تبدیل ارتباطات مجازی به مشتریان واقعی – فناوری

سه‌شنبه 3 مرداد 1396 فناوری

اینترنت و ارتباطات آنلاین، کارآفرینان را به سمت کسب‌وکارهای مجازی کشانده است؛ اما می‌توان این دورکاری را به ارتباطات رو در رو تبدیل کرد.

شاما حیدر، مؤسس و مدیر اجرایی شرکت بازاریابی Zen، به‌عنوان نویسنده‌ی یکی از اولین کتاب‌ها با موضوع رسانه‌های اجتماعی، اعتقاد دارد که شبکه‌های اجتماعی قدرت عظیمی در تولید کسب‌وکار حرفه‌ای دارند و همچنین می‌گوید: «درست است که نمی‌توان انتظار داشت تمامی مخاطبین آنلاین را در فضای واقعی و چهره به چهره مشاهده کنیم، اما ایجاد روابط خوب و پایدار موفقیتمان را به‌عنوان یک کارآفرین یا مدیر بیشتر می‌کند.»

او ادامه می‌دهد: «اولین تجربه‌ی ارتباط آنلاین با مشتری‌هایم زمانی بود که سرویس لینکدین (شبکه‌ی اجتماعی-تجاری) از محلی برای گپ‌های دوستانه، تبدیل به شبکه‌ای تجاری شد و عده‌ی زیادی از متخصصان در مشاغل مختلف، فضای مناسبی برای معرفی و ارائه‌ی خدمات خود یافتند. همچنین این سایت منجر به گسترش کسب‌وکار من و دریافت تماس‌های متعدد و شگفت‌آوری شد! از آن دوران به قدرت شبکه‌های اجتماعی پی بردم و برنامه‌های دیگری مانند shapr (شبکه‌ی اجتماعی-تجاری)، زمینه‌ی ملاقات حضوری و مشتریان واقعی را برای من فراهم آورند.»

مدتی پیش شاما حیدر یک سخنرانی با عنوان «روابط رهبران بزرگ با مخاطبان» انجام داد و طی آن مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در رشد یک کسب‌وکار را این‌گونه معرفی کرد:

ارتباطات مجازی را در جهت رشد کسب‌وکار حقیقی به کار ببرید

برای اینکه مطمئن شوید روابط آنلاین شما در مسیر درستی قرار دارد، لازم است آن‌ را بررسی کنید و ببینید به چه نحوی ارتباط می‌گیرید. آیا فقط از خبررسانی ایمیل استفاده می‌کنید؟ چت می‌کنید؟ یا مشتری را به قرار حضوری دعوت می‌کنید تا درباره‌ی نحوه‌ی همکاری و ارائه خدمات هم‌فکری ‌کنید؟

اگر هیچ‌یک از موارد بالا را در ارتباطات کاری خود ندارید، پس لازم است به فکر تحول باشید. البته این کار آسانی نیست و نمی‌توان به‌راحتی ارتباطات مجازی را به حقیقی تبدیل کرد. عده‌ی زیادی از مخاطبان ما از لحاظ زمانی و مکانی از ما دور هستند و عده‌ای دیگر از مشتریانمان، افرادی درون‌گرا و خجالتی‌اند و ترجیح می‌دهند از قرار حضوری بگریزند. اما با تمام این اوصاف، ملاقات حضوری تحول بسیاری در روند همکاری دو طرف ایجاد می‌کند که بسیاری از اهمیت آن غافل‌اند.

از تکنولوژی برای تمرکز و تلاش بیشتر بهره ببرید

هرگز قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست‌ کم نگیرید و مطمئن باشید که تأثیر خود را از این طریق بر مخاطب خواهید گذاشت. برای مثال در برنامه‌ی shapr شما می‌توانید موضوعات و مشاغل مورد علاقه‌تان را اعلام کنید و سپس منتظر بمانید تا ربات‌ها، افرادی را که با شما وجه اشتراک دارند، معرفی کنند. از این طریق می‌توانید به چت کردن بپردازید، قرارهای حضوری ترتیب دهید و برای ایده‌های کاری مشترک برنامه‌ریزی کنید.

درواقع برنامه‌ی shapr روزانه تعدادی از افراد هم ایده و هم نظر با شما را معرفی می‌کند تا به ایجاد ارتباط در دنیای واقعی ترغیب شوید. همچنین در بخش تنظیمات از شما نحوه‌ی ارتباط را می‌پرسد. ملاقات حضوری، نوشیدن قهوه، پیاده‌روی، تماس تلفنی و… مواردی هستند که می‌توانید برگزینید.

اپلیکیشن shapr

از کنفرانس‌ها و همایش‌ها بیشترین بهره را ببرید

وقتی در محیط همایش‌های کسب‌وکار قرار می‌گیرید، با افراد مختلفی آشنا می‌شوید و زمینه‌ی هم‌فکری و همکاری‌های بعدی ایجاد می‌شود. پس قبل از ورود برنامه‌ریزی داشته باشید:

  • لیست شرکت‌کنندگان را بررسی و مشخص کنید که برقراری ارتباط با چه افراد و سازمان‌هایی مناسب است.
  • متن مناسبی آماده کنید و سؤالات تخصصی در نظر بگیرید تا بتوانید گفت‌و‌گویی فرا‌تر از مکالمات روزانه داشته باشید و بحث را به فضای کاری بکشانید.
  • مخاطبین آنلاین‌ خود را نیز به ملاقات حضوری در چنین فضاهایی دعوت کنید تا مشتری همیشگی‌تان شوند.

روابط چهره به چهره کسب‌وکارتان را مستحکم‌ می‌کند

وقتی تمام مشتریان شما در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین هستند، فقط نام تجاری و محصولاتتان مطرح می‌شوند. اما بهتر است هر کاربر آنلاین متوجه شود کارآفرین و شخصیت حقیقی این برند چه کسی است؟ بعلاوه با داشتن روابط واقعی و حضوری، سلامت روحی و جسمی خود را نیز تقویت می‌کنید و زندگی شادتر، طولانی‌تر و شغل باثبات‌تری خواهید داشت.


منبع : زومیت

مشخصات گلکسی A7 نسخه 2018 سامسونگ فاش شد - فناوری

کنتیننتال، CUbE را برای آزمایش‌های خودران به فرانکفورت می‌برد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا