اپل وابستگی خود را به نمایشگر سامسونگ کم می‌کند – فناوری

یکشنبه 15 بهمن 1396 فناوری

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، اپل سفارش‌ نمایشگر آیفون ۱۰ را از سامسونگ به شکل غیر منتظره‌ای کاهش داده است.

مبارزه‌ی سامسونگ و اپل در بازار موبایل به قوت خود باقی است؛ اما در پشت پرده، این دو شرکت با هم همکاری دارند. بخش نمایشگر سامسونگ تنها تأمین‌کننده‌ی نمایشگر OLED آیفون ۱۰ است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ سامسونگ درآمدی ۲۲ میلیارد دلاری از محل فروش پنل‌ OLED به اپل به‌ دست بیاورد. طبیعتا هرگونه افت فروش آیفون تأثیر منفی بر درآمدهای بخش فروش قطعات سامسونگ خواهد گذاشت؛ هرچند  ممکن است در بازار گوشی‌ هوشمند به سود سامسونگ باشد.

مقاله‌های مرتبط:

سامسونگ سعی داشته است تأثیر فروش کمتر از انتظار آیفون ۱۰ را بر درآمدهای خود ناچیز بشمارد؛ اما گزارش‌های متعددی از کاهش سفارش‌های اپل از واحد سامسونگ دیسپلی وجود دارد.

بر اساس گزارشی از ET نیوز، سامسونگ دیسپلی ماه گذشته به شرکای خود اعلام کرده است که سفارش قطعات مورد نیاز خود برای ساخت پنل‌ آیفون ۱۰ را کاهش می‌دهد. بخش تولید نمایشگر این شرکت سفارش‌های خود را تا ۵۰ درصد نسبت به مقدار اولیه کاهش داد. بر اساس پیش‌بینی این بخش، سامسونگ دیسپلی سفارش‌ قطعات خود را از ۴۰ میلیون به ۲۰ میلیون در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ کاهش خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود این سفارش‌ها در نیمه‌ی دوم سال جاری کمتر از رقم فوق نیز بشود.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که اپل در نیمه‌ی دوم سال جاری قصد افزایش تعداد سفارش‌های خود برای آیفون ۱۰ را ندارد. البته این موضوع عجیب نیست؛ چرا که اپل مایل است همه ساله گوشی‌های جدید خود را به تعداد بالایی به فروش برساند. از طرفی این شرکت معمولا گوشی‌های قبلی را با پایین آوردن قیمت آن‌ها در بازار نگه می‌دارد؛ اما اگر این گزارش‌ها درست باشد، گویا قرار نیست این سنت در خصوص آیفون ۱۰ انجام گیرد.

آیفون 10 ایکس / iphone x

در گزارش ET نیوز به نقل از نماینده‌ی تأمین قطعات سامسونگ دیسپلی آمده است که میزان سفارش‌ها تا ۵۰ درصد کاهش یافته و سفارشی برای نیمه‌ی دوم سال به ثبت نرسیده است.

هرچند این نوع کاهش در نیمه‌ی اول سال تا حدودی طبیعی است و اساسا شرکت‌ها معرفی گوشی‌های جدید را به نیمه‌ی دوم سال موکول می‌کنند تا از فروش ایام تعطیل کمال بهره را ببرند؛ اما طبق آن‌چه در این گزارش آمده، کاهش در سفارش قطعات آیفون ۱۰ بیش از حد معمول بوده است.

در این گزارش به نقل از یکی دیگر از تأمین‌کننده‌های قطعات پنل سامسونگ آمده است:

از آن‌جایی که سفارش‌های دریافتی ما با کاهش غیر معمولی مواجه شده است، تصور می‌کنیم جدا از کاهش فروشی که در این فصل معمول است، اقبال خریداران از آیفون نیز کم شده و این موضوع باعث کاهش سفارش‌های ما شده است.

به علاوه، گزارش‌های دیگری نیز وجود دارند مبنی بر اینکه اپل قصد دارد فروش آیفون ۱۰ را در نیمه‌ی دوم سال جاری متوقف کند. شاید این اقدام چندان غیر منطقی نباشد؛ چرا که به هرحال این شرکت مایل است گوشی‌های بدون حاشیه‌ی جدید خود را به فروش برساند؛ بدون اینکه بخش از این آمار فروش به سمت گوشی‌های قدیمی با قیمت کمتر منحرف شود.

سامسونگ و ال‌جی

ممکن است یک دلیل دیگر برای کاهش سفارش پنل‌ سامسونگ از سوی اپل وجود داشته باشد؛ کوپرتینویی‌ها می‌خواهند وابستگی خود را به سامسونگ و نمایشگرهای آن کم کنند. سال گذشته، اعلام شد که اپل مبلغ ۲.۷ میلیارد دلار در بخش تولید نمایشگر OLED گوشی‌ هوشمند در شرکت ال‌جی سرمایه‌گذاری کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این سرمایه‌گذاری به‌عنوان نوعی پیش‌پرداخت برای پنل‌هایی است که ال‌جی دیسپلی قرار است نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ به تولید برساند.

برخی گزارش‌ها نیز از تلاش شارپ و ژاپن دیسپلی برای جلب نظر اپل و همکاری با این شرکت برای تأمین نمایشگرهای آیفون خبر داده‌اند. منطقی است که اپل بخواهد برای تأمین یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند خود از چند تأمین‌کننده استفاده کند تا وابستگی زیادی به یک شرکت نداشته باشد؛ البته این موضوع مسلما به نفع سامسونگ نخواهد بود.


منبع : زومیت

هواوی پی 20 با اندروید اوریو 8.1 و EMUI 8.1 عرضه خواهد شد - فناوری

نوکیا 8 سیروکو با نمایشگر اولد در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا