توییتر هزار اکانت جعلی دیگر مرتبط با روسیه را کشف کرد-فناوری

یکشنبه 1 بهمن 1396 فناوری

اتهام “دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا” هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند. در آخرین خبر توییتر اعلام کرده که در تحقیقات جدیدش حساب‌های جعلی دیگری پیدا شده‌اند که همگی از روسیه هدایت می‌شوند.

توییتر می‌گوید شمار حساب‌های جعلی مرتبط با “مرکز تحقیقات اینترنت” در این شبکه اجتماعی به ۳ هزار و ۸۱۴ مورد رسیده است. نام این مرکز در ارتباط با اتهام “دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا” به میان آمده است.

به گزارش دویچه وله: اتهام “دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا” هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند. در آخرین خبر توییتر اعلام کرده که در تحقیقات جدیدش حساب‌های جعلی دیگری پیدا شده‌اند که همگی از روسیه هدایت می‌شوند.

بدین ترتیب تعداد حساب‌های جعلی که با “مرکز تحقیقات اینترنت” در سن پترزبورگ ارتباط دارند با افزایشی ۱۰۶۲ موردی به ۳۸۱۴ اکانت رسیده است. مجموعا نزدیک به ۱۷۶ هزار توییت از طریق این حساب‌ها منتشر شده است.

“مرکز تحقیقات اینترنت” از سالها پیش به عنوان پایگاه کمپین‌های روسیه در شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شود. دولت روسیه تا کنون تمامی اتهامات درباره دخالت‌های اینترنتی، از جمله دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

حال قرار است حدود ۶۷۸ هزار نفر در آمریکا که در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ حساب‌های یادشده را دنبال می‌کردند یا توییت‌های این حساب‌ها را ری‌توییت کرده و یا لایک زده‌اند، از طریق ایمیل در جریان قرار بگیرند.

برخی از توییت‌هایی که از سوی این حساب‌های جعلی منتشر شده، خواهان برکناری یا استعفای رئیس سابق اف‌بی‌آی، جیمز کومی شده‌اند و یا علیه خشونت پلیس در آمریکا اعتراض کرده‌اند. این حساب‌ها تا کنون همه از یک الگوی شناخته‌شده پیروی کرده‌اند: ایجاد تنش میان گروه‌های سیاسی و مردمی در ایالات متحده آمریکا.

علاوه بر اینها توییتر ۱۳ هزار و ۵۰۰ حساب کاربری خودکار دیگر را کشف کرده که با حساب‌های جعلی در ارتباط هستند و توییت‌های آنها را در گستره وسیع‌تری پخش می‌کنند. توییتر با این حساب در مجموع بیش از ۵۰ هزار حساب خودکار کشف کرده است.

متخصصان و کارشناسان از مدتها پیش هشدار داده‌اند که این امکان وجود دارد که روسیه تلاش کند تنش‌های سیاسی و اجتماعی در کشورهای غربی را به طور هدفمند تشدید کرده و در این کشورها ناآرامی ایجاد کند. مسکو متهم شده که از مدتها پیش ارتباط با گروه‌های سیاسی افراطی را تشدید کرده است؛ به عنوان مثال هم گروه‌های راست پوپولیست و هم با گروه‌های رادیکال چپ.

تا کنون نمایندگان فیس‌بوک، گوگل و توییتر در جلسات پاسخ‌گویی به کنگره آمریکا درباره احتمال دخالت و نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده حاضر شده‌اند.

منبع : عصر ایران

وزیر ارتباطات: افزایش قیمت دلار، گوشی را گران کرد / موضوع واردات گوشی آیفون توسط سازمان تأمین اجتماعی را پیگیری می کنم-فناوری

نیاز فوری به انجام اقداماتی جهت مبارزه با بحران پلاستیک در جهان - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا