تصویری از وان‌ پلاس 6 در کنار آیفون 10 اپل منتشر شد

شنبه 15 اردیبهشت 1397 فناوری

 

تصاویری که اخیراً در چین منتشر شده است، وان‌پلاس ۶ را در کنار آیفون ۱۰ اپل به نمایش می‌گذارد؛ پرچم‌دار جدید وان‌پلاس، ناچ کوچک‌تری دارد.

وان‌پلاس برای رونمایی از پرچم‌دار جدید خود در نیمه اول سال ۲۰۱۸ آماده می‌شود و تصاویری که اخیراً منتشر شده است، جانشین وان‌پلاس ۵ تی را در کنار آیفون ۱۰ اپل به نمایش می‌گذارد. تصاویر به‌دست آمده، کیفیت بسیار پایینی دارند؛ اما برای نمایش طراحی احتمالی وان‌ پلاس ۶ مناسب هستند. همان‌طور که مشاهده می‌شود، شرکت چینی تصمیم گرفته است به تبعیت از روند مرسوم در سال ۲۰۱۸، حاشیه‌ی بالای نمایشگر پرچم‌دار جدیدش را حذف و آن‌ را با یک بریدگی کوچک جایگزین کند.

مقاله‌های مرتبط:

در تصاویر منتشر شده، پیدا است که OnePlus 6 بریدگی کوچک‌تری در مقایسه با آیفون ۱۰ اپل دارد؛ شرکت سازنده، پیش‌تر اعلام کرده بود ابعاد بریدگی بالای صفحه‌نمایش، ۱۹.۱۶۶ در ۷.۶۸۷ میلی‌متر است و حاشیه‌ی بالای نمایشگر طوری حذف شده تا عملکرد گوشی تحت‌ تأثیر قرار نگیرد. علت اینکه بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۰ بزرگ‌تر است، تجهیز پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری اپل به سیستم تشخیص چهره پیشرفته فیس آی‌دی عنوان می‌شود؛ در حالی‌که وان‌پلاس به روش‌های نرم‌افزاری برای تشخیص چهره کاربران اکتفا کرده است.

وان پلاس 6

البته وان‌پلاس قبول دارد که جایگزینی حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش با یک بریدگی روی طراحی گوشی تأثیر می‌گذارد؛ اما آن‌ را تنها راه موجود برای افزایش اندازه واقعی نمایشگر عنوان می‌کند؛ بدین شکل، فضای قابل دسترس نمایشگر افزایش خواهد یافت. وان‌پلاس ۶ از نظر ابعاد، تفاوت چشمگیری با نسل گذشته یعنی وان‌پلاس ۵ تی نخواهد داشت؛ باید اشاره کرد که ابعاد پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۷ شرکت وان‌پلاس، ۱۵۶.۱ در ۷۵ در ۷.۳ میلی‌متر است و البته برخی تصاویر رسمی به این موضوع اشاره دارد که پرچم‌دار آینده این سازنده ضخامت کم‌تری در مقایسه با نسل قبل خواهد داشت. اگر گمان می‌کنید که کاهش ضخامت روی قابلیت‌های ارتباطی گوشی تأثیرگذار بوده است، در اشتباه هستید؛ شرکت وان‌پلاس، جک هدفون را از پرچم‌دار جدیدش حذف نکرده و نسبت به این ارائه‌ی این ویژگی به همراه محصولاتش متعهد است.

وان پلاس 6

شرکت چینی در تاریخ ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) از وان‌پلاس ۶ به‌صورت رسمی رونمایی خواهد کرد؛ ضمن اینکه عرضه اولیه این گوشی از تاریخ ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) آغاز خواهد شد. جانشین وان‌پلاس ۵ تی از دوربین دوگانه با دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی بهره خواهد برد. در تصاویر منتشرشده، به چینش سنسورها در قاب پشتی اشاره نمی‌شود؛ اما می‌دانیم که سنسورهای دوربین به‌صورت عمودی در قاب پشتی چیده شده‌اند. پرچم‌دار فعلی شرکت وان‌پلاس به دو سنسور ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F1.7 مجهز شده و فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است.

مقاله‌ی مرتبط:

پردازنده پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی، قلب تپنده وان‌پلاس ۶ خواهد بود؛ این تراشه مانند اسنپدراگون ۸۳۵ بر مبنای فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری توسعه یافته است و هشت هسته پردازشی دارد. بر اساس شایعاتی که اخیراً منتشر شده است، انتظار داریم پرچم‌دار جدید وان‌پلاس در سه نسخه با ۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه شود؛ مدل پایه به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است و اگر به فضای رم بیشتری احتیاج داشته باشید، می‌توانید نسخه مجهز به ۸ گیگابایت رم را خریداری کنید.

وان پلاس 6

باید اشاره کرد که صحت تصاویر منتشرشده هنوز مشخص نیست؛ البته بعید می‌دانیم حاشیه‌ی پایین نمایشگر به باریکی نمونه موجود در تصاویر باشد. همان‌طور که پیش‌تر رئیس وان‌پلاس اعلام کرده بود، سازندگان گوشی اندروید فعلاً نمی‌توانند حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش را از محصولات خود حذف کنند؛ زیرا این حاشیه محل جای‌گیری اتصالات نمایشگر به برد اصلی گوشی است.

منبع : زومیت

تا سال ۲۰۲۵ تمام محصولات DS الکتریکی خواهند بود

تعداد بات های پیام رسان فیسبوک از ۳۰۰ هزار عبور کرد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا