اپل پس از آیفون 8، آیفون‌های ۲۰۱۸ را هم به نمایشگر اولد مجهز خواهد کرد – فناوری

جمعه 16 تیر 1396 فناوری

تمامی مدل‌های آیفون‌ اپل در سال ۲۰۱۸ به نمایشگر اولد مجهز خواهند شد.

اگرچه انتظار داریم امسال فقط یکی از مدل‌های جدید آیفون به نمایشگر اولد مجهز باشد، اما حالا شایع شده است که این شرکت از سال آینده در تمام مدل‌های آیفون خود از تکنولوژی‌ نمایشگرهای اولد بهره خواهد گرفت و بدین ترتیب احتمالا سال بعد شاهد معرفی سه آیفون جدید با صفحه‌نمایش اولد خواهیم بود.

بنا به اعلام نیکِی، ظاهرا اپل در نظر دارد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ سه مدل آیفون اولد متفاوت معرفی کند. در این گزارش اشاره شده است که احتمال دارد به دلیل محدودیت‌های تأمین تقاضا برای آیفون‌های اولد، برنامه‌ریزی‌های اپل در این زمینه با تغییراتی مواجه شود.

اپل تا به این لحظه از فناوری نمایشگرهای اولد در هیچ یک از مدل‌های آیفون استفاده نکرده است. ساعت هوشمند اپل‌ واچ و بخش تاچ‌بار مک‌بوک پروهای جدید، از جمله محصولاتی هستند که اپل از فناوری اولد در تولید آن‌ها بهره گرفته است.

حال انتظار می‌رود این وضعیت با معرفی آیفون ۸ تغییراتی داشته باشد. بنا به آنچه در شایعات و خبرهای مختلف خوانده‌ایم، آیفون ۸ به یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی اولد مجهز خواهد بود. این مدل در واقع رده‌بالاترین و گران‌قیمت‌ترین آیفون امسال اپل است که انتظار داریم در کنار آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس معرفی شود. همچنین گفته‌ می‌شود که نمایشگر آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس از نوع ال‌سی‌دی و به ترتیب ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی خواهد بود.

در گزارش مورد بحث هیچ اشاره‌ای به ابعاد نمایشگر در نظر گرفته‌شده برای آیفون‌های اولد سال ۲۰۱۸ نشده است. این احتمال وجود دارد که اپل همچنان از نمایشگرهای به ابعاد ۴.۷ اینچ، ۵.۲ اینچ و ۵.۵ اینچ بهره بگیرد یا شاید در اقدامی کاملا متفاوت یک فبلت بزرگ‌تر تولید کند. افزون بر این، احتمال معرفی نسل جدید آیفون اس‌ای نیز وجود دارد.

بنا به اعلام نیکِی، انتظار می‌رود آیفون‌ ۷ اس و ۷ اس پلاس مجهز به صفحه‌نمایش‌ ال‌سی‌دی تا اوایل سال ۲۰۱۹ فروخته شوند. اگر اپل روال کاری خود را در معرفی و عرضه‌ی آیفون ادامه دهد، این دو گوشی پس از معرفی آیفون‌های جدید در پاییز ۲۰۱۸، به‌عنوان گزینه‌های اقتصادی در بین کاربران شناخته خواهند شد. 

در تکنولوژی اولد، هر یک از پیکسل‌ها نور مخصوص به خود را منتشر می‌کنند و این یعنی برای نمایش رنگ سیاه نیازی به مصرف انرژی و روشن شدن پیکسل‌ها نیست. مزیت دیگر پنل‌های اولد، انعطاف‌پذیری است که امکان خمیده کردن این نوع صفحه‌نمایش‌ها را فراهم می‌کند.

آیفون 8

نمایشگر اولد اپل واچ با یک رابط کاربری تیره همراه شده است که نقش مهمی در کاهش مصرف باتری این دستگاه ایفا می‌کند. در شایعات مختلف بارها گفته شده است که سیستم‌عامل آی‌او‌اس قابلیتی به نام حالت تیره ارائه خواهد داد که باعث می‌شود مصرف باتری آیفون اولد کاهش یابد.

در حال حاضر انتظار می‌رود که آیفون ۸ در تعداد محدودی تولید شود. بر اساس شایعات مختلف، این گوشی از تکنولوژی‌های جدیدی بهره خواهد برد که از جمله می‌توان به نمایشگر اولد با حاشیه‌های بسیار باریک و حذف کلید فیزیکی هوم اشاره کرد. هم‌زمان که برنامه‌های تولید آیفون ۲۰۱۸ شکل نهایی به خود می‌گیرند، به نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد آیفون‌های سال آینده را به فناوری اولد مجهز کند.

کمپانی اپل از مدتی قبل در کارخانه‌های و شرکت‌های تولید نمایشگرهای اولد سرمایه‌گذاری کرده است تا بدین طریق ظرفیت تولید این نوع صفحه‌نمایش‌ نسبت به ظرفیت کنونی بازار افزایش یابد. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنل‌ اولد یعنی سامسونگ، میلیاردها دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است تا تقاضای اپل برای مهاجرت به نمایشگر را اولد تأمین کند.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

۵ برنامه پولی آیفون که به مدت محدود رایگان شده‌اند (سری هفدهم) - زوم اپ - فناوری

با پروژه هایو دارپا آشنا شوید؛ توسعه سریع‌ترین پردازنده ساخت بشر - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا