این مردم سالم ترین قلب های دنیا را دارند – گوناگون

یکشنبه 29 اسفند 1395 گوناگون

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  پژوهشگران می‌گویند مردم «چیمِینِی» در جنگل‌های بولیوی سالم‌ترین قلب‌های جهان را در اختیار دارند.

 

 

بر اساس یک پژوهش که در نشریه «لنست» منتشر شده است، تقریباً هیچ نشانی از مسدود شدن رگ‌های قلب، حتی در سالمندان چیمانه دیده نمی‌شود. به گفته پژوهشگران، «آن‌ها جمعیتی باورنکردنی هستند» که رژیم‌های غذایی و سبک زندگی بسیار متفاوتی دارند.

 

 

البته پژوهشگران به این نکته اذعان کردند که نمی‌توان انتظار داشت جهان به شکار و کشاورزی با شیوه‌های نخستین بازگردد؛ اما شیوه زندگی این قبیله برای ما حاوی درس‌هایی آموزنده است.

 


قبیله «چیمینی» حدود 16 هزار نفر جمعیت دارد که در جنگل بارانی آمازون و در مجاورت رود «مانیکوی» به شکار، ماهیگیری و کشاورزی مشغولند. سبک زندگی آن‌ها به زندگی انسان‌های هزاران سال پیش شباهت‌هایی دارد. پژوهشگران و پزشکان برای آشنایی با زندگی آن‌ها مجبور شدند دردسر چندین پرواز و سفر با قایق را به جان بخرند.

 


17 درصد از رژیم غذایی اهالی این قبیله را گوشت شکار حیواناتی نظیر خوک وحشی، خوک خرطوم‌دراز مالایا و برگچه‌خوار تشکیل می‌دهد. 7 درصد به گوشت ماهی‌هایی نظیر پیرانا و گربه‌ماهی اختصاص می‌یابد. باقی‌مانده رژیم آن‌ها را هم محصولاتی نظیر برنج، ذرت و ریشه مانیوک تشکیل می‌دهد. میوه و دانه‌های روغنی نیز نقش مهمی در تکمیل رژیم غذایی اهالی این قبیله ایفا می‌کند.

 

 

این بدان معناست که 72 درصد از رژیم غذایی آن‌ها را کربوهیدرات‌ها تأمین می‌کنند؛ رقمی که در آمریکا تنها 52 درصد است. همچنین سهم روغن در رژیم غذایی آن‌ها فقط 14 درصد است؛ رقمی که در آمریکا به 34 درصد می‌رسد. سهم پروتئین در رژیم غذایی مردم چیمینی و ساکنان آمریکا 14 درصد است؛ اما اهالی چیمینی گوشت سفید بیشتری مصرف می‌کنند.

 

 

مردان این قبیله روزانه حدود 17 هزار گام و زنان آن روزانه حدود 16 هزار گام برمی‌دارند و این رقم برای افراد بالای 60 سال آن نیز بیش از 15 هزار گام است. بیشتر ساکنان جهان غرب روزانه کمتر از 10 هزار گام برمی‌دارند.

 


احتمال مسدود شدن رگ‌های قلب یک چیمینی 45 ساله تقریباً 0 درصد است؛ در حالی که این رقم برای یک آمریکایی 45 ساله، 25 درصد است. دو سوم چیمینی‌ها در 75 سالگی با این مشکل قلبی دست و پنجه نرم نمی‌کنند؛ در حالی که حدود 80 درصد از آمریکایی‌های 75 ساله نشانه‌هایی از مسدود شدن عروق قلب را به نمایش می‌گذارند. تنها زنان ژاپنی تا حدودی به ساکنان این قبیله شباهت دارند.

 

 

مطالعه اعضای قبیله چیمینی سال‌ها به درازا کشید و به همین دلیل، احتمال بروز خطا در یافته‌های آن‌ها اندک است.

 


به گفته پژوهشگران، بررسی یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد برای تضمین سلامت قلبمان باید نگاهمان به ورزش تغییر کند. نباید تنها به یک فعالیت ورزشی در پایان هفته بسنده کرد و بهتر است فعالیت‌هایی نظیر استفاده از دوچرخه برای رسیدن به محل کار، استفاده از پله، و نوشتن بر روی میزی با ساختار تردمیل را در دستور کار قرار داد. یک زندگی اجتماع‌محور و سرشار از انگیزه مثبت نیز می‌تواند به سلامت قلب کمک کند./العالم

 

2024

منبع : جام نیوز

کشف شی مشکوک در ساحل کنگان که شبیه بمب بود - گوناگون

پوشش متفاوت بهنوش بختیاری در کنار مادرش - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا