به‌روزسانی کریترز در بیش از 50 درصد کامپیوترهای شخصی در حال اجرا است – فناوری

پنج‌شنبه 29 تیر 1396 فناوری

در جدیدترین آمار استفاده از نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰، نسخه‌ی ۱۷۰۳ موسوم به کریترز در حال حاضر در بیش از ۵۰ درصد کامپیوترهای شخصی در حال اجرا است.

مایکروسافت در ماه آوریل، عرضه‌ی ‌به‌روزرسانی کریترز را برای طیف وسیعی از کامپیوترهای شخصی آغاز کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی سهم قابل توجهی به‌دست آورده است. براساس آمار ارائه شده توسط وب‌سایت اسلایدشیر، به‌روزرسانی کریترز در حال حاضر روی بیش از ۵۰ درصد دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ در حال اجرا است.

به‌روزرسانی کریترز ویندوز ۱۰ (نسخه‌ی ۱۷۰۳)، با آمار ۵۰.۱ درصد، در صدر بیشترین نسخه‌ی در حال اجرای ویندوز ۱۰ قرار دارد. پس از آن، آپدیت سالیانه با ۴۶ درصد، جایگاه دوم را در اختیار دارد. ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۵۱۱ (آپدیت ماه نوامبر) با ۲.۶ درصد در رتبه‌ی سوم است و در نهایت نسخه‌ی اصلی ویندوز ۱۰ که در ژوئیه‌ی ۲۰۱۵ (مرداد ۱۳۹۴) عرضه شد در ۰.۹ درصد از کامپیوترهای شخصی در حال اجرا است.

در گزارش این منبع آمده است:

در  ماه جاری، نصب به‌روزرسانی کریترز از مرز ۵۰ درصد گذشت؛ اما روند به‌رو رشد آن در مقابل به‌روزرسانی سالیانه با کندی به پیش می‌رود. با وجود اینکه عرضه‌ی به‌روزرسانی سالیانه به آهستگی صورت گرفت، پس از سه ماه از آغاز انتشار، در بیش از سه چهارم کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ در حال اجرا بود.

همه‌ی کاربران سرفیس، از به‌روزرسانی کریترز استفاده نمی‌کنند

محصولات کمپانی MSI با ۶۵ درصد، بیشترین سهم استفاده از به‌روزرسانی کریترز را در بین محصولات شرکت‌های دیگر دارند. کمپانی‌های توشیبا و سونی نیز با ۴۰ درصد سهم، در جایگاه بعدی قرار دارند. سهم بالای سونی به علت درصد استفاده‌ی بالا از دستگاه‌های قدیمی این شرکت است. احتمالا برخلاف آنچه تصور می‌کنید، مایکروسافت سهم قابل ملاحظه‌ای را در اختیار ندارد؛ به‌خصوص که همه‌ی کاربران سرفیس تاکنون عجله‌ای برای نصب به‌روزرسانی کریترز نداشته‌اند.

این منبع در ادامه افزود:

به‌روزرسانی کریترز در کمتر از ۱۸ درصد از سرفیس‌های پرو ۳ در حال اجرا است. این آمار نشان دهنده‌ی وجود مشکلات و نبود سازگاری این دستگاه‌ها با به‌روزسانی کریترز است. مشکلاتی که اطلاعات چندانی از آنها در دست نیست.

سرفیس پرو ۴ با سهم ۴۰.۸ درصدی، در صدر سرفیس‌های مجهز به این به‌روزرسانی است. سرفیس پرو ۳ نیز با سهمی ۲۴ درصدی در جایگاه دوم است. سرفیس ۳ با سهم ۱۳.۲ درصد در تعقیب برادر بزرگتر خود است. اولین نسخه‌ی سرفیس پرو نیز با ۷.۲ درصد، در جایگاه بعدی قرار دارد. محصول جدید مایکروسافت، لپ‌تاپ سرفیس، با وجود اینکه فروش آن به‌تازگی آغاز شده است، سهم کوچک ۰.۶ درصدی را در اختیار دارد. در نهایت به‌نظر می‌رسد این ارقام در ماه‌های آینده روند رو به رشدی را طی کنند.

Creators Updates Statics

Creators Updates Statics


منبع : زومیت

تصویر جدید از پنل پشتی آیفون 8، جای‌گیری متفاوت حسگر اثر انگشت را تأیید می‎کند - فناوری

افزایش طول عمر انسان به کمک میکروبیوم کرم‌ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا