بانک اینترنتی آلمانی از بیت کوین برای پرداخت وام استفاده می‌کند

دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 فناوری

 

یک بانک آنلاین آلمانی سیستمی برای پرداخت وام به‌صورت جهانی راه‌اندازی کرده که تبادل پول را به کمک بیت کوین، با سرعت بالا انجام می‌دهد.

بانک بیت‌باند (Bitbond) یک بانک اینترنتی آلمانی است که از بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده برای پرداخت وام به‌صورت بین‌المللی استفاده می‌کند. این بانک با استفاده از شبکه‌ی بیت کوین، محدودیت‌های سیستم جهانی انتقال پول یعنی سویفت را از بین برده است.

سوئیفت / SWIFT

رودوسلاو آلبرشت، موسس این بانک در این مورد می‌گوید:

نقل و انتقال پول به روش سنتی هزینه‌ی بالایی دارد. دلیل آن نیز کارمزدهای بالای صرافی است. بعلاوه روش‌های سنتی تا چند روز زمان نیاز دارند. با استفاده از بیت‌باند، تمام پرداخت‌ها بدون توجه به موقعیت جغرافیایی مشتری‌ها انجام می‌شوند و با استفاده از اینترنت، این روند با سرعت بسیار بالا و کارمزد پایین انجام خواهد شد.

مشتریان این بانک نیز به محض دریافت وام خود، آن را به‌سرعت به ارز رایج کشور خود تبدیل می‌کنند تا مجبور به تحمل خسارات ناشی از نواسانات بیت کوین یا دیگر ارزها نشوند. پیش از این نیز بیت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت وام استفاده می‌شد؛ اما استفاده از آن برای تبادل ارزهای رایج در مقیاس بین‌المللی، اقدامی جدید است.

مجموعه مقالات بیت‌کوین

آلبرشت شرکت خود را در سال ۲۰۱۳ تاسیس کرده و محبوبیت آن از همان ابتدای تاسیس رو به افزایش بوده است. او ۲۴ کارمند دارد که در ۱۲ کشور جهان، پرداخت وام‌ها را کنترل می‌کنند. تعداد مشتریان این بانک در حال حاضر ۱‍۰۰ نفر است که در هر ماه نزدیک به یک میلیون دلار گردش مالی دارند.

اکثر مشتریان این بانک، آزادکاران یا صاحبان کسب‌وکارهای کوچک هستند. وام‌هایی اهدایی نیز عموما با مبلغ پایین و حداکثر تا ۵۰ هزار دلار پرداختی می‌شوند. بیت‌باند در سال ۲۰۱۶ به‌طور رسمی مجوز تاسیس بانک را دریافت کرده و از آن زمان سرمایه‌گذاران متعددی را جذب کرده است.

طبق آمارهای اخذ شده توسط بیت‌باند، محبوبیت بیت‌کوین در آلمان رو به افزایش است و تنها ایالات متحده‌ی آمریکا از لحاظ تراکنش جلوتر از آلمان قرار دارد.

منبع : زومیت

لنوو Ideapad 330، اولین لپ تاپ مجهز به تراشه ۱۰ نانومتری اینتل

جهان بدون آب: از یک تعبیر بدبینانه تا واقعیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا