بیوگرافی جرارد پیکه مدافع تیم ملی اسپانیا

سه‌شنبه 17 خرداد 1401 بیوگرافی

بیوگرافی جرارد پیکه

چکیده ای از بیوگرافی جرارد پیکه

نام: جرارد پیکه

تولد : ۲ فوریهٔ ۱۹۸۷

زاده: بارسلون، اسپانیا

پست: مدافع میانی

پیشه: فوتبالیست

قد: ۱٫۹۴ متر

سال‌های فعالیت:1997–تاکنون

همسر: شکیرا

 

جرارد پیکه کیست ؟

پیکه یکی از بازیکن های به نام بارسلونا و تیم ملی اسپانیا است. او در پست مدافع میانی قرار دارد.او در سال1997 فوتبال حرفه ای خود را با تیم نوجوانان بارسلونا آغاز کرد.او با شکیرا خواننده معروف کلمبیایی رابطه دارد.پدرش تاجر بود و مادرش مدیریت بیمارستان صدمات ستون فقرات بارسلونا را بر عهده داشت. پیکه دارای یک برادر کوچک‌تر از خود به نام مارک می‌باشد.

جرارد پیکه اهل کجاست؟

او متولد شهر بارسلونا است.

جرارد پیکه متولد چه سالی است ؟

او در ۲ فوریه ۱۹۸۷ متولد شد.

جرارد پیکه

جرارد پیکه

شروع ورزش حرفه‌ای

جرارد پیکه فوتبال خود را در سال ۱۹۹۷ در تیم نوجوانان بارسلونا آغاز کرد اما قبل از اینکه اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با باشگاه امضا کند، تصمیم گرفت که در سال ۲۰۰۴ به تیم منچستریونایتد برود و ادامه فوتبال خود را در این تیم سپری کند.

باشگاه منچستریونایتد

پیکه در اکتبر ۲۰۰۴ به تیم منچستریونایتد پیوست و اولین بازی خود را در ۲۹ مارس ۲۰۰۶ در برابر وستهام یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد انجام داد، در این بازی او به‌جای گری نویل که به خاطر آسیب‌دیدگی از ترکیب تیم کنار گذاشته‌شده بود بازی کرد.

او توانست بازی خوبی انجام دهد و نظر مربیان و مدیریت باشگاه را به خود جلب کرد و باعث شد تا قراردادش در فوریه ۲۰۰۵ تا تابستان ۲۰۰۸ تمدید شود. او در ۴ اوت ۲۰۰۶ به‌صورت قرضی به تیم رئال ساراگوسا منتقل شد و برای این تیم ۲۲ بازی انجام داد. وی در فصل ۲۰۰۷ – ۲۰۰۸ به اولدترافورد بازگشت و در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا در برابر دیناموکیف اوکراین به میدان رفت که این بازی ۴ بر صفر به نفع منچستریونایتد به پایان رسید. اولین گل این مسابقه را پیکه به ثمر رساند.

 

باشگاه بارسلونا

جرارد پیکه پس از ۴ سال به تیم بارسلونا بازگشت و در ۲۷ می ۲۰۰۸ یک قرارداد چهار ساله با قیمت پنج میلیون یورو با این تیم امضا کرد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بسیار خوشحال است که به تیم بارسلونا برگشته است. او گفت: «اگرچه منچستریونایتد باشگاه بزرگی است و من چیزهای زیادی در این تیم یاد گرفتم اما حضور در بارسلونا برای من بسیار لذت‌بخش است».

پیکه اولین گل خود را برای بارسلونا در ۲۶ نوامبر ۲۰۰۸ در مرحله گروهی لیگ قهرمان اروپا به ثمر رساند. در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸، پیکه دوباره قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۲، تمدید کرد و در این باشگاه ماندگار شد.

 پیکه

پیکه

تیم ملی جوانان اسپانیا

جرارد پیکه عضو تیم ملی زیر ۱۹ ساله بود و با این تیم در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۰۶ در لهستان شرکت کرد و در بازی مقابل اسکاتلند موفق به گل زنی شد و این بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به نفع اسپانیا به پایان رسید. پس از آن در جام جهانی جوانان زیر ۲۰ سال در ۲۰۰۷ حضور داشت و در شش بازی دور مقدماتی برای اسپانیا به میدان رفت.

تیم ملی اسپانیا

پیکه اولین مسابقه خود را برای تیم ملی اسپانیا در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹ انجام داد. سپس برای جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا در فهرست ترکیب تیم اسپانیا قرار گرفت و در کنار پویول در مرکز خط دفاعی اسپانیا بازی کرد. تیم اسپانیا با شکست هلند با نتیجه ۱ بر صفر به قهرمانی این دوره از مسابقات دست‌یافت.همچنین نام او در فهرست نهایی تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز مشاهده شده است و به احتمال زیاد در ترکیب این تیم قرار می‌گیرد.

 

سبک بازی جرارد پیکه

جرارد پیکه یک مدافع میانی با قدرت و تکنیک خوب است و با توجه به قد بلند و ویژگی‌های فیزیکی او، قدرت سرزنی خوبی دارد. اگرچه در اوایل شروع بازی‌اش مربیان زیاد از او استفاده نمی‌کردند اما اکنون توانسته توانایی خود را به اثبات برساند. او با توجه به تکنیکش می‌تواند در پست هافبک دفاعی نیز بازی کند و توانایی شرکت در خط حمله را نیز دارد.

زندگی شخصی و همسر جرارد پیکه

پیکه در یک خانواده کاتالان بزرگ شد. پدرش جوآن یک تاجر و مادرش مونتسرات، مدیر بیمارستان صدمات ستون فقرات در بارسلونا است. او یک برادر کوچک‌تر به نام مارک دارد.او از اوایل سال ۲۰۱۱ با شکیرا خواننده معروف کلمبیایی رابطه دارد. هنگامی که شکیرا در حال ضبط موزیک ویدئو waka waka «آهنگ رسمی جام جهانی ۲۰۱۰» بود با جرارد پیکه ملاقات کرد و با یکدیگر آشنا شدند. این زوج روز تولدشان یکی است و هر دو در ۲ فوریه به دنیا آمده اند اما شکیرا ۱۰ سال از پیکه بزرگ‌تر است. این زوج دارای دو فرزند به نام‌های میلان و ساشا هستند.

 پیکه و خانواده اش

پیکه و خانواده اش

 

جوایز و افتخارات جرارد پیکه

افتخارات در تیم منچستریونایتد

  •  قهرمان لیگ برتر: ۲۰۰۷ – ۲۰۰۸
  •  لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۷ – ۲۰۰۸

افتخارات در تیم بارسلونا

  • قهرمانی لا لیگا: ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹، ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰، ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵، ۲۰۱۵ – ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸
  • قهرمانی کوپا دل ری: ۲۰۰۸- ۹، ۲۰۱۱- ۱۲، ۲۰۱۴- ۱۵، ۲۰۱۵- ۱۶، ۲۰۱۶- ۱۷، ۲۰۱۷- ۱۸
  •  سوپر کاپ اسپانیا: ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۶
  •  لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۸- ۹، ۲۰۱۰- ۱۱، ۲۰۱۴- ۱۵
  •  سوپر جام یوفا: ۲۰۰۹، ۲۰۱۵
  •  جام جهانی باشگاه ها: ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵

افتخارات در تیم ملی اسپانیا

  • قهرمانی جام جهانی افریقای جنوبی ۲۰۱۰
  •  قهرمانی یورو ۲۰۱۲
جرارد پیکه

جرارد پیکه

خیانت پیکه به شکیرا

در چند روز اخیر (خرداد ۱۴۰۱) شایعات در مورد جدا شدن پیکه و شکیرا به اوج خود رسیده است. اکنون مردم در اینترنت این حدس و گمان را مطرح کرده اند که می گوید پیکه با مادر هم تیمی خود (گاوی) به شکیرا خیانت کرده است.

پیکه و گاوی بیش از یک سال است که هم تیمی هستند. هافبک جوان بارسلونا امسال وارد تیم اصلی شد و جایگاه خود را در تیم اصلی تثبیت کرد.

اما تمام شواهدی مانند عدم فالو کردن مدافع میانی توسط گاوی در اینستاگرام حاکی از حقیقی بودن این شایعات است.

آیا پیکه با مادر گاوی به شکیرا خیانت می کند؟
شایعات در مورد رابطه نامشروع بین پیکه و مادر گاوی مانند طاعون در اینترنت پخش می شود. طرفداران بی وقفه در مورد این صحبت می کنند.سایت لیلی فید در مورد خیانت پیکه به شکیرا مطلبی نوشته است

قبلا هم (حدود سه سال پیش) اخباری از طلاق پیکه و شکیرا منتشر شد که بعدها تکذیب شد.

پیکه و همسرش شکیرا

پیکه و همسرش شکیرا

بهترین بازیگران مرد از سراسر جهان

25 تا از بهترین بازیگران مرد هالیوود از سراسر جهان

نیکولاس کیج

بیوگرافی نیکولاس کیج

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا