تاثیر صبحانه در پیشگیری از چاقیِ کودکان

چهارشنبه 30 فروردین 1402 سلامت
فواید صبحانه برای دانش آموزان

تاثیر صبحانه در پیشگیری از چاقیِ کودکان

صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی در روز است و برای کودکان نیز بسیار حائز اهمیت است. برخلاف باورهای رایج، صبحانه خوردن برای کودکان به دلیل فواید زیادی که دارد، بسیار مهم است. با توجه به اینکه صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی در روز است، بهتر است که کودکان هرگز این وعده را از دست ندهند و همیشه صبحانه بخورند.در ادامه به برخی از فواید صبحانه برای کودکان اشاره می‌کنیم:

تاثیر صبحانه در پیشگیری از چاقیِ کودکان

تاثیر صبحانه در پیشگیری از چاقیِ کودکان

1- افزایش انرژی: صبحانه خوردن به کودکان کمک می‌کند تا انرژی لازم برای شروع روز را به دست آورند و برای فعالیت‌های روزانه آماده شوند.

2- بهبود تمرکز: صبحانه خوردن به کودکان کمک می‌کند تا تمرکز و توجه خود را بهبود بخشند و درس‌هایشان را بهتر یاد بگیرند.

3- کاهش خطر چاقی: کودکانی که صبحانه می‌خورند، در مقایسه با کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، کمتر به چاقی مبتلا می‌شوند.

4- بهبود عملکرد گوارشی: صبحانه خوردن به کودکان کمک می‌کند تا سیستم گوارشی خود را بهبود بخشند و مشکلات مربوط به گوارش را کاهش دهند.

5- افزایش سطح آهن: صبحانه خوردن باعث افزایش سطح آهن در بدن کودکان می‌شود که برای رشد و توسعه سالم آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

افزایش انرژی

افزایش انرژی

مصرف صبحانه برای کودکان

مصرف صبحانه غیر از کاهش احتمال شروع زودهنگام چاقی با افزایش قدرت حافظه و تمرکز، کاهش سطح کلسترول بد خون و کاهش احتمال ابتلا به دیابت و بیماری قلبی مرتبط است.متخصصان تغذیه و سلامت هشدار می‌دهند که حذف وعده غذایی صبحانه باعث چاقی در کودکان می‌شود.غالبا راضی کردن کودکان به خوردن صبحانه قبل از رفتن به مدرسه برای والدین دردسر بزرگی است و اکثر کودکان در این مورد سرسختی و مقاومت از خود نشان می‌دهند و این در حالی است که به گفته متخصصان تغذیه حذف این وعده غذایی باعث بروز علائم چاقی در کودکان می‌شود.

مصرف صبحانه برای کودکان

مصرف صبحانه برای کودکان

فواید صبحانه برای کودکان

همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که کودکان در سنین مدرسه در صورتیکه از مصرف وعده غذایی صبحانه سر باز بزنند بیشتر احتمال دارد در طول روز به فست‌فودها روی بیاورند. این شرایط بر شاخص توده بدنی آنان تاثیر منفی دارد. کودکانی که هنگام صبح و پیش از رفتن به مدرسه صبحانه می‌خورند نسبت به آنهایی که اولین وعده غذایی روز را حذف می‌کنند شاخص توده بدنی پایین‌تری دارند.

صبحانه صرف نظر از سن افراد همچون کلید روشن کننده متابولیسم بدن عمل می‌کند و به سوخت و ساز کالری در طول روز کمک می‌کند.مصرف صبحانه غیر از کاهش احتمال شروع زودهنگام چاقی با افزایش قدرت حافظه و تمرکز، کاهش سطح کلسترول بد خون و کاهش احتمال ابتلا به دیابت و بیماری قلبی مرتبط است.به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود برای رفع احساس گرسنگی فرزندشان در طول زمان حضور در مدرسه، خوراکی‌های سالم و میوه تهیه ببینند.

 

بهترین زمان خوردن شام

اصول رژیم لاغری یک ماهه چیست؟

ویتامین ها و مواد معدنی

زیست شناسی برای کودکان /ویتامین ها و مواد معدنی

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا