اعتماد نابه‌جا دانشجوی دکترا را به حبس کشید – حوادث

پنج‌شنبه 30 شهریور 1396 دسته‌بندی نشده

خبرگزاری ایسنا: آیلین بعد از تلاش چند ساله در شرایطی که به تازگی در رشته هوش مصنوعی و در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شده بود، به دلیل ضمانت از برادر خودش روانه زندان می‌شود.

این حکم جلب منتهی به حبس، به واسطه یک چک امانی محقق می‌شود که «آیلین – س» در جهت تضمین برادرش در راستای فعالیت در بازار بورس امضاء کرده و در اختیار او قرار می‌دهد.

اعطای یک برگه تجاری که در ادامه با هزینه شدن آن در بازار، در نهایت به دست یک شاکی خصوصی رسید و او در مدت کوتاهی به دلیل نیاز مبرم به این مبلغ، محکومیت بازداشت این بانوی 28 ساله را از مقام رسیدگی کننده دریافت می‌کند.

اعتماد نابجا به برادری که به دلیل وجود شکات فراوان این روزها در ناکجا آبادی دور از دسترس حتی خانواده‌اش حضور دارد، در عین ناباوری ناخواسته این دانشجو را درگیر قصه‌های ناتمامی می‌کند که انتهای آن حبس در پشت میله‌های سرد زندان است.

طبق استعلام به عمل آمده از سوی ستاد دیه، نامبرده با هدف همیاری در جهت انجام فعالیت‌های چند ماهه برادرش در بورس یک برگ چک به مبلغ 170 میلیون تومان صادر می‌کند. البته طبق اظهارات مددجو او چک سفید امضا در اختیار برادرش قرار داده و مبلغ بعدها و بدون اطلاع او تحریر شده است و قید همین عدد در ادامه به دلیل کم تجربگی و متضرر شدن برادر و روبرو شدن با یک بدهی 500 میلیون تومانی آسایش همگی آن‌ها را به هم می‌ریزد.

در جریان بالا آمدن بدهی و شیب روز افزون این مبلغ به دلیل برخی معاملات غیرشرعی، چک خانم بدشانس این پرونده طی قراری به یکی از دوستان برادرش داده می‌شود تا با آن مهلتی را در جهت حل مشکل پیش آمده پیدا کنند، اما طلبکاران پرونده از ترس عدم دسترسی به مبلغ مورد نظرشان، بعد از گذشت یک ماه و پیگیری قضایی، حکم جلب آیلین را اخذ می کنند.

در شرایطی که این دانشجوی تهرانی با علاقه درگیر تحصیل در مقطع دکتری خودش بود، در سال 94 روانه زندان می‌شود. هر چند آن روزها بعد از تحمل حبسی 40 روزه با گذاشتن سند از جانب یکی از بستگان دور به شرط مدت معین از زندان آزاد می‌شود اما عدم توفیق در تامین بدهی، دوباره او را راهی حبس می‌کند.

خانواده آیلین با فروش خودروی شخصی و بسیاری دیگر از اسباب خانه هر چند در صدد تامین مبلغ بدهی دخترشان برمی‌آیند اما از خرداد ماه سال‌ جاری این خانم بابت ناتوانی در پرداخت الباقی بدهی 75 میلیون تومانی خود همچنان در یکی از زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کند.

این روزها قاضی پرونده هر چند با اعسار شخص یاد شده موافقت کرده اما ناتوانی در پرداخت پیش قسط و عدم استطاعت مالی در پرداخت ماهیانه 50 میلیون ریال در حق طلبکار، همه امیدها را برای استخلاص این محکوم مالی نقش بر آب کرده است.

منبع : برترینها

تحویل قاتل فراری به پلیس در فرودگاه امام (ره) - حوادث

اعتماد نابجا دانشجوی دکتری را به حبس کشید - حوادث

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا