برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای در اپل پارک – فناوری

سه‌شنبه 15 اسفند 1396 فناوری

پس از سه گزارش مبنی بر برخورد کارکنان اپل با دیوار‌های شیشه‌ای اپل پارک، این کمپانی سعی دارد با زدن برچسب‌های هشداردهنده روی شیشه‌ها از آسیب‌های بعدی جلوگیری کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سال گذشته پس از آنکه آلبرت سالوادور، مسئول بخش ساختمان کوپرتینو از اپل پارک بازدید کرد، به دلیل قابل تشخیص نبودن درهای کافه‌تریا از دیوارهای شیشه‌ای درباره‌ی برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای که سرتاسر محوطه‌ی ساختمان را در بر گرفته‌‌اند هشدار داده بود.

بر اساس گزارش‌های سان فرانسیسکو کرونیکل، پس از مطرح شدن این موضوع، یکی از پیمانکاران ساختمان دقیقا به یکی از دیوارهای شیشه‌ای برخورد می‌کند.

apple park glasses wall

نمونه‌های متعددی از برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای وجود داشته که منجر به اقدامات پزشکی شده است و این مشکل تنها به کافه‌تریا محدود نمی‌شود.

احتمالا تاکنون همه‌ی شما اسم اپل پارک را شنیده‌‌اید، اپل پارک مقر جدید اپل است که حدود ۵ میلیارد دلار روی دست این شرکت هزینه گذاشته است. این سازه‌ی جدید از دیوارهای شیشه‌ای منحنی ساخته شده که دور تا دور ساختمان را احاطه کرده‌اند. کارکنان پیشتر یادداشت‌هایی با عنوان Post-It را روی این دیوارهای شیشه‌ای قرار داده بودند تا به دیگر همکاران خود درباره‌ی تشخیص آن‌ها کمک کنند، با این حال این برچسب‌ها بعدا از جانب مسئولان برداشته شد زیرا اعتقاد داشتند برچسب‌ها از زیبایی ساختمان کم می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

اما این مشکل برای طولانی مدت نخواهد بود؛ حداقل اینگونه تصور می‌شود. گروه معماری اپل پارک، فاستر پلاس پارتنرز در حال زدن برچسب‌های مشکی مستطیل شکل با گوشه‌های گرد روی قاب‌های شیشه‌ای هستند تا تشخیص بهتر این دیوارهای شیشه‌ای به کارکنان کمک کند. این استیکرها در تاریخ ۳۰ دسامبر پیش از اینکه کارکنان به این ساختمان نقل مکان کنند نصب شده بودند؛ اما دقیقا مشخص نیست که آیا این برچسب‌ها همان‌هایی هستند که در گزارش‌های قبلی گفته شده بود برداشته شده‌اند یا اینکه برچسب‌های جدیدی هستند.

apple park

سالوادور می‌گوید:

به نظر من ساختمان بر اساس استاندارهای اجباری که وجود دارد ایمن است؛ اما هنگام بازرسی ساختمان مواردی هستند که متوجه آن‌ها نمی‌شویم، مانندبرخورد کارکنان با شیشه.

کارکنان از دوم ژانویه نقل مکان به اپل پارک را آغاز کرده‌اند، این حوادث نیز از همان روز اول با آسیب به سر دو نفر از کارکنان آغاز شد و نفر سوم نیز در تاریخ چهارم ژانویه آسیب دید.

پس از این اتفاقات فاستر پلاس پاتنرز و اپل به منظور افزایش دید شیشه‌ها شروع به نصب برچسب‌ کردند. به نظر می‌رسد این برچسب‌ها تأثیر خود را داشته‌ و از آن زمان تاکنون خبری مبنی بر برخورد با دیوارهای شیشه‌‌ای یا صدمه‌ی کارکنان گزارش نشده است.

جانی آیو، مدیر ارشد پروژه‌ی اپل پارک، سال گذشته در مصاحبه‌ای در موزه هیرشورن و اسکاپچر گاردن در واشنگتن با خنده گفت که انتقاد‌ها به طراحی اپل پارک بسیار عجیب و غریب است، زیرا این ساختمان نه برای آن‌ها [منتقدان] بلکه بر اساس نیازهای اپل طراحی شده است و اینکه ما خود بهتر می‌دانیم چکار باید کنیم.

خوشبختانه افرادی که در اثر برخورد با دیوارهای شیشه‌ای آسیب دیده‌‌اند در شرایط خوبی به سر می‌برند و هیچکدام به بیمارستان منتقل نشده‌اند.


منبع : زومیت

برچسب‌ها:

سدان مرسدس بنز AMG C43 مدل 2019 رونمایی شد - فناوری

مرسدس میباخ S کلاس به چراغ‌های گرافیکی مجهز می‌شود - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا