اچ تی سی وایو با سرویس ابری چین، از اتصال به رایانه بی‌نیاز می‌شود – فناوری

یکشنبه 2 مهر 1396 فناوری

اچ‌تی‌سی با بهره گرفتن از خدمات سرویس‌های ابری واقعیت مجازی کشور چین، نیاز به اتصال هدست وایو به پی‌سی را از میان بر‌می‌دارد.

یکی از موانعی که باعث شده است استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی رده‌بالا در بین افراد محبوبیت زیادی نداشته باشد، هزینه‌‌های زیادی است که مشتریان برای بهره‌مندی از این محصولات باید پرداخت کنند. اچ‌تی‌سی و آکیولس قیمت کیت‌های واقعیت مجازی خود را به ترتیب به ۵۹۹ دلار و ۴۹۹ دلار کاهش داده‌اند؛ اما در شرایطی که شما یک رایانه‌ی سازگار با این محصولات در اختیار نداشته باشید، حداقل باید ۸۰۰ دلار دیگر هزینه کنید تا بتوانید از قابلیت‌های هدست‌های مورد اشاره بهره ببرید. باوجود آنچه گفته شد، به لطف وجود برخی از سرویس‌های کشور چین، احتمالاً به‌زودی دیگر نیازی به یک رایانه‌ی سازگار با واقعیت مجازی نخواهید داشت.

مقاله‌های مرتبط:

اچ‌تی‌سی اخیرا اعلام کرده است که با همکاری Dalian Television و Beijin Cyber Cloud قصد دارد اولین سرویس واقعیت مجازی ابریِ تجاری را در شهر دالیان ارائه دهد. بد نیست اشاره کنیم دالیان شهری است که فاصله‌ی زیادی با کره‌ای شمالی ندارد. بدین ترتیب به جای اتصال هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو به پی‌سی، این محصول به یک ستاپ باکس متصل خواهد شد و پس از آن کاربران می‌توانند به محتوای واقعیت مجازی اپراتورها به‌طور کامل دسترسی داشته باشند. این در حالی است که هم‌اکنون با اشتراک در سرویس وایو پورت اچ‌تی‌سی، افراد می‌توانند در هر ماه فقط به پنج اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.

اچ تی سی وایو پلاس

بنا بر اعلام شرکت اچ‌تی‌سی، این فروشگاه آنلاین جدید در حال حاضر میزبان تعداد قابل توجهی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که پیش از این در وایو پورت ارائه شده‌اند. علاوه بر این کاربران می‌توانند به کتابخانه‌ی محتوای ویدیویی ۳۶۰ درجه‌ی ارائه شده توسط اپراتورها دسترسی داشته باشد. محتوای جدید در طول زمان به فروشگاه آنلاین مورد بحث افزوده خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های پکیج اشتراک در این سرویس، دسترسی به اتصال پهن‌باند با سرعت ۶۰ مگابیت بر ثانیه است که می‌توان از آن برای استفاده‌های معمولی و واقعیت مجازی بهره برد.

با استفاده از سرویس واقعیت مجازی ابری علاوه بر کاهش هزینه‌ها، محتوای کاربران در فضای ابری رندر خواهد شد و این یعنی شما نیازی به دانلود و سر و کله زدن با درایور‌ها نخواهید داشت، در نتیجه با این سرویس جدید افراد در زمان خود نیز صرفه‌جویی خواهند کرد. آلوین وانگ گراینگ، مدیر ارشد اچ‌تی‌سی وایو در چین، سرویس جدید این کمپانی را به سرویس اسپاتیفای تشبیه کرده است؛ به‌طوری‌که در سرویس ابری واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی به‌جای دسترسی به موزیک، به محتوا و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی دسترسی خواهید داشت. با توجه به اینکه حجم بسیاری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی چندین گیگابایت است و مسلما زمان زیادی برای دانلود آن‌ها نیاز خواهید داشت، اجرای اپ‌ها در فضای ابری ایده‌‌ای کاربردی و بسیار جالب به نظر می‌رسد. اگر نیاز باشد برای هر بار گوش دادن و دانلود یک موسیقی حدود یک ساعت صبر کنید، آیا از چنین سرویسی استفاده خواهید کرد؟

هزینه استفاده از این سرویس ۴۵۵ دلار است و علاوه بر این باید ماهانه حدود ۷۶ دلار پرداخت کنید. کاربران می‌توانند هدست اچ‌تی‌سی وایو پلاس را به ستاپ باکس خانگی خود متصل کنند و به‌صورت نامحدود به محتوای واقعیت مجازی در فضای ابری دسترسی داشته باشند. یکی از ویژگی‌های خوب سرویس مورد بحث این است که افراد می‌توانند در صورت تمایل در هر زمان اشتراک خود را لغو کنند و مابقی هزینه‌ی پرداختی خود را پس بگیرند. علاوه بر این مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه کلی ۱۰۱۵ دلار علاوه بر اشتراک یکساله سرویس واقعیت مجازی ابری اچ‌تی‌سی، یک عدد کیت وایو پلاس نیز دریافت کنند. کیت اچ‌تی‌سی وایو پلاس هم‌اکنون به‌طور جداگانه با قیمت ۸۳۵ دلار در چین به فروش می‌رسد. قیمت این محصول در چین نسبت به سایر نواحی جهان بسیار بیشتر است.

همانطور که انتظار دارید، راهکار ابری واقعیت مجازی مشکلاتی هم دارد. گرایلین در پاسخ به یکی از کاربران توییتر این موضوع را پذیرفت که تأخیر ناچیزی در این سرویس وجود خواهد داشت؛ اما اپلیکیشن‌هایی غیر از Twitch با این مشکل مواجه نخواهند شد. علاوه بر این احتمال دارد در اتصال کاربران به سرویس مشکلاتی رخ دهد و در این شرایط سیستم واقعیت مجازی یادشده به‌طور کامل قابل استفاده نباشد. مسلما یکی از مزایای مهم سیستم‌های واقعیت مجازی که به رایانه‌ها متصل می‌شوند، این است که با مشکلات اتصال به شبکه مواجه نخواهند شد؛ چرا که محتوا در این شرایط به‌صورت آفلاین روی رایانه قرار دارد.

در هر صورت باید دید عملکرد این سرویس چگونه خواهد بود. اگر اچ‌تی‌سی موفق شود سرویس مورد اشاره را بدون مشکل خاصی ارائه دهد، قطعا این اقدام مورد توجه بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت و در آن صورت می‌توان گفت سرویس ابری واقعیت مجازی نسبت به سیستم‌های فعلی عملکرد بهتری دارد و علاوه بر این افراد می‌توانند به میزان قابل توجهی در هزینه‌ی استفاده از فناوری واقعیت مجازی صرفه‌جویی کنند. با توجه به اینکه فناوری‌های ارتباطی نوین و پرسرعتی مثل 5G، در جهان در حال گسترش است، می‌توان انتظار داشت که سرویس‌هایی مثل واقعیت مجازی ابری اچ‌تی‌سی در آینده‌ی نزدیک توسط بسیاری از کاربران در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گیرند.

شما سیستم واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی را می‌پسندید یا ترجیح می‌دهید از کیت‌های فعلی آفلاین برای استفاده از قابلیت‌های واقعیت مجازی بهره ببرید؟


منبع : زومیت

AMD از معماری ذن و وگا با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری رونمایی می‌کند - فناوری

چگونه مشتریان را از رقبای بزرگ برباییم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا