوم به پروپایلوت، اجسام را به حرکت در می‌آورد و آن‌ها را در جای خود مانند خودرو پارک می‌کند.

ژاپنی‌ها انسان‌های خلاقی هستند و از خلاقیت خود برای بهبود سبک زندگی، افزایش در‌آمد، تسهیل کارهای روزمره و دیگر کاربردهای بامزه استفاده می‌کنند؛ البته به شرطی که مزاحمتی برای دیگران نداشته باشد. نیسان سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه فناوری خودران انجام داده است و اخیرا نیز وعده داد که از سال ۲۰۲۰ خودروی خودران اختصاصی خود را به بازار خواهد فرستاد. البته نیسان در خودروهای کنونی خود از این فناوری به‌صورت نیمه‌خودکار بهره می‌برد؛ ولی تولید خودروی کاملا خودران در دستور مدیران ژاپنی قرار دارد. با این‌ حال کاربردهای این فناوری به خودرو اختصاص ندارد و از آن می‌توان در فعالیت‌های روزمره زندگی نیز استفاده کرد.

ظاهرا در ژاپن جایی وجود دارد که لوازم مورد استفاده روزانه مانند میز، پشتی و دمپایی‌های خانگی معمولی حرکت می‌کنند. شاید کسی فکر کند جن‌زده شده یا ارواح خبیث در این اجسام حلول کرده‌اند؛ اما با کمی دقت می‌توان دریافت که قضیه ساده‌تر از این حرف‌ها است. به نظر می‌رسد مهندسان خلاق نیسان این ایده را پیاده‌سازی کرده‌اند تا در زندگی روزمره بتوان از آن استفاده کرد. 

پروپایلوت ریوکان نیسان / nissan Ryokan

ماه اکتبر گذشته (مهرماه ۹۶) نیسان از فناوری پروپایلوت پارک خود رونمایی کرد؛ همان‌طور که از نام آن پیدا است، این فناوری می‌تواند خودروها را به‌طور منظم در فضای مورد نظر به‌صورت طبیعی و کاملا موازی قرار دهد. برای کمک به ترویج استفاده از این فناوری برای دیگر وسایل و لوازم، نیسان تصمیم گرفت از آن در یک مسافرخانه‌‌ ژاپنی با نام پروپایلوت پارک ریوکان بهره‌گیری کند. تصور کنید افراد چه حسی خواهند داشت وقتی ناگهان ببینند متکایی شبیه خودرو حرکت می‌کند و درست در جای خودش قرار می‌گیرد! یا پس از در آوردن دمپایی‌ها، خودبه‌خود مانند خودرو بیایند و در کنار سایر دمپایی‌ها پارک کنند! 

پروپایلوت ریوکان نیسان / nissan Ryokan

شاید بپرسید لوازم معمولی زندگی چطور این کارها را انجام می‌دهند؟ خب نیسان واقعا اطلاعاتی در این مورد ارائه نمی‌دهد. بدیهی است که تجهیزات الکترونیکی، حسگرها و موتور الکتریکی در این اقلام وجود دارد و در تصاویر نیز می‌توانیم یک جفت چرخ کوچک زیر کفش راحتی که به اطراف حرکت می‌کند ببینیم. البته این چرخ‌های کوچک موقعی که افراد از آن استفاده می‌کنند، جمع می‌شوند و داخل بدنه قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد حتی اگر این چرخ‌ها داخل بروند، باز هم نمی‌توان تصور کرد افرادی که آن را می‌پوشند بتوانند راحتی کاملی داشته باشند.

پروپایلوت ریوکان نیسان / nissan Ryokan

مقاله‌های مرتبط:

فناوری خودران و قابلیت‌های آن در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است و استفاده از کاربردهای جالب و شگفت‌انگیز آن شاید باعث اقبال بیش‌تر مردم به این فناوری در آینده شود. مسلما خودروسازان کمی به خودروی خودپارک‌شو توجه دارند؛ ولی نیسان با سبقت گرفتن از دیگران احتمالا آینده درخشانی در این زمینه خواهد داشت. 

در ویدئوی بامزه زیر نیسان خلاقیت، جذابیت و احترام را با هم ترکیب کرده که نشان‌دهنده توانایی این شرکت در فناوری خودران است.

دانلود


منبع : زومیت

آیا خوردن برف خطر دارد؟ - فناوری

چرا چاره‌ای جز نقطه‌ پایان برای معماری x86 اینتل باقی نمانده است - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا