با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان احتمال اینکه خوابی با مضمون روزه گرفتن ببینید بیشتر میشود؛ در ادامه میتوانید تعبیر خواب روزه گرفتن را ببینید:

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی در ماه رمضان روزه گرفته‌ای، تعبیرش گرانی و کمبود مواد غذایی می‌باشد، ‌‌‌‌‌ ولی بعضی از تعبیرگران گفته‌اند: تعبیر روزه گرفتن برقراری دین خداوند و رهائی از غم و اندوه و ایمنی و مصونیت از بیماری و پرداخت بدهی و نجات یافتن از رنج و سختی می‌باشد (مخصوصاً اگر در ماه رمضان باشد) (تعبیرهای مختلف).

امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر ببینی در روز عاشورا روزه گرفته‌ای، یـعـنـی از غم و اندوه نجات پیدا می‌کنی.

اگر ببینی روزۀ مستحبی گرفته‌ای، یـعـنـی از بیماری ایمن می‌شوی.

اگر ببینی دو ماه روزه گرفته‌ای، یـعـنـی از گناهانت توبه خواهی کرد. اگر ببینی یک سال تمام روزه گرفته‌ای، یـعـنـی توبه‌کار و توبه کننده می‌شوی.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی روزه گرفته‌ای و قرآن یا ذکر و تسبیح میگوئی، یـعـنـی از گناه و مصرف حرام توبه می‌کنی. اگر ببینی در حالی که روزه هستی پشت سر مردم غیبت می‌کنی و یا اینکه فحش و ناسزا می‌گویی، یـعـنـی طاعت و عبادت ریاکارانه انجام می‌دهی و در دین و ایمان راستگو نبوده و صداقت نداری .

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیر افطار کردن، پرهیزکاری و روزی حلال می‌باشد. اگر ببینی عمداً روزۀ خود را شکسته‌ای، یـعـنـی در مسافرت دچار بلا و گرفتاری و مصیبت خواهی شد و یا اینکه گرفتار بیماری می‌شوی.

تعبیرهای روزه گرفتن عبارتند از:

  1. بزرگی
  2. ریاست
  3. تندرستی
  4. مرتبه و مقام
  5.  توبه کردن از گناهان
  6. پیروزی بر دشمن
  7. زیادی نعمت
  8. به جا آوردن
  9. حج
  10. جنگ با دشمنان دین
  11. صاحب فرزندی پسر خواهی شد.