توسعه شبکه یکپارچه دوربین‌های خانگی با برندهای مختلف

جمعه 18 اسفند 1396 فناوری
توسعه شبکه یکپارچه دوربین‌های خانگی با برندهای مختلف

 

توسعه‌ی اکوسیستم یکپارچه برای دوربین‌های هوشمند خانه با برند‌های مختلف، کمک زیادی به رشد این گجت‌ها خواهد کرد.

دوربین‌های نظارتی خانه‌های هوشمند، با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند و در همین راستا شرکت‌های نام‌دار به ورود به این حوزه ترغیب شده‌اند. به تازگی سونی، نیکون،  فاکسکان، سینرا (Scenera) و ویستران (Wistron) با تشکیل اتحادی به توسعه‌ی شبکه و اکوسیستم دوربین‌های هوشمند نظارتی خانه‌ها خواهند پرداخت. این اکوسیستم جدید (NICE (Network of Intelligent Camera Ecosystem نام دارد و به لطف آن، کاربران قادر خواهند بود تا تصاویر زنده یا ضبط‌شده از دوربین‌هایی با برند‌های مختلف را در یک رابط کاربری مشاهده کنند.

اکوسیستم NICE در واقع مشخصات فنی لازم را در اختیار تولیدکنندگان دوربین‌های نظارتی خانه‌های هوشمند قرار خواهد داد تا تصاویر ثبت شده توسط این دوربین‌ها قابلیت تقسیم به چندین فایل، نام‌گذاری، امکان جستجو، ایجاد تامبنیل و ذخیره‌سازی در فضای ابری را داشته باشند تا کاربران به راحتی با جستجوی یک واژه به محتوای مورد نظر آن دسترسی یابند.

دوربین هوشمند اومنا

استفاده‌ی چندین برند مختلف از سخت‌افزاری با مشخصات فنی مشابه، امکان توسعه‌ی شبکه‌ی یکپارچه و اپلیکیشن‌های لازمه را تسهیل خواهد بخشید و همچنین دوربین‌های با برند مختلف را می‌توان در یک مکان و در کنار یکدیگر به کار برد. پلتفرمی یکپارچه امکان استفاده از هوش مصنوعی ترکیب شده‌ را به تمامی دوربین‌‌های نظارتی با برند‌های مختلف خواهد داد تا از قابلیت‌های مانند تشخیص اجسام بهره ببرند و بدین ترتیب عملکرد به مراتب بهتری نسبت به الگوریتم‌های هوش مصنوعی یک شرکت خاص داشته باشند.

در حال حاضر شرکت‌های تامین‌کننده‌ی سنسور و پردازنده‌ی مورد نیاز دوربین‌های نظارتی و هم‌‌چنین شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزاری به عضویت این پروژه درآمده‌اند. انتظار می‌رود تدوین استاندارد‌های اکوسیستم NICE تا پایان سال ۲۰۱۸ نهایی شود و محصولات آن در ابتدای سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. البته هنوز مشخص نیست آیا شرکت‌هایی مانند نِست و آمازون نیز به این اکوسیستم خواهند پیوست.

منبع : زومیت

رونمایی نیسان از وانت یدک‌کش اسموکن تایتان با بدنه‌ی ۲ تکه رونمایی شد

رونمایی نیسان از وانت یدک‌کش اسموکن تایتان با بدنه‌ی ۲ تکه رونمایی شد

چه تفاوتی بین یک کسب‌وکار و یک برند وجود دارد

چه تفاوتی بین یک کسب‌وکار و یک برند وجود دارد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا