اولین کامیون تمام برقی ولوو رونمایی شد

دوشنبه 27 فروردین 1397 فناوری

 

اولین کامیون تمام الکتریکی سوئد، توسط دپارتمان ولوو تراکز معرفی شد. این کامیون، ولوو FL الکتریک نام دارد و با کمک باتری ۳۰۰ کیلووات ساعتی، مسافت کارکردی برابر با ۳۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

شرکت ولوو AB به همراه زیرمجموعه‌ها از سال ۱۹۲۴ در زمینه طراحی، تولید و عرضه کامیون، اتوبوس، تریلی و قطعات مربوط به این وسایل نقلیه فعالیت می‌کند. دپارتمان ولوو تراکز به عنوان زیرمجموعه‌ی این شرکت به تازگی از اولین کامیون تمام برقی ولوو با نام FL الکتریک رونمایی کرده است. محصول جدید ولوو برای مقاصد تجاری از قبیل توزیع محصولات و همچنین ماموریت‌های شهری مثل جمع‌آوری زباله طراحی شده است. به این ترتیب ولوو تراکز در زمینه‌ی حمل و نقل محصولات مختلف از طریق فناوری الکتریکی، گوی سبقت را از سایر رقبا می‌رباید.

کامیون برقی ولوو FL الکتریک / Volvo FL Electric

برحسب نیاز، دو گزینه پیشرانه؛ ۱۰۰ کیلووات ساعتی (دو باتری لیتیوم-یون) و ۳۰۰ کیلووات ساعتی (شش باتری لیتیوم-یون) از این کامیون در دسترس است. موتور الکتریکی ۱۸۵ کیلوواتی در کنار سیستم انتقال قدرت ۲ سرعته بازدهی بیشتری رقم می‌زند، گشتاور ۴۲۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند و وقتی صحبت از شارژ باتری می‌شود؛ می‌توان از قابلیت شارژ AC تا ۲۲ کیلووات و همینطور شارژ به روش سریع DC  تا ۱۵۰ کیلووات استفاده کرد. زمان لازم برای تغذیه باتری در حالت شارژ سریع ۱ الی ۲ ساعت و برای شارژ شبانه یا AC حدود ۱۰ ساعت خواهد بود.

کامیون برقی ولوو FL الکتریک / Volvo FL Electric

کلائس نیلسون، ریاست ولوو تراکز می‌گوید:

ما با نهایت افتخار کامیون برقی ولوو تراکز را به منظور حمل و نقل شهری معرفی می‌کنیم، تا به این وسیله بهره‌گیری از مزایای این فناوری در جهت توسعه پایدار شهری فراهم شود.

در نشر رسمی این کامیون آمده است که با وجود هوایی پاک و سروصدای کمتر، امکان ساخت و ساز هر چه بهتر فراهم می‌شود. یک کامیون برقی بدون آلایندگی با قابلیت استفاده در پایانه‌های داخلی و مناطق زیست محیطی مختلف گزینه بسیار مناسبی است. کم سروصدا بودن این کامیون امکان فعالیت بیشتر در شب را به وجود میاورد تا در روز حجم کاری و ترافیک کمتری حاصل شود. ضمن اینکه امروزه توجه عده‌ی زیادی به بازار کامیون‌های برقی معطوف شده است؛ مشتریان بسیاری در مورد مزایا و فرصت‌های جدیدی که این فناوری به وجود آورده است، سوال دارند.

کامیون برقی ولوو FL الکتریک / Volvo FL Electric

جوناس اودرمالم، سرپرست بخش سیاست‌گذاری محصولات ولوو FL و ولوو FE از دپارتمان ولوو تراکز می‌گوید:

به منظور ایمن‌سازی و تسهیل فرایند حمل و نقل‌؛ ما برای هر مشتری با در نظر گرفتن پارامترهایی مثل چرخه‌ رانندگی، ظرفیت بارگیری، زمان کارکرد، مسافت کارکرد و … راه حل‌هایی جامع داریم که می‌تواند قابلیت‌هایی مثل تجزیه و تحلیل مسیر، بهینه‌سازی باتری تا خدمات‌رسانی و تأمین مالی را شامل شود. هدف ما مثل همیشه ارائه محصولی پایدار با بیشینه‌ی بهره‌وری است. براساس تجربیات خود، می‌دانیم که مقامات شهری، تأمین‌کنندگان انرژی و تولیدکنندگان خودرو در راستای تحقق نیرورسانی برقی در بعد وسیع با یکدیگر همکاری می‌کنند و این فرایند با وجود عوامل مشوق جذاب، استانداردهای قابل‌قبول، سیاست‌گذاری بلندمدت در برنامه‌ریزی شهری و همینطور گسترش زیربنا و امکان شارژ باتری‌ها بسیار سریع‌تر پیش خواهد رفت.

قدمت و تخصص دیرینه‌ی شرکت ولوو یا گروه ولوو در زمینه حل مسائل به روش حمل و نقل برقی همواره باید مورد توجه قرار گیرد. جالب است بدانید که زیرمجموعه‌ی سازنده اتوبوس‌های این شرکت از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۴۰۰۰ اتوبوس برقی فروخته است. فناوری قوای محرکه و ذخیره‌ی انرژی کامیون ولوو FL الکتریک از ابتدا و به طور کامل توسط ولوو تراکز توسعه یافته است و در آینده به کمک شبکه فروش گسترده محصولات و قطعات این دپارتمان پشتیبانی خواهد شد.

vovlo-first-all-electric-truck

مقامات ولوو تراکز معتقدند که توجه به امر حمل و نقل برقی به منظور کنترل چالش‌های فعلی در بخش تولید انرژی برق و صنعت باتری‌ ضروری است.

جوناس اودرمالم ادامه می‌دهد:

به عنوان مثال، برای اطمینان از اینکه مواد اولیه لازم برای تولید باتری‌ها به روش‌های معتبر استخراج می‌شود؛ ولوو تراکز با شبکه‌ی Drive Sustainability همکاری می‌کند. همچنین گروه ولوو در راستای استفاده مجدد از باتری‌ها برای ذخیره‌ی انرژی در پروژه‌های متنوعی مشارکت داشته است. البته تمامی مسائل در خصوص باتری‌ها حل نشده است و ما به کمک گروه خود و در کنار عوامل صحنه رشد و توسعه پایدار در حال خلق راه‌حل‌های ممکن هستیم.

نمونه‌های اولیه از کامیون ولوو FL الکتریک از همین حالا در اختیار مشتریانی در گوتنبرگ قرار گرفته‌اند. تولید انبوه و فروش این کامیون برقی در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. دو نمونه‌ی اول کامیون ولوو به منظور جمع‌آوری زباله و بازیافت توسط شرکت رنوا و شرکت TGM (توزیع‌کننده محصولات) به کارگیری خواهند شد.

منبع : زومیت

گزارش کیفیت خودروهای داخلی در اسفند ۹۶

آیفون 10 طلایی رنگ در FCC رؤیت شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا