با این تست هاهمین حالاسلامتی خودراارزیابی کنید – گوناگون

چهارشنبه 25 بهمن 1396 گوناگون

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، اگر به دلیل تنفر از بیمارستان و مطب همیشه مراقب سلامت تان هستید بد نیست این مطلب را هم بخوانید مطمئنا برایتان مفید خواهد بود. این مطلب به شما یاد می دهد که با چند نمونه تست سلامت خود را ارزیابی کنید.

 

چشم ها

 

یکی از چشم ها را ببندید و ۳ تا ۴ قدم از مانیتور فاصله بگیرید. نگاهی به این دایره بیندازید. اگر بعضی از خطوط را تیره تر می بینید باید به چشم پزشک مراجعه کنید چون چشمانتان ممکن است آستیگمات باشد.


انعطاف بدن

برای انجام این تست روی زمین بنشینید. پاها را در مقابل خود بکشید و سعی کنید با سر انگشت ها پاها را لمس کنید. اگر توانستید این کار را انجام دهید وضعیت جسمانی نرمالی دارید. اما اگر نتوانستید باید ورزش یوگا، پیلاتس، یا شنا انجام دهید تا انعطاف بدن را تقویت کرده و از ضعف مفاصل جلوگیری کنید.


قلب

۵ دقیقه آرام بنشینید. سپس ۲ انگشت خود را روی قسمت داخلی مچ دست بگذارید. نبض تان را پیدا کنید و به مدت ۱ دقیقه تعداد ضربان نبض را بشمارید. تعداد شربان ۶۰ الی ۱۰۰ نبض در دقیقه نرمال است. بیشتر یا کمتر نشاندهنده مشکلاتی در فشار خون شماست. سعی نکنید خودتان مشکل را تشخیص دهید فقط باید به پزشک مراجعه کنید.


انگشت ها

یک لیوان پر از آب سرد کنید و انگشت ها را ۳۰ ثانیه در آب قرار نگه دارید. اگر انگشتها سفید یا آبی شدند مشکلاتی در جریان گردش خون دارید. تغییر دما یا استرس باعث انقباض رگ های خونی در انگشت های دست و پا، بینی و گوش می شود. در نتیجه این قسمت ها به اندازه کافی خون دریافت نکرده و بی حس می شوند. باید از تغییر دمای شدید جلوگیری کنید.


دستگاه تنفسی

یک عدد کبریت را روشن کنید و در مقابل خود با دست نگه دارید. از بینی نفس بکشید و از دهان بیرون بدهید. به طوری که قرار است کبریت را خاموش کنید. بعد از چند بار تلاش توانستید کبریت را خاموش کنید؟ اگر چندین مرتبه تلاش کرده اید پس دستگاه تنفسی ضعیفی دارید. و این مشکل در اثر سیگار کشیدن، ورزش نکردن و بیماری های تنفسی مزمن ایجاد می شود.


نگهداری مایعات

با انگشت شست بالا یا پایین پاها را فشار بدهید. اگر بعد از چند ثانیه هنوز هم گودی روی پا باقی ماند ممکن است بدن تان مشکل نگهداری مایعات داشته باشد. پس پیشنهاد می کنم نمک کمتر مصرف کنید و غذاهای فراوری شده را کنار بگذارید.

تیروئید

چشم ها را ببندید و دست ها را به رو به رو دراز کنید. انگشت ها را باز بگذارید و از شخصی بخواهید کاغذی روی دست شما قرار دهد. اگر کاغذ روی دست ها بلرزد باید به یک متخصص درون ریزشناسی مراجعه کنید.

اگر متوجه چنین نشانه هایی در بدن خود شدید آن ها را نادیده نگیرید و حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

بهداشت نیوز

2025

منبع : جام نیوز

رازی ازسردارسلیمانی که پس از 10سال فاش شد! - گوناگون

تصاویری دردناک از خون گریه کردن زن جوان هندی

تصاویری دردناک از خون گریه کردن زن جوان هندی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا