بیل و ملیندا گیتس؛ زندگی و کار کردن موفق در کنار یکدیگر چگونه امکان پذیر است؟ – فناوری

دوشنبه 7 اسفند 1396 فناوری

بیل و ملیندا گیتس، از موفق‌ترین و بانفوذترین زوج‌ها در دنیا هستند. این زوج ۲۵ سال است که ازدواج کرده‌اند. راز زندگی موفقیت آمیز این زوج در چیست؟

بیل و ملیندا گیتس به همراهی هم، بنیاد خیریه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که سرمایه‌ای به میزان ۴۰.۳ میلیارد دلار دارد و در عین حال به تربیت سه فرزند خود مشغول هستند. به عقیده‌ی خودشان، این ارتباط نیاز به یک سری برنامه‌ریزی‌های سخت دارد اما این برنامه‌ریزی‌ها، به خوبی جواب می‌دهند. ملیندا می‌گوید که با وجود اختلاف نظرها، همیشه موضع متحد میان خود را حفظ می‌کنند.

بیل و ملیندا گیتس، بدون شک یکی از جذاب‌ترین و بانفوذترین زوج‌های موفق در دنیا هستند؛ آن‌ها در عین حال بسیار روراست نیز هستند. این زوج، به‌تازگی از دلایل دوام ازدواج خود در میانه‌ی راه‌اندازی بنیاد مولتی میلیاردی و بزرگ کردن سه فرزندشان سخن گفته‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

ملیندا می‌گوید:

یکی از مواردی که ما همیشه رعایت می‌کنیم، حفظ یک موضع متحد چه در کار و چه در خانه و در کنار خانواده است.

در یک گفتگوی زنده‌ی فیسبوکی با اجرای لین مانوئل میراندا از کالج هانتر از این زوج یک سوال شد: وقتی هر دوی شما در مورد موضوعی اختلاف دارید، چه می‌کنید؟

Bill and Melinda Gates

این مسئله در گزارش سالانه‌ی خانواده‌ی گیتس نیز مطرح شد اما این‌بار، پاسخی مفصل‌تر به آن داده شد. این زوج اعلام کردند که از بحث کردن هراسی ندارند اما این‌کار را حتما در محیط شخصی خود و پشت درهای بسته انجام می‌دهند. ملیندا می‌گوید:

مسلما در طول روز، مسائل زیادی مطرح می‌شود که نمی‌توانید با همه‌ی آن‌ها موافق باشید. اما هیچ‌کدام از ما ترسی از به‌وجود آمدن یک مشکل کوچک در نحوه‌ی مدیریت کار یا زندگی‌مان نداریم. شخص به همین طریق رشد می‌کند. برای ما هم گفتگوهای آزاردهنده‌ای پیش می‌آید.

البته او اشاره می‌کند که آن‌ها، اختلاف نظرات خود را مخفی نگاه می‌دارند.

ما در کسب و کار همانند برخورد با فرزندانمان، وجهه‌ای متحد را از خود به دیگران نمایش می‌دهیم. مسائل دیگر در خانه حل می‌شوند.

ملیندا اضافه می‌کند که گاهی اوقات، مسائل مشخصی وجود دارند که آن‌ها از بیانشان در طول ساعات شب اجتناب می‌کنند؛ درست مانند کاری که هر والد انجام می‌دهد. این گفته به این معنی است که آن‌ها پس از مدت زمانی درباره‌ی فرزندان یا کار، مسائل مربوط به بنیاد و گاهی اوقات حتی در مورد سیاست صحبت نمی‌کنند.

BILL AND MELINDA

بخش مهم دیگری در مورد رابطه‌ی این زوج، گوش کردن آن‌ها به گفته‌های یکدیگر در زمان مشاجره است. ملیندا می‌گوید:

من همیشه مشتاق شنیدن نقطه‌نظرات او هستم و می‌دانم او نیز در مورد من همین حس را دارد. تصور می‌کنم که اختلافات ما، گاها سوالاتی را که از یکدیگر داریم برجسته می‌کنند.

بیل با قبول این نکته که او گاهی بسیار شور و شوق نشان می‌دهد و تیم‌های تحت مدیریت خود را تحت فشار می‌گذارد، می‌گوید:

ملیندا گاهی مرا با سوالاتی به چالش می‌کشد؛ مثلا می‌پرسد که آیا تیممان، متوجه شده‌اند که باید مسائل مشخصی را حل کنند و با این‌حال ما به کار آن‌ها ایمان داریم.

بیل گیتس قبول دارد که گاهی با ملیندا، نقطه نظرات کاملا متفاوتی دارند. او می‌گوید:

کار کردن با هم، در کنار رسیدگی به خانواده نیاز به تلاش بسیاری دارد. اما ما بسیار خوش‌شانس هستیم که دیدگاه‌های نسبتا مشابهی داریم، اهدافمان تقریبا مشترک هستند. ما ۲۵ سال است که در حال یاد گیری گوش دادن به یکدیگر هستیم. این تکنیک، جواب می‌دهد.


منبع : زومیت

گلکسی اس 9 از ترکیب تشخیص چهره و عنبیه برای احراز هویت استفاده می‌کند - فناوری

دیافراگم دوگانه در دوربین پرچمداران جدید سامسونگ به چه معنا است؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا